Jak pozbyć sie niechcianych wariantów produktów?

Artykuł publikowany 11. 07. 2019
| 2 minuty czytania

Oferując różne warianty, poszerzasz zasięg oferowanego asortymentu, jednak niekoniecznie zwiększa to skuteczność reklamy na wyszukiwarkach czy Facebooku. W Mergado doradzamy ukryć duplikaty na kanale XML. Dlaczego i jak to zrobić piszemy w dzisiejszym artykule.

Dlaczego warto ukryć warianty produktów?

Warianty są niezbędne aby zapewnić jak największą różnorodność towaru, jednak przy reklamie na wyszukiwarkach mogą wpływać na pojawianie się duplikatów reklam. Jeśli ten sam produkt, z tym samym zdjęciem ma wiele wariantów pojawi się w waszym feedzie, i później w reklamie, wiele razy. Ten sam produkt w różnych wariantach zabierze miejsce innym produktom i odbierze twojej reklamie różnorodność. 

Jak usunąć warianty przy pomocy Mergado?

Skorzystaj z tzw elementu parowania aby usunąć duplikaty produktów. Sparuj ze sobą wszystkie warianty a  Mergado zawrze w eksportcie XML tylko jeden z nich.

Jak to zrobić?

Podczas importowania kanału do Mergado w ustawieniach zaawansowanych można ustaw tak zwane elementy parowania. To kryterium zakłada, że elementy zawsze powinny być one unikatowe, a jeśli nie są, Mergado usunie z feeda duplikaty.
 
Aby przeprowadzić tą akcje rekomendujemy utworzenie dwuch eksportów, pierwszego, z feedem zawierającym produkty na które nałożone są wszystkie reguły, i drugiego, w którym po  nałożeniu reguł wyłączamy z feedu duplikaty. Wynik drugiego eksportu (pomocniczego) zostanie użyty wszędzie tam, gdzie  chcesz załadować feed bez wariantów (na przykład, na Facebooku).

UWAGA

  • Mergado nie pobiera elementów przypisanych do parowania, ale zachowuje listę pasujących elementów.
  • W przypadku kiedy element nie może być sparowany można usunąć jego duplikaty przy użyciu  tzw. “pomocnika”

Aby sparować elelemnt przy użyciu pomocnika:

  1. Dodaj “pomocnik”
  2. Ustaw go przy użyciu tych samych wartości co element;
  3. Sparuj “pomocnik” z elementem.

ELEMENTY, KTÓRE MOŻNA PAROWAĆ

PRODUCTNO
PRODUCT_ID
ID
ITEM_ID
ITEMID
IDENTIFIER
PRODUCT_ID
ARTIKELNUMMER
AID
G:ID
CODE
MERCHANT_SKU
URL
PRODUCT_URL
PRODUKTURL
ITEM_URL
LINK
G:LINK
PRODUCT_DEEPLINK
DEEPLINK
BUYURL
EAN
EAN_CODE
CODUL_EAN
BARCODE
G:GTIN
PRODUCTNAME
PRODUCTNAMEEXT
NAME_EXACT
NAME

Czy korzystacie z parowania produktów aby usunąć ich wariranty? Macie pytania? Dajcie nam znać w komentarzach!

Autor / Anna Grzelczak / 11. 07. 2019

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.