Czas na finał! Udoskonalaj swoją reklamę pod każdym względem

Artykuł publikowany 10. 12. 2018
| 2 minuty czytania

Jak uskutecznić sprzedaż przez Bożym Narodzeniem

Wigilia zbliża się wielkimi krokami a szaleństwo zakupowe trwa w najlepsze. Jeśli klient w Twojej ofercie znajdzie wszystko, co potrzebuje, wówczas wyraźnie zmniejszysz ryzyko, że zajrzy do konkurencji. Przejdź przez klika ważnych kroków bez których skuteczna sprzedaż nie jest możliwa (przede wszystkim przez Świętami Bożego Narodzenia), ale nie tylko.  Jak zwykle do pomocy użyj Mergado!

1. Sprawdź, czy w Twojej ofercie nie znajduje się żaden błąd.

  • Przeprowadź audyt swojego pliku produktowego. Jest darmowy. Pomoże Ci znaleźć problematyczne elementy, które hamują Twoją sprzedaż.

  • Sprawdź plik XML za pomocą aplikacji Repairman. Dzięki niemu znajdziesz i naprawisz podstawowe błędy.
  • Uważnie prześledź każdy krok, którym musi przejść klient aby dokonać zakupu w e‑sklepie. W ten sposób poznasz przyczynę porzuconych koszyków

2. Zapobiegaj komplikacjom

  • Dodawaj produkty do przeznaczonych do tego kategorii produktowych. Uzupełniaj w pliku unikalny kod EAN.
  • Obserwuj wysokość kredytu. Dzięki temu unikniesz zakłóceń przy sprzedaży.

  • Zadbaj o dobre zdjęcia produktów. Pamiętaj o wymaganych formatach. Jeśli dana porównywarka rozszerza ofertę o fotografie, skorzystaj z tego! Do optymalizacji mamy genialną aplikację Feed Image Editor. 

3. Dbaj o klientów

  • Informuj klientów czy dane zamówienie będzie dostarczone przed świętami. Jeśli towar nie jest dostępny, postaraj się skrócić czas dostawy, albo przemyśl, co zrobić byś go miał na stanie. Informuj klientów o tym, gdzie obecnie znajduje się ich zamówienie - chodzi o Boże Narodzenie! Na tym to nie kończy. Zrób wszystko, aby klient był zadowolony i wrócił.
  • Doradź klientom, co powinni kupić swoim bliskim. Utwórz specjalną sekcję bożonarodzeniowych prezentów a jeśli tam nic nie znajdą, wprowadź możliwość zakupu kart podarunkowych.

  • Zaoferuj darmową dostawę, albo dodatkową gwarancję w elemencie EXTRA_MESSAGE.  Jeśli masz wyższe ceny, ale zapewniasz ponadprzeciętne obsługę, podkreśl to.

  • Zagwarantuj wydłużony czas na zwrot produktów.

4. Licytuj

  • Utrzymuj produkty na topowych pozycjach. Tym sposobem uzyskasz ok. 44% więcej kliknięć. Wielu użytkowników Mergado ustawia cenę za kliknięcie za pomocą naszej aplikacji Bidding Fox.

5. Przewiduj

  • Zrozum sposób myślenia klienta. Wypróbuj smartlook , matmoo czy crazyegg.
  • Kontroluj dane. Upewnij się, że masz tak samo nazwane źródła odwiedzin  w Mergado i w Google Analytics.

  • Pamiętaj! Żaden poważny e‑sklep nie może w pełni funkcjonować bez wersji mobilnej.

Czas na rachunek sumienia — zrobiłeś wszystko, aby kupowanie na Twojej stronie było proste i intuicyjne? Jeśli jest coś, z czym moglibyśmy Ci jeszcze pomóc — napisz do nas. Życzymy Ci samych sukcesów i ogromnej sprzedaży! Pamiętaj, że przeprowadzone działania będą opłacalne przez cały rok, nie tylko w trakcie świąt!

Autor / Lukáš Horák / 10. 12. 2018

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.