8 największych porównywarek cenowych w Czechach i na Słowacji

Artykuł publikowany 17. 06. 2020
| 8 minut czytania

Czechy to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków e‑commerce. Skorzystaj z szansy aby na nim zaistnieć.

Aby zyskać rozpoznawalność podczas ekspansji zagranicznej, warto skorzystać z systemów reklamowych rozpoznawanych przez mieszkańców kraju. Jednak wybierając systemy reklamowe, warto zwrócić uwagę nie tylko na ich zasięgi, ale także na ich specjalizację.

Gdzie reklamować się w Czechach i na Słowacji?

Poniżej znajdziecie kompletną listę systemów reklamowych z krótkim opisem wyszczególniającym mocne strony porównywarki, a także region w jakim funkcjonuje.

Lista podzielona jest na trzy sekcje- generalne, dom i wnętrze, moda. Zwróćcie uwagę, że w zależności od specjalizacji działają one albo jako klasyczne porównywarki cenowe, albo jako katalogi produktów.

Kategoria GENERALNE — klasyczne porównywarki cen

Na tej liście zamieściliśmy systemy reklamowe, które nie mają specjalizacji i można na nich reklamować praktycznie wszystko od mydeł, przez opony do herbat. Jedynym wyjątkiem są produkty, których sprzedaż jest nielegalna w Czechach i na Słowacji.

  • Heureka jest największą porównywarką cen w Czechach i na Słowacji. W samych Czechach odwiedza ją ponad 4,6 mln użytkowników miesięcznie, reklamuje się na niej ponad 38 tyś sklepów, a Heureka notuje 2% wzrostu rocznie.

    Co musisz wiedzieć o Heureka?

    • połączenie pomiędzy sklepem a Heureka opiera się na pliku XML,
    • Heureka oferuje narzędzie do mierzenia konwersji,
    • płatność  jest naliczana na podstawie CPC — konto jest doładowywane z góry, a opłata pobierana po wystąpieniu interakcji z kupującymi,
    • bidowanie pozycji wyświetlanych na szczycie wyników wyszukiwań — dowiedz się więcej o tym jak pomyślnie bidować od Bidding Fox Elements,
    • Heureka udostępnia opcję Kup Na Heureka — jest to sprzedaż bezpośrednia na stronie Heureka,
    • opinie- klienci oceniają sklepy od których zakupili produkt, a najwyżej ocenione sklepy są wyróżnione w wyszukiwaniach, plakietkę wyróżnionego sklepu można pobrać i umieścić na stronie e‑sklepu
    • na karcie produktów klienci mogą porównać koszt i opcje dostawy,
    • zdjęcia produktów MUSZĄ mieć białe tło, format jpg, max wielkość 2MB
    • zdjęcia produktów NIE MOGĄ zawierać logo i tekstu,

    O specyfikacji XML dla Heureka czytaj więcej TUTAJ.

  • Zbozi i Sklik są częścią grupy Seznam największej wyszukiwarki internetowej w Czechach. W skrócie Zbozi można porównać do Zakupów Google a Sklik do Google Ads.

    Co musisz wiedzieć o Zbozi?

    • połączenie pomiędzy sklepem a Zbozi opiera się na pliku XML,
    • Zbozi oferuje narzędzie do mierzenia konwersji,
    • płatność jest obliczana na podstawie CPC — konto jest doładowywane z góry, a opłata pobierana po wystąpieniu interakcji z kupującymi
    • istnieje możliwość bidowania pozycji wyświetlanych na szczycie wyników wyszukiwań
    • opinie — klienci oceniają sklepy od których zakupili produkt, a najwyżej ocenione sklepy są wyróżnione w wyszukiwaniach
    • na karcie produktu widoczne są informacje o kosztach i możliwych opcjach dostawy.
    • zdjęcia produktów MUSZĄ mieć format .jpg lub .png,
    • zdjęcia NIE MOGĄ zawierać logo i tekstu
    • nie ma określonej max. wielkości zdjęcia

    Sklik to rozszerzenie Seznam, które umożliwia remarketing, a także marketing przy użyciu słów kluczowych. Reklama Sklik podobnie jak reklama GoogleAds zawiera tekst na temat reklamowanego produktu lub usługi, który znajduje się na szczycie wyszukiwań. Jest to świetne rozszerzenie usług oferowanych przez Zbożi.

    Dowiedzcie się jak zarejestrować sie na Zbozi z TUTAJ.

  • Najnakup jest porównywarką cenową działającą na Słowacji. Obecnie w ich katalogu znajdziemy ponad 1 000 000 produktów z ponad 8 000 sklepów internetowych.

    Co musisz wiedzieć o Najnakup?

