EKSPANSJA MIĘDZYNARODOWA NA WĘGRY — NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

Artykuł publikowany 02. 10. 2020
| 3 minuty czytania

eCommerce w Polsce kwitnie, ale to nie powód, aby ograniczać rozwój Twojego e‑sklepu. Węgry to świetne miejsce, aby poszerzyć jego zasigi.

Dlaczego Węgry

Chociaż liczba węgierskich sklepów internetowych rośnie, ekspansja na rynek węgierski nadal jest bardzo atrakcyjna. Populacja tego kraju liczy niespełna 10 milionów mieszkańców, a liczba sklepów internetowych to oscyluje wokół jedynie 6 tysięcy.

Udział handlu elektronicznego na węgrzech rośnie. Tylko w zeszłym roku ten wzrost wyniósł 20%. Dodatkowo jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję reklamową Expandeco, w zeszłym roku zakupów w interneci dokonało około 4,2 miliona osób.

Wyszukiwarki i marketplacy

Najpopularniejszą wyszukiwarką na Węgrzech jest Google, a w związku z tym AdWords jest też najczęściej używaną platformą reklamową. Drugim najlepszym wyborem są sieci społecznościowe m.in Facebook, Instagram czy Linkedin.

Największą węgierską porównywarka cenową jest Arukereso. Ustępuje ona tylko kanałowi C2C Jofogas w rankingu najczęściej odwiedzanych stron internetowych i wśród jej asortymentu największym zainteresowaniem cieszą się lokalne towary.

W przypadku większości kategorii węgierskich komparatorów koszt kliknięcia jest niższy niż w Polsce, ale także i liczba odwiedzających jest niższa. Wynika to z faktu, że węgierscy klienci nie są tak zorientowani cenowo jak Polacy, a także z mniej rozwiniętego rynku.

Porównywarki cen na Węgrzech

  1. Árukereső.hu — najbardziej znany i największy komparator cen, który jest także najbardziej zaufanym wydawcom certyfikatów zaufania dla e‑sklepów. Cena za kliknięcie jest tania (ok. 3 do 9 centów).
  2. Olcsóbbat.hu – portal należący do Central Media Group Portfolio, dociera do 70% węgierskich konsumentów (e‑sklep będzie wyświetlany na stronach takich jak Startlap.hu, Vezess.hu czy nlc.hu). Zarejestrowany jest na nim 4677 e‑sklepów, a cena za kliknięcie zależy od kategorii produktu i waha się pomiędzy 13 a 16 kredytów (1 kredyt = 1 Ft).
  3. Árgép.hu — porównywarka skupiająca się na elektronice, komputerach osobistych, fotografii i gospodarstwie domowym
  4. GLAMI.hu - portal zakupów modowych
  5. Depo.hu
  6. Kirakat.hu
  7. Shopmania.hu
  8. ShopAlike.hu
  9. Edigital.hu

Mergado na Węgrzech

Mergado jest świetnym pomocnikiem w zarządzaniu reklamami na węgierskich porównywarkach.

Wśród obsługiwanych w Mergado formatów znajdują się:

  • Árukereső.hu
  • Facebook
  • GLAMI.hu
  • Mailkit.hu
  • Olcsóbbat.hu
  • ShopAlike.hu
  • Spartoo.hu

Spróbuj usług Mergado na rynku Węgierskim z 30sto dniowym darmowym okresem próbnym. Więcej o tym jak automatyzacja z Mergado usprawnia pracę, oszczędza czas i piniądze zanjdziesz TUTAJ.

Przewoźnicy i rodzaje płatności

Według badania agencji marketingowej Unikum, węgierscy klienci preferują płatność za pobraniem (86%) lub przelewem bankowym (75%). Według aktualnych statystyk agencji Expandeco, rośnie również popularność płatności kartą online (przez bramkę płatniczą), głównie ze względu na to, że Węgrzy coraz częściej składają zamówienia z innych krajów, głównie za pośrednictwem eBay i Aliexpress.

Najbardziej preferowanym sposobem dostarczenia zamówienia jest przesyłka kurierska do domu, a największy wpływ na podjęcie decyzji o zakupie mają: cena transportu, czas dostawy i łatwa dostępność.

Główne firmy kurierskie:

  • GLS (parcel)
  • DPD (parcel + pick up points)
  • DHL (parcel)
  • Pick Pack Pont (pick up point)
  • Hungarian Post Office (letter + parcel +pick up points)

Najczęściej kupowane produkty

Węgrzy najczęściej kupują online elektronika i książki, ale tylko w ubiegłym roku zakupy odzieży i akcesoriów wzrosły o 40%. Wśród innych często kupowanych artykułów są artykuły erotyczne, leki, witaminy, telefony komórkowe i akcesoria.

Mergado tipy

Kilka praktycznych rad, aby pomyślnie sprzedawać na Węgrzech.

  1. Język- Dla Węgrów niesłychanie ważny jest patriotyzm, dlatego Twój e‑sklep wymaga nie tylko domeny .hu, ale także poprawnych tłumaczeń tekstów (najlepiej od native speakerów) oraz jeśli możliwe punktów wydawczych na Węgrzech.
  2. Czarny Piątek. W zeszłym roku 2,1 miliona Węgrów złożyło zamówienie na tym wydarzeniu zakupowym. Jest to zatem ważne wydarzenie, do którego należy się odpowiednio przygotować. TUTAJ znajdziesz checklistę, która pomoże Ci przygotować sklep na okres zakupowy.
  3. Strona internetowa — Obecnie optymalizacja stron e‑sklepów pod kątem urządzeń mobilnych jest jednym z najważniejszych elementów e‑sklepów. Obroty za pośrednictwem platform mobilnych na Węgrzech rosną z każdym rokiem, dlatego zalecamy, aby nie zaniedbywać tej funkcji.

Oto najbardziej podstawowe informacje na temat rynku Węgierskiego.

Czy znaleźliście już potrzebne informacje? Chcecie dowiedzieć się więcej? napiszcie do nas!

Autor / Anna Grzelczak / 02. 10. 2020

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.