5 SPOSOBÓW ABY CODZIENNE DZIAŁANIA E‑SKLEPU GENEROWAŁY OSZCZĘDNOŚCI

Artykuł publikowany 17. 01. 2020
| 4 minuty czytania

Celem biznesu jest generowanie zysków i unikanie strat. Dziś przyjrzymy się 5 elementom obecnym w każdym e‑sklepie i zastanowimy jak, dzięki drobnym modyfikacjom, wygenerować na nich znaczące oszczędności.

1. Zmniejsz liczbę zwrotów

Spraw aby produkt został w posiadaniu klienta, a pieniądze za usługi w kasie e‑sklepu. 

Jak to zrobić?

  • Upewnij się, ze kupujący wie co kupuje. Dokładny opis i zdjęcia zgodne z rzeczywistością to pierwszy krok do zwiększenia jego satysfakcji.
  • Przedłuż czas na zwrot. Jest to bardzo efektywna technika opierająca się na ogólnych zasadach psychologii. Im dłużej klient jest w posiadaniu produktu, tym większe powstajee poczucie “własności”, a w rezultacie trudniejsza decyzja o zwrocie. 
  • Unikaj ryzykownych klientów. Analizując statystyki sklepu dowiedz się jaki typ klientów najczęściej dokonuje zwrotu. Może najczęściej zwracanym produktem jest ten reklamowany na Facebooku lub Instagramie? Jeśli tak, zminimalizuj działania marketingowe na tych platformach, inwestując w te kótre przynoszą pomyślne sprzedaże. Dzięki temu nie tylko zminimalizujesz ilość zwrotów, ale także efektywniej wykorzystasz koszty działań marketingowych.

2. Zoptymalizuj działania marketingowe.

Mówiąc o działaniach marketingowych zastanówmy się nad praktykami które przyniosą Ci znaczące oszczędności.

Przedwszystkim wykorzystaj wpółczynnik ROI, aby oszacować które inwestycje są trafione. Oblicz ROI dla każdej kampanii i przeznacz największą ilość budżetu marketingowego, na kampanie które przynoszą najwięcej sprzedaży. 

Tanie, ale niesłychanie efektywne kanały reklamy to sieci społecznościowe

  • Prowadzenie bloga z wykorzystaniem słów kluczowych charakterystycznych dla Twojej branży
  • Programy polecające, dzięki którym klienci będą zachęceni do dzielenia się informacjami na temat Twojego sklepu. 

Dowiedz się więcej jak zoptymalizować działania marketingowe korzystając z analizy przeprowadzonej przez CallPage

3. Inwestuj w automatyzację. 

Czas to pieniądz. Skorzystaj z aplikacji, które ułatwią i usprawnią Twoją pracę, a przy okazji pomoga Ci oszczędzić czas. 

  • Odzyskiwanie porzuconych koszyków 
    • Korzystaj z narzędzi takich jak pushpushgo.com, celem remarketingu. Odzyskiewanie porzuconych koszyków jest bardzo skuteczna metodą sprzedaży. Nawet do 40% emaili z informacją o niezakupionym towarze jest otwieranych, a 15% z nich prowadzi klienta z powrotem na stronę.
  • Reklama w porównywarkach cenowych i mediach społecznościowych
    • Zamiast płacić firmom IT za edycje i zarządzanie plikami wysyłanymi do porównywarek, edytuj je korzystając z narzędzi takich jak Mergado. Edycja pliku XML w firmie IT zajmuje nawet do 10 godzin, podczas gdy w Mergado wykona te same działania 5 razy szybciej. Pamiętaj, im więcej nakładów na pracę specjalistów zostanie w e‑sklepie, tym więcej będzie funduszy na działania generujące sprzedaż.
  • Budowanie zaangażowania ze strony klientów
    • Aplikacje jak Buffer pozwalają wytworzyć harmonogram postów, tak aby były one udostępniane o konkretnej godzinie. Publikuj wtedy, kiedy Twoi odbiorcy są aktywni, aby doświadczyć jak największego zaangażowania z ich strony.

Nie zapomnij o Zapach!

Zapy to wtyczka do automatyzacji zadań pomiędzy dwoma aplikacjami online. Korzystaj z Zapów, aby:

  • Automatycznie dodawać nowych klientów do subskrybcji. Tutaj dla MailChimp
  • Automatycznie zapisywać sprzedaż w systemie marketingowym. Tutaj opcje dla Shopify Use this Zap
  • Automatycznie dodawać sprzedaż do Google Sheets. Tutaj informacje na temat integracji z Google Sheets 

4. Płatności

Monitoruj jak Twoi klienci płacą, aby zidentyfikować najczęściej i najrzadziej używane sposoby płatności. 

Twoi klienci płacą przy użyciu PayU, ale omijają Google Wallet? Nie ma sensu płacić za usługę, której opłaty się nie zwracają. Usuń ją ze swojej listy, a ponieważ te metody płatności nie były popularne, nie powinno to mieć wpływu na ogólną satysfakcję klientów. 

Czytaj więcej o metodach płatności na stronach popularnych usługodawców jak Przelewy24PayU. zapoznaj sie także z raportem dotyczącym płatności internetowych, TUTAJ

5. Pakuj rozsądnie.

Zbyt ciężkie lub zbyt duże opakowanie generuje koszty. 

Jak oszczędzic na opakowaniach?

  • Pakuj rozsądnie. Jedna warstwa folii bąbelkowej jest wystarczająca dla tzw. nie delikatnych produktów. Naduzywając jej, niepotrzebnie generujesz koszty. 
  • Kupuj hurtowo. Wieskszośc materiałów do pakowania (jak akrtony, czy kopery) nie ma terminu ważności. Kupując więcej jesteś w stanie uzyskać dużo lepszą cenę, tak więc jednorazowa inwestycja może przynieść znaczące oszczędności.
  • Spróbuj eko. Bardzo często ekologiczne opkaownia są lżejsze niż ich tańsze zamienniki. Przeanalizuj cały proces wysyłki, oblicz jej opłaty z uwzględnienim tych dokładanych przez cięże materiały. Wybieraj opakowania generujące najnizsze koszty wysyłki, a nie te najnizszej cenie jednostkowej. 

Generuj oszczędności w e‑commerce.

Wprowadzenie małych zmian w sposobie zarządzania e‑sklepem jest proste, a może przyniść nieocenione korzyści.

Czy zgadzacie sie z naszą listą? Co byście do niej dodali? Dajcie nam znać w komentarzach!

Autor / Anna Grzelczak / 17. 01. 2020

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.