    • połączenie pomiędzy sklepem a Zbozi opiera się na pliku XML,
    • płatność  jest obliczana na podstawie CPC — konto jest doładowywane z góry, a opłata pobierana po wystąpieniu interakcji z kupującymi
    • opinie- klienci oceniają sklepy od których zakupili produkt, a najwyżej ocenione sklepy są wyróżnione w wyszukiwaniach. Sklep ma możliwość pobrania odznaki i umieszczenia jej na stronie e‑sklepu
    • na karcie produktów klienci mogą porównać koszt i opcje dostawy, dostępność towaru na sklepie

    Dowiedz się więcej TUTAJ.

  • Pricemania jest porównywarką działającą na terenie Czech i Słowacji. Obecnie reklamowanych na jej stronach jest około 1 000 000 produktów z 6 000 sklepów.

    Co musisz wiedzieć o PriceMania?

    • połączenie pomiędzy sklepem a PriceMania opiera się na pliku XML
    • płatność  jest obliczana na podstawie CPC — konto jest doładowywane z góry, a opłata pobierana po wystąpieniu interakcji z kupującymi
    • opinie- klienci oceniają sklepy od których zakupili produkt, a najwyżej ocenione sklepy są wyróżnione w wyszukiwaniach. Sklep ma możliwość pobrania odznaki i umieszczenia jej na stronie e‑sklepu
    • na karcie produktów klienci mogą porównać koszt i opcje dostawy, widzą dostępność towaru na sklepie

    Dowiedz się więcej TUTAJ.

Zagraniczne kanały reklamowe funkcjonujące w Czechach

Warto także pamiętać, że dynamicznie rozwijają się w Czechach między narodowe systemy reklamowe, które są obecne także w Polsce.

Oto kilka najbardziej popularnych:

  • Google Zakupy i Google Ads
  • Kelkoo
  • Facebook.com
  • Instagram
  • Shopmania

Kategoria DOM I WNĘTRZE — katalog produktów

Porównywarki z kategorii dom i wnętrza funkcjonują na zasadzie katalogu produktów. Klient może wyszukać produkt po nazwie, albo przeglądać konkretną kategorię produktów w poszukiwaniu modelu, który wpadnie mu w oko.

  • Biano działa na terenie Czech, Słowacji, Rumunii, Holandii. Obecnie strony Biano we wszystkich  5 krajach są odwiedzane przez ponad 13 mil użytkowników miesięcznie, a wyświetlane jest ponad 4,7 mil produktów z ponad 1600 sklepów.

    Co musisz wiedzieć o Biano?

    • połączenie pomiędzy sklepem a Biano opiera się na pliku XML
    • Biano oferuje narzędzie Biano Pixel do mierzenia konwersji
    • płatność  jest obliczana na podstawie CPC - konto jest doładowywane z góry, a opłata pobierana po wystąpieniu interakcji z kupującymi
    • Biano umożliwia bidowanie pozycji wyświetlanych na szczycie wyników wyszukiwań,
    • opinie- klienci oceniają sklepy od których zakupili produktu. Ocena jest widoczna na karcie wyszukiwań i karcie sklepu, 
    • na karcie wyszukiwania klienci mogą porównać koszt i opcje dostawy, Biano umożliwia też dodanie informacji dot. przecen, ilości wariantów (sprzedawca dodaje te informacje przy pomocy klipu XML)
    • zdjęcia produktów MUSZĄ mieć format .jpg
    • zdjęcia NIE MOGĄ zawierać logo i tekstu,nie ma określonej max. wielkości zdjęcia

    Biano umożłiwia także wyszukanie samego sklepu. Na kartach poszczególnych wystawców klienci mogą obejrzeć cały oferowany asortyment.

    Zarejestruj się na Biano TUTAJ.

  • FAVI jest liderem na arenie wystroju wnętrz w Czechach i na Słowacji. Co miesiąc ich strony w 5 krajach są odwiedzane przez 13 mln użytkowników, 4,7 mil wyświetlonych produktów z ponad 1600 sklepów.

    Co musisz wiedzieć o Favi?

    • połączenie pomiędzy sklepem a Favi opiera się na pliku XML
    • płatność  jest obliczana na podstawie CPC - konto jest doładowywane z góry, a opłata pobierana po wystąpieniu interakcji z kupującymi. Minimalna za kliknięcie wynosi 1,10 Kč
    • Favi umożliwia bidowanie pozycji wyświetlanych na szczycie wyników wyszukiwań,
    • opinie- klienci mają możliwość oceny sklepu, ocena jest widoczna na karcie wyszukiwania i na karcie sklepu,
    • na karcie wyszukiwania klienci mogą porównać koszt i opcje dostawy, Favi umożliwia też dodanie informacji dot. przecen, ilości wariantów (sprzedawca dodaje te informacje przy pomocy klipu XML)
    • zdjęcia produktów MUSZĄ mieć format .jpg
    • zdjęcia NIE MOGĄ zawierać logo i tekstu,
    • nie ma określonej max. wielkości zdjęcia

    Rejstracja na Favi jest prosta. Jedyne co potrzebujesz to nazwa i URL Twojego sklepu, XML feed i czeski odpowiednik Numeru Identyfikacji Podatkowej.

