ePrivacy Cookies 2022 i Mergado Pack dla WooCommerce
Przygotuj swoją witrynę na nowelizację ustawy o komunikacji elektronicznej na rok 2022 . Reguluje warunki korzystania z plików cookies i innych technologii przechowujących dane na urządzeniu użytkownika. Dla użytkowników Pakietu Mergado dla WooCommerce przygotowaliśmy instrukcje, jak wszystko wygodnie rozwiązać.
Co dokładnie oznacza poprawka?
- Zgoda na wykorzystanie plików cookies musi być wyrażona w aktywnej formie opt-in, tj. na podstawie aktywnej akcji (zgody) użytkownika.
- Bez zgody nie będzie możliwe korzystanie z narzędzi analitycznych.
- Zgoda nie może być egzekwowana poprzez blokowanie dostępu do serwisu lub inne komplikacje w jego użytkowaniu w celu wymuszenia zgody użytkownika.
- Wyrażenie zgody powinno sprowadzać się do jej odwołania.
Jak rozwiązać wszystko, jeśli używasz Mergado Pack dla WooCommerce
Korzystanie z wtyczki CookieYes
Dodaliśmy obsługę wtyczek do Mergado Pack, aby pasek plików cookie był jak najprostszy CookieYes | GDPR Cookie Consent & Compliance Notice (CCPA Ready). Jest to prawdopodobnie najczęściej używana wtyczka do wdrażania tak zwanych pasków „cookie” i tworzenia Twojego WordPressa zgodnie z przepisami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych. Nawet w wersji darmowej oferuje wiele funkcji, które są wystarczająco bogate dla mniejszych stron internetowych i sklepów internetowych. Wtyczka jest dość intuicyjna i dobrze zaprojektowana dokumentacji
Po wstępnej konfiguracji wtyczki CookieYes nie trzeba nic robić w celu integracji z MP. Mergado Pack rozpoznaje, czy wtyczka CookieYes jest aktywna. A funkcje wykorzystujące przechowywanie plików cookie będą zachowywać się w zależności od tego, czy odwiedzający wyraził zgodę na ich wykorzystanie.
Podział funkcji wtyczki na kategorie śledzące
Aby móc korzystać z plików cookies poszczególnych funkcji wtyczki Mergado Pack zgodnie z rodzajem udzielonej zgody, podzieliliśmy funkcje na kategorie w następujący sposób:
- Reklama — Google Ads, Facebook Pixel, Heureka Conversion Tracking, Glami piXel, Sklik retargeting, Sklik Conversion Tracking, Towar conversion tracking, Etarget, Najnakup.sk, Pricemania, Kelkoo conversion tracking, Biano Pixel
- Analityka — Google Analytics
- Technika — Google Customer Reviews, Heureka Verified by Customer
Uruchom Menedżera tagów Google i inne niewymienione tutaj nie podlegają żadnej zgodzie.
W momencie, gdy użytkownik wyrazi lub nie wyrazi zgody za pomocą paska Cookie Tak, zapisywana jest informacja o stanie zgody dla każdej kategorii. Po naciśnięciu dowolnego przycisku, który aktualizuje zgodę odwiedzającego, stan skryptów reklamowych jest automatycznie uruchamiany lub aktualizowany. Dlatego nie musisz ponownie ładować strony, aby uruchomić usługi.
Korzystanie z wtyczki 3. strona
Jeśli używasz innej wtyczki do zaimplementowania paska „cookie”, nadal możesz zintegrować go z funkcjami Mergado Pack. Wtyczka musi przechowywać pliki cookies z wartościami udzielonych zgód dla poszczególnych kategorii. W administracji MP, w zakładce Cookies, ustawiasz następnie odpowiednią nazwę pliku cookie dla każdej kategorii, według której będzie regulowane udzielanie zgody.
Naprzykład:
Wtyczka przechowuje pliki cookies w przeglądarce użytkownika
- z nazwą “cookielawinfo-checkbox-advertisement”
Informacje te wskazują, czy użytkownik wyraził zgodę na wykorzystywanie reklamowych plików cookie.
Wykonaj tę samą procedurę dla pozostałych kategorii.
Rozwiązanie przez GTM
Ostatnią opcją jest całkowite ominięcie wbudowanych funkcji MP i wykorzystanie Google Tag Manager do zaimplementowania wszystkich skryptów, w tym paska plików cookie. Zaletą jest to, że masz pełną kontrolę nad tagami, które działają w Twojej witrynie oraz fakt, że GTM umożliwia aktywację funkcji Consent mode, co znacznie upraszcza pracę polegającą na wyrażaniu zgody na wykorzystywanie plików cookies. Wadą jest wyższy poziom techniczny i czasochłonność.
Google Tag Manager możesz na swojej stronie implementować za pomocą wtyczki Mergado Pack. Uwzględnienie warstwy danych w specyfikacji dla rozszerzonego e‑commerce.
Jeśli korzystasz już z GTM do wdrażania skryptów reklamowych (takich jak Google Analytics, Facebook Pixel itp.), masz znacznie prostszą pracę. Możesz wybrać usługę zewnętrzną, która zapewni zarządzanie zgodami (pasek „cookies”) i zaimplementuje ją na stronie za pomocą GTM.
Na koniec masz wybór usługi CookieHub, która ma bardzo ładnie wykonaną pomoc. Możesz użyć metody wyzwalania (Reguły) lub po prostu użyć wspomnianego trybu zgody — oto on instrukcje .
Jeśli korzystasz z opcji Tryb zgody, zalecamy aktywację opcji „Włącz przegląd ustawień zgód” w ustawieniach kontenera GTM, która daje przegląd tagów i przypisanych do nich kategorii zgód. W raporcie zobaczysz również, które tagi nie mają jeszcze ustawionej kategorii zgody, i możesz je od razu edytować.
Wprowadzenie cookie będzie ważnym wydarzeniem wraz z nadejściem 2022 roku. Wiele jego aspektów prawdopodobnie ulegnie zmianie i udoskonaleniu. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z dodatkowymi materiałami dotyczącymi konfiguracji konkretnych usług reklamowych, z których korzystasz w serwisie, a także z wymogami prawnymi dotyczącymi prywatności.
Może Cię również zainteresować:
Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.
Add new comment