Dlaczego umacnia się pozycja reklam na Instagramie i jak to wykorzystać

Artykuł publikowany 29. 09. 2020
| 3 minuty czytania

Według agencji Arvato, wielu polskich detalistów kładzie większy nacisk na sprzedaż wielokanałową, niż przed wybuchem pandemii. Miejsce na które kładzie się największy nacisk? Media społecznościowe.

Wpływ koronawirusa na eCommerce

Wspomniane wcześniej Arvato to jedna z wiodących agencji marketingowych, która opublikowała raport o wpływie koronawirusa na szeroko rozumiane eCommerce. Zwraca on uwagę na kilka trendów i jednym z nich jest przeniesienie się online sprzedaży produktów z działów moda, żywność i farmacja.

Allegro nadal pozostaje najpopularniejszym polskim marketplacem, dlatego na pewno warto korzystać z oferowanych przez nich zasięgów. Ale może właśnie dlatego, że Allegro jest przesycone ofertami Twojej konkurencji, warto poszukać alternatyw.

Dlaczego Instagram?

Instagram wkłada wielę pracy, aby ich aplikacja była marketplacem wygodnym dla kupujących i sprzedających. Oto kilka faktów na ten temat:

  • 70 % użytkowników odwiedza Instagram w poszukiwaniu produktów, więc jest to idealne miejsce do reklamy i sprzedaży,
  • IG stories i IG TV coraz częściej jest wykorzystywane podobnie do infomercials- reklam w których prowadzący pokazuje jakie są korzyści z pokazywanych produktów a także jak ich używać,
  • Sprzedaż bezpośrednio w aplikacji,
  • Posty sponsorowane. Podobnie jak posty na Facebooku zostaną wyświetlone wybranej przez nas grupie odbiorców,
  • Zwiększając zasięg reklamy poprzez min. pracę z influancerami.

Jak skutecznie sprzedawać produkty Instagramie?

Instagram to aplikacja która nagradza porządane zachowania zwiększaniem zasięgów. Aby to się stało należy wykazać się kreatywnością, dostosowywaniem treści do bieżących wydarzeń oraz regularnością publikowania. Wykorzystaj to!

Oto kilka praktyk o których warto pamiętać:

  • Inspiruj się reklamowaniem innych e‑sklepów z podobnymi towarami i dowiedz się, co lubią odbiorcy,
  • Nie kopiuj. Aby Twój sklep internetowy odniósł sukces w zalewie treści, musi się wyróżniać,
  • Twórz oryginalne zdjęcia swoich produktów,
  • Dziel się wszystkim, co wyróżnia Cię od innych.

Dzięki Mergado możesz zarządzać reklamami na Facebooku, a więc także na Instagramie

Połącz swój sklep internetowy z Mergado za pomocą pliku XML. Dzięki naszemu narzędziu użyjesz formatów systemów reklamowych, z których już korzystasz, i przekonwertujesz je na te, których aktualnie potrzebujesz.

Samodzielnie zarządzaj plikami danych — przyspiesz codzienne operacje marketingowe i oszczędź koszty pracy programistów.

Przy okazji możesz wypróbować także nasze aplikacje wspomagające działania reklamowe, jak np. Feed Image Editor. 

Feed Image Editor to aplikacja do pracy z obrazami w reklamach, w tym reklamach na Instagramie. Pozwala ona na dodawanie do zdjęć gotowych naklejek, kolorowych ramek, pasków, kropek lub tekstów lub wyszukanie obrazów produktów, przy pomocy kodów EAN. Teraz Twoje własne logo lub szczegóły produktu mogą stać się częścią Twojej reklamy na Instagramie!

Wykorzystaj wszystkie możliwe kanały, aby dotrzeć do klientów. Dzięki temu podniesiesz rozpoznawalność swojego e‑sklepu a tym samym jego zyski.

Czytaj dalej:

Autor / Anna Grzelczak / 29. 09. 2020

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.