7 typowych niedoskonałości pliku danych Zakupów Google i jak je naprawić w Mergado

Google Shopping to najpopularniejszy format pliku danych o produktach w Mergado zaraz po Heurece. We współpracy z agencją Proficio, Jako Certyfikowany partner Google zebraliśmy 7 najczęstszych problemów, które możesz napotkać w Centrum diagnostycznym Google Merchant. A my od razu podpowiemy Ci konkretne sposoby ich naprawienia za chwilę w Mergado.

1. Mapowanie kategorii

Google Zakupy mają swoje własne drzewo kategorii, które jest alfą i omegą udanej listy produktów. Dlatego mapowanie właściwych kategorii będzie prawdopodobnie pierwszą zmianą, którą musisz wprowadzić. Mergado zna kategorie Google, więc możesz je poprawnie zmapować za pomocą kilku kliknięć.

1. W Mergado w Google Merchants export przejdź do sekcji Reguły i kliknij Nowa reguła (lub użyj skrótu klawiaturowego Alt + T). 

2. Nazwij regułę, na przykład Kategorie map Google, a następnie wybierz typ reguły Zbiorcza zmiana nazw kategorii, który jest bezpośrednio przeznaczony do tego typu regulacji. Zastosuj regułę do wszystkich produktów.

3. Przycisk Wypełnij wstępnie po lewej stronie automatycznie wyświetla wszystkie kategorie, które Twój kanał zawiera w lewej kolumnie. Następnie użyj Szeptacza w kolumnie po prawej stronie, aby wybrać odpowiednią kategorię Google. Na koniec kliknij Utwórz, aby zapisać regułę.

4. W każdej chwili możesz wrócić do utworzonej reguły i edytować ją na stronie Reguły.

 

2. Brakujące identyfikatory

Identyfikatory BRAND, GTIN i MPN są używane w kanale Google Merchant do poprawnej identyfikacji produktów. Google wymaga co najmniej dwóch z tych trzech identyfikatorów dla każdego produktu. Jeśli Twoje produkty mają tylko jeden identyfikator lub nie mają go w ogóle, musisz dodać element g: identyfikator_istnieje do każdego produktu i wypełnić go wartością false (alternatywnie działa również wartość no).

W Mergado do tego typu edycji pliku danych można użyć reguły Przepisać .

1. Najpierw na karcie Produkty zdefiniuj wybór produktów, który będzie zawierał produkty z tylko jednym identyfikatorem lub bez identyfikatora. Na karcie Zapytanie niestandardowe definiujesz zestaw takich produktów za pomocą następującego wyrażenia: ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] != "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] != "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] != "")

2. Nazwij i zapisz wybór produktów. Na przykład pod nazwą Produkty bez identyfikatora. Ten wybór zaktualizuje się automatycznie, a Mergado będzie go aktualizować.

3.Teraz przejdź do zakładki Reguły i utwórz nową regułę. Możesz to nazwać Adds address_exists = false. Wybierz typ reguły Zastąp i zastosuj Produkty bez identyfikatora do wyboru produktów. Wybierz element, który chcesz wypełnić - w naszym przypadku g: identyfikator_istnieje i wypełnij go wartością false.

4. Teraz wszystko, co musisz zrobić, to zapisać regułę, klikając Utwórz.

5. Właśnie uzupełniłeś brakujące identyfikatory.

 

3. Dodaj walutę do ceny produktu

W elemencie g: cena Google wymaga zarówno wartości liczbowej, jak i waluty. Jeśli w wejściowym pliku danych masz ceny towarów i waluty w dwóch różnych elementach, Mergado automatycznie połączy te dwie zmienne w element g: price podczas konwersji pliku danych do formatu Google Merchants. Nie są wymagane żadne dalsze regulacje.

Jeśli później z jakiegokolwiek powodu będziesz musiał usunąć lub zmienić walutę, możesz skorzystać z reguły Znajdź i zamień , gdy w elemencie g: price zastępujesz ciąg znaków odpowiadający skrótowi waluty pustą wartością lub skrótem innej waluty.

4. Drobne poprawki obrazu

Częstym problemem jest względny adres URL obrazu w elemencie IMG_URL. Oczywiście taki obraz nie załaduje się w Zakupach Google. Jeśli masz zdjęcia produktów przechowywane na serwerze lokalnym i używasz tylko względnego adresu URL, musisz je edytować w Mergad. Rozwiązaniem jest reguła Znajdź i zamień. Na początku względnego adresu URL wystarczy dodać adres URL domeny swojego e-sklepu.

Polecamy aplikację do zaawansowanej edycji obrazów, w tym ich audytu Feed Image Editor. Czytaj na ich blogu w jakiej formie zdjęć produktów wysłać do zakupów Google .

