Jak uwzględnić marżę tworząc reklamy?
Warto reklmawoać produkty, które przynoszą największy zysk. W dzisiejszym artykule podpowiemy jak w kilka kliknięć usunąć produkty z niepożądaną marża z waszych reklam, aby kampanie zawierały tylko to co rzeczywiście się sprzedaje.
Ukryj produky z niepożadaną marżą ze swojego pliku produktowego
W naszych przykładach zajmiemy się ukrywaniem produktów o marży mniejszej niż 30%, ale możesz tego dokonać dla wszelkiego rodzaju wartości.
-
1.1. Na stronie Produkty stwórz wybór zawierający produkty z marżą, np. 30%:
- wybierz produkty zawierające element z marżą, np MARGIN
- wpisz warunek, tutaj mniejsza niż
- wpisz wartość, tutaj 30
- wyszukaj produkty
- kiedy pojawi się pole nazwy, nazwij dany wybór, np. produkty z marżą niższą niż 30%
1.2. Na stronie reguły stwórz regułę Ukryj produkty. Do tej reguły dodaj wybór z poprzedniego punktu, tutaj produktów z marżą niższą niż 30%.
1.3. W menu po lewej stronie wybierz Ustawienia-> Przegeneruj -> Przegeneruj wszystkie.
1.4. Na stronie Produkty upewnij się, że produkty z wyboru zniknęły z listy reklamowanych produktów.
-
Aby obliczyć marżę wykonaj kroki poniżej
2.1. Na stronie Elementy dodaj nowy element, na przykład MARGIN.
2.2. W tym elemencie po prawej stronie kliknij ikonę oka, gdzie ukryty jest element kanału wyjściowego (nie zostanie on wygenerowany w kanale wyjściowym, ale będziesz mógł z nim w pełni pracować w Mergado).
2.3. Na stronie Reguły dodaj nową Regułę obliczania i zapisz jej wartość jako wartość elementu stowrzonego w poprzednim punkcie — tutaj MARGIN.
W formule reguły użyj zmiennej zawierającej ceny zakupu i sprzedaży. Możesz to zrobić korzystając ze znaku %.
Wzór na regułę obliczania będzie wyglądał następująco:
((% Cena sprzedaży% -% Cena zakupu%) /% Cena sprzedaży%) * 100
2.4. Na stronie Produkty utwórz i zapisz wybór, aby wybrać produkty o marży mniejszej niż 30%:
- wybierz elementy które zawierają marżę, np MARGIN
- wpisz warunek, tutaj mniejsza niż
- wpisz wartość, tutaj 30
- wyszukaj
- kiedy pojawi się pole nazwy, nazwij dany wybór, np. produkty z marżą niższą niż 30%
2.5. Na stronie reguły stwórz regułę Ukryj produkty. Do tej reguły dodaj wybór z poprzedniego punktu, tutaj produktów z marżą niższą niż 30%.
2.6. W menu po lewej stronie wybierz Ustawienia-> Przegeneruj -> Przegeneruj wszystkie
2.7. Na stronie Produkty upewnij się, że produkty z wyboru zniknęły z listy reklamowanych produktów.
-
Wykorzystaj regułę importu pliku danych. Spowoduje to zaimportowanie pliku CSV zawierającego marżę, i wprowadzi informacje do nowo stworzonego elementu MARGIN.
3.1. Na stronie Elementy dodaj nowy elelemnt np. MARGIN.
3.2. W nowo utworzonym elemencie kliknij ikonę oka po prawej stronie, aby ukryć element kanału wyjściowego (nie zostanie on wygenerowany w kanale wyjściowym, ale będziesz mógł w pełni z nim pracować w ramach Mergado).
3.3. Na stronie Reguły dodaj nową regułę Import pliku danych. Ta reguła umożliwia wybranie import pliku CSV z określonego adresu URL lub przesłanego pliku.
3.4. Na stronie Produkty stwórz wybór zawierający produkty z marżą, np. 30%:
- wybierz elementy które zawierają marżę, np MARGIN
- wpisz warunek, tutaj mniejsza niż
- wpisz wartość, tutaj 30
- wyszukaj
- kiedy pojawi się pole nazwy, nazwij dany wybór, np. produkty z marżą niższą niż 30%
3.5. Na stronie Reguły stwórz regułę Ukryj produkty. Do tej reguły dodaj wybór z poprzedniego punktu, tutaj produktów z marżą niższą niż 30%.
3.6. W menu po lewej stronie wybierz Ustawienia-> Przegeneruj -> Przegeneruj wszystkie
3.7. Na stronie Produkty upewnij się, że produkty z wyboru zniknęły z listy reklamowanych produktów.
Wykorzystaj w pełni możliwości swojej reklamy, koncentrując się na szczegółach, w tym marżach. Pamiętaj, że makra pomogą Ci skonfigurować reklamy.
Add new comment