Dlaczego umacnia się pozycja reklam na Instagramie i jak to wykorzystać

Według agencji Arvato, wielu polskich detalistów kładzie większy nacisk na sprzedaż wielokanałową, niż przed wybuchem pandemii. Miejsce na które kładzie się największy nacisk? Media społecznościowe.

Wpływ koronawirusa na eCommerce

Wspomniane wcześniej Arvato to jedna z wiodących agencji marketingowych, która opublikowała raport o wpływie koronawirusa na szeroko rozumiane eCommerce. Zwraca on uwagę na kilka trendów i jednym z nich jest przeniesienie się online sprzedaży produktów z działów moda, żywność i farmacja.

Allegro nadal pozostaje najpopularniejszym polskim marketplacem, dlatego na pewno warto korzystać z oferowanych przez nich zasięgów. Ale może właśnie dlatego, że Allegro jest przesycone ofertami Twojej konkurencji, warto poszukać alternatyw.

Jak Allegro zdominowało Polskie e-commerce?

Jeśli chcesz zaistnieć na arenie polskiego e-commerce, warto zapoznać się z platformą Allegro. Pozycja giganta e-handlu jest tak silna, że nawet Carrefour ma na ich platformie swój profil.W Polsce jest obecnie 28,2 milionów użytkowników internetu. 73% z nich dokonuje zakupów online, a dla 86% kupujących Allegro jest preferowanym marketplacem. Jak Allegro stało sie wiodącą platformą sprzedażową w Polsce?

29.07.2020

Dlaczego Instagram?

Instagram wkłada wielę pracy, aby ich aplikacja była marketplacem wygodnym dla kupujących i sprzedających. Oto kilka faktów na ten temat:

  • 70 % użytkowników odwiedza Instagram w poszukiwaniu produktów, więc jest to idealne miejsce do reklamy i sprzedaży,
  • IG stories i IG TV coraz częściej jest wykorzystywane podobnie do infomercials- reklam w których prowadzący pokazuje jakie są korzyści z pokazywanych produktów a także jak ich używać,
  • Sprzedaż bezpośrednio w aplikacji,
  • Posty sponsorowane. Podobnie jak posty na Facebooku zostaną wyświetlone wybranej przez nas grupie odbiorców,
  • Zwiększając zasięg reklamy poprzez min. pracę z influancerami.

 

Jak skutecznie sprzedawać produkty Instagramie?

 

Instagram to aplikacja która nagradza porządane zachowania zwiększaniem zasięgów. Aby to się stało należy wykazać się kreatywnością, dostosowywaniem treści do bieżących wydarzeń oraz regularnością publikowania. Wykorzystaj to!

Oto kilka praktyk o których warto pamiętać:

  • Inspiruj się reklamowaniem innych e-sklepów z podobnymi towarami i dowiedz się, co lubią odbiorcy,
  • Nie kopiuj. Aby Twój sklep internetowy odniósł sukces w zalewie treści, musi się wyróżniać,
  • Twórz oryginalne zdjęcia swoich produktów,
  • Dziel się wszystkim, co wyróżnia Cię od innych.

 

Dzięki Mergado możesz zarządzać reklamami na Facebooku, a więc także na Instagramie

Połącz swój sklep internetowy z Mergado za pomocą pliku XML. Dzięki naszemu narzędziu użyjesz formatów systemów reklamowych, z których już korzystasz, i przekonwertujesz je na te, których aktualnie potrzebujesz.

Samodzielnie zarządzaj plikami danych - przyspiesz codzienne operacje marketingowe i oszczędź koszty pracy programistów.

Przy okazji możesz wypróbować także nasze aplikacje wspomagające działania reklamowe, jak np. Feed Image Editor.

 

Feed Image Editor

Feed Image Editor to aplikacja do pracy ze zdjęciami produktów z Twojego e-sklepu. Pozwala uzupełnić zdjęcia kolorowymi ramkami, paskami, kropkami, tekstem, gotową lub samodzielnie stworzoną grafiką.

Feed Image Editor jest idealnym urządzeniem do ulepszania zdjęć reklam produktów na Facebook’u czy Instagramie, gdzie pomaga zwiększać ich współczynnik klikalności. Możesz skorzystać z niego również gdzie indziej!

Obsługiwane formaty na wyjściu:

  • 600 x 600 px
  • 1080 x 1080 px
  • 1200 x 628 px

 

Feed Image Editor to aplikacja do pracy z obrazami w reklamach, w tym reklamach na Instagramie. Pozwala ona na dodawanie do zdjęć gotowych naklejek, kolorowych ramek, pasków, kropek lub tekstów lub wyszukanie obrazów produktów, przy pomocy kodów EAN. Teraz Twoje własne logo lub szczegóły produktu mogą stać się częścią Twojej reklamy na Instagramie!

Wykorzystaj wszystkie możliwe kanały, aby dotrzeć do klientów. Dzięki temu podniesiesz rozpoznawalność swojego e-sklepu a tym samym jego zyski.

 

 

Czytaj dalej:

ZMIANY SPECYFIKACJI FEEDU DLA FACEBOOKA I GOOGLE

W ostatnich miesiącach bez żadnego powiadomienia Google i Facebook  dodały nowe elementy do swoich specyfikacji. Dowiedz się jak nowo pojawiająca się wersja Mergado uwzględnimy te zmiany i na co warto zwrócić uwagę.

28.08.2020

Jeśli masz ograniczony budżet i możesz reklamować się tylko na jednej wybierz Facebooka. Jest to platforma, która zapewni Ci olbrzymie zasięgi, przy przystępnych cenach.

Jak to zrobić? Dowiedz się z naszej serii Przewodnik po Facebook Ads.

26.05.2020
Zareklamuj się na wyszukiwarkach cenowych

Wyszukiwarki cenowe powstały w odpowiedzi na szybko rosnącą liczbę sklepów internetowych. Sklepy internetowe mogą w nich zareklamować swoje produkty i uzyskać większą rozpoznawalność.

 

13.08.2019

Dodaj komentarz