5. Drobne problemy cenowe

Przesyłanie cen do Google może czasami być kłopotliwe, zwłaszcza jeśli masz więcej niż jedną cenę w internecie. W Mergad możesz łatwo określić, jaką wartość z oryginalnego pliku danych chcesz przesłać do atrybutu g: cena.

Jako przykład z praktyki przedstawimy sytuację, w której z jakiegoś powodu błędnie przesłane są atrybuty sprzedaż i cena rabatowa. Cena rabatu jest eksportowana do atrybutu g: cena, cena sprzedaży do atrybutu g: cena_sprzedaży. Jednocześnie powinno być dokładnie odwrotnie. W Mergad możesz użyć reguły Override, aby „odwrócić” wartości do właściwych atrybutów. Potrzebne będą do tego w sumie dwie zasady.

1. Utwórz regułę nadpisywania. Na przykład nazwij ją Reguła, która konwertuje cenę sprzedaży na cenę z rabatem.

2. Zastosuj go do wszystkich produktów.

3. Element, ten, który chcesz nadpisać, jest elementem g:sale_price.

4.Wybierz zmienną atrybutu ceny z oryginalnego pliku danych jako nową treść, którą chcesz wypełnić element g: sale_price. To znaczy cena sprzedaży, która jest błędnie eksportowana ze sklepu internetowego z wartością ceny z rabatem.

5. Następnie, posługując się odwrotną logiką, utwórz drugą regułę, która konwertuje cenę rabatową na cenę sprzedaży. W takim przypadku wypełniasz element g: price ze zmienną atrybutu dla ceny rabatowej z oryginalnego pliku danych.

6. Custom label

Google umożliwia utworzenie do 5 niestandardowych etykiet dla każdego produktu, aby skuteczniej zarządzać kampaniami. W praktyce oznacza to, że możesz dodać do produktów w feedzie Google informacje, których klient nigdzie nie zobaczy, ale wewnętrznie zapakujesz produkty według określonych atrybutów. Zazwyczaj mogą to być PNO, sezonowość, marże lub najlepiej sprzedające się produkty. Następnie skonfigurujesz swoje kampanie z uwzględnieniem tych etykiet. I to nie tylko w ramach Zakupów Google, ale także dla Google Ads.

1. Wytwórz v Mergado nowy element z nazwą g:custom_label_0.

2. Użyj reguły Zastąp, aby wypełnić ją wymaganymi wartościami. Możesz wypełnić etykietę wartościami odpowiedniego elementu z oryginalnego pliku danych lub utworzyć wybór produktów na podstawie reguł, które następnie możesz ręcznie wypełnić określonymi wartościami w regule Zastąp. Alternatywnie można zastosować regułę Import pliku danych, za pomocą którego możesz sparować wartości z zewnętrznego pliku CSV z konkretnymi produktami.

7. Smart kampanie

Google umożliwia tworzenie tzw. kampanii inteligentnych, które opierają się na uczeniu maszynowym, a które upraszczają i usprawniają reklamę. Najważniejsze jest, aby feed był dostępny przez cały czas. Gdy Google zauważy przerwę w działaniu reklamodawcy, inteligentne kampanie są wstrzymywane, a ponowne „nauczenie się” i wznowienie reklam może potrwać do 14 dni. Nawet w tym przypadku Mergado jest dobrym pomocnikiem, bo w razie awarii po stronie e-sklepu zawsze wysyła do Google najnowszą zaktualizowaną wersję feedu.

Jeżeli zdecydujesz się reklamować na Google Shopping, trudno jest uniknąć tych problemów. Walcz z nimi zgodnie z naszymi instrukcjami w Mergad i dostosuj swój kanał Google do perfekcji. Czy możesz pomyśleć o innych powszechnych przepychankach na kanałach Google? Daj nam znać w komentarzach, co najczęściej rozwiązujesz.

 

Współautorem artykułu jest Adam Funiok z agencji Proficio.

 

Może Cię również zainteresować:

Aktualizuj dane towarów w sklepie internetowym Shoptet. Korzystanie ze studium przypadku firmy Flexity

Jeśli zarządzasz wieloma sklepami internetowymi działającymi na rozwiązaniu Shoptet, ważne jest, aby Twoje dane produktów były aktualne. Przy najmniejszej zmianie produktu w jednym e-sklepie musisz jak najszybciej przenieść go do innych obsługiwanych przez Ciebie sklepów.

24.06.2021
Opanuj dynamiczny remarketing Google Ads z witryną bez koszyka. Przy pomocy Mergado Pack i Google Web Designeru

W przypadku branż poza e-sklepami, skonfigurowanie dynamicznego remarketingu wymaga dostosowań technicznych w sieci, przygotowania własnego feeda, a także dynamicznego banera, który będzie wyświetlał informacje z przygotowanego feedu. Jak to wszystko przygotować, dowiesz się z artykułu specjalisty PPC Hany Kobzové.

06.05.2021

Dodaj komentarz