    Favi umożliwia także wyszukanie samego sklepu. Na kartach poszczególnych wystawców klienci mogą obejrzeć cały asortyment oferowany przez konkretny sklepZarejestruj się na Favi TUTAJ

Inne katalogi towarów

Wśród innych katalogów na które warto zwrócić uwagę są:

  • Shopalike — niemiecki katalog ubrań,mebli i elementów wystroju wnętrza generujący kanały sprzedaży w 15 krajach.
  • Evilia.sk - dynamicznie rozwijająca się porółnywarka cenowa działająca TYLKO  na Słowacji.

Kategoria MODA — katalog produktów

Porównywarki z kategorii moda funkcjonują na zasadzie katalogu produktów. Klient może wyszukać produkt po nazwie, albo przeglądać konkretną kategorię produktów w poszukiwaniu modelu, który wpadnie mu w oko.

  • Glami jest katalogiem ubrań, butów i dodatków działającym w 15 krajach. Korzystając z ich usług masz możliwość reklamować się nie tylko w Czechach i na Słowacji, ale także w Rumunii, Niemczech czy Estoni.

    Kleinci wybierają spośród 6 milionów produktów generując ponad 280 tysięcy sprzedaży miesięcznie. Zamieszczenie produktów na Glami da wam także możliwość reklamy na ich sieciach społecznościowych, na których mają oni ponad 4,5 mln subskrybcji.

    Obecnie na Glami reklamuje się ponad 2 400 sklepów m.in Reserved, NA-KD Deichman i wiele innych.

    Co musisz wiedzieć o GLAMI?

    • połączenie pomiędzy sklepem a Glami opiera się na pliku XML . Specyfikację znajdziesz TUTAJ
    • Glami oferuje narzędzie Glami Pixel do mierzenia konwersji. Więcej dowiesz się TUTAJ.
    • płatność  jest obliczana na podstawie CPC — konto jest doładowywane z góry, a opłata pobierana po wystąpieniu interakcji z kupującymi
    • Glami umożliwia bidowanie pozycji wyświetlanych na szczycie wyników wyszukiwań,
    • opinie- klienci oceniają sklepy od których zakupili produkt, sklepy o najlepszych wynikach dostają plakietkę GLAMI TOP
    • na karcie wyszukiwania widoczne są informacje o kosztach i możliwych opcjach dostawy. Glami umożliwia dodanie informacji dot. przecen, ilości wariantów (sprzedawca dodaje te informacje przy pomocy klipu XML)
    • zdjęcia nie mają wymagań co do formatu lub rozmiaru
    • zdjęcia NIE MOGĄ zawierać logo i tekstu,
  • Modio to katalog ubrań i akcesoriów, a także partner Google umożliwiający zyskanie 20% rabatu na usługę Nakupy Goolge (odpowiednik Zakupy Google) w czechach.

    Co musisz wiedzieć o Modio?

    • połaczenie z Modio opiera się o plik XML,
    • Modio działa na zasadzie katalogu płaci się za kliknięcie CPC — konto jest doładowywane z góry, a opłata pobierana po wystąpieniu interakcji z kupującymi na stronie Modio podaje wysokość swojej konwersji na 15%,
    • na karcie wyszukiwania klienci mogą porównać koszt i opcje dostawy, przeceny, dsotępność towaru na magazynie,

    Dowiedzcie się więcej ze strony Modio.

Między narodowe porównywarki

W Czechach coraz większą popularnością cieszą się strony o międzynarodowym zasięgu.

Wśród najczęściej wybieranych są m.in.:

  • Spartoo — to francuski katalog ubrań i akcesoriów działający w 30 krajach Europejskich.
  • Shopalike- niemiecki katalog ubrań,mebli i elementów wystroju wnętrza generujący kanały sprzedaży w 15 krajach.

Chcesz spróbować jednej z tych porółnywarek? Przeprowadź darmowy audyt Mergado, aby dowiedzieć się czy Twój feed spełnia ich wymagania. 

Audyt podpowie Ci gdzie i co warto naprawić.

Czy wiesz, że istnieje możliwość automatyzacji pracy z feedem XML?

Mergado już od lat jest rekomendowaną formą łączenia sklepu z porównywarkami cenowymi. Jedyne co musisz zrobić to wprowadzić feed do Mergado, a ono automatycznie przekonwertuje Twój feed na potrzeby . Dowiedz się jak to działa TUTAJ.

Czy  Macie jakieś pytania? Czy  któraś porównywarka w szczególności Was interesuje? Zostawcie nam komentarz tutaj na blogu lub na Facebooku, a my przygotujemy post na zaproponowany temat. 

Autor / Anna Grzelczak / 17. 06. 2020

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.