Jak uwzględnić marżę tworząc reklamy?

Artykuł publikowany 02. 04. 2020
| 4 minuty czytania

Warto reklmawoać produkty, które przynoszą największy zysk. W dzisiejszym artykule podpowiemy jak w kilka kliknięć usunąć produkty z niepożądaną marża z waszych reklam, aby kampanie zawierały tylko to co rzeczywiście się sprzedaje.

Ukryj produky z niepożadaną marżą ze swojego pliku produktowego

W naszych przykładach zajmiemy się ukrywaniem produktów o marży mniejszej niż 30%, ale możesz tego dokonać dla wszelkiego rodzaju wartości.

  • 1.1. Na stronie Produkty stwórz wybór zawierający produkty z marżą, np. 30%:

    • wybierz produkty zawierające element z marżą, np MARGIN
    • wpisz warunek, tutaj mniejsza niż
    • wpisz wartość, tutaj 30
    • wyszukaj produkty
    • kiedy pojawi się pole nazwy, nazwij dany wybór, np. produkty z marżą niższą niż 30%

    1.2. Na stronie reguły stwórz regułę Ukryj produkty. Do tej reguły dodaj wybór z poprzedniego punktu, tutaj produktów z marżą niższą niż 30%.

    1.3. W menu po lewej stronie wybierz Ustawienia-> Przegeneruj -> Przegeneruj wszystkie.

    1.4. Na stronie Produkty upewnij się, że produkty z wyboru zniknęły z listy reklamowanych produktów.

  • Aby obliczyć marżę wykonaj kroki poniżej

    2.1. Na stronie Elementy dodaj nowy element, na przykład MARGIN.

    2.2. W tym elemencie po prawej stronie kliknij ikonę oka, gdzie ukryty jest element kanału wyjściowego (nie zostanie on wygenerowany w kanale wyjściowym, ale będziesz mógł z nim w pełni pracować w Mergado).

    2.3. Na stronie Reguły dodaj nową Regułę obliczania i zapisz jej wartość jako wartość elementu stowrzonego w poprzednim punkcie — tutaj MARGIN.

    W formule reguły użyj zmiennej zawierającej ceny zakupu i sprzedaży. Możesz to zrobić korzystając ze znaku %.

    Wzór na regułę obliczania będzie wyglądał następująco:

    ((% Cena sprzedaży% -% Cena zakupu%) /% Cena sprzedaży%) * 100

    2.4. Na stronie Produkty utwórz i zapisz wybór, aby wybrać produkty o marży mniejszej niż 30%:

    • wybierz elementy które zawierają marżę, np MARGIN
    • wpisz warunek, tutaj mniejsza niż
    • wpisz wartość, tutaj 30
    • wyszukaj
    • kiedy pojawi się pole nazwy, nazwij dany wybór, np. produkty z marżą niższą niż 30%

    2.5. Na stronie reguły stwórz regułę Ukryj produkty. Do tej reguły dodaj wybór z poprzedniego punktu, tutaj produktów z marżą niższą niż 30%.

    2.6. W menu po lewej stronie wybierz Ustawienia-> Przegeneruj -> Przegeneruj wszystkie

    2.7. Na stronie Produkty upewnij się, że produkty z wyboru zniknęły z listy reklamowanych produktów.

  • Wykorzystaj regułę importu pliku danych. Spowoduje to zaimportowanie pliku CSV zawierającego marżę, i wprowadzi informacje do nowo stworzonego elementu MARGIN.

    3.1. Na stronie Elementy dodaj nowy elelemnt np. MARGIN.

    3.2. W nowo utworzonym elemencie kliknij ikonę oka po prawej stronie, aby ukryć element kanału wyjściowego (nie zostanie on wygenerowany w kanale wyjściowym, ale będziesz mógł w pełni z nim pracować w ramach Mergado).

    3.3. Na stronie Reguły dodaj nową regułę Import pliku danych. Ta reguła umożliwia wybranie import pliku CSV z określonego adresu URL lub przesłanego pliku.

    3.4. Na stronie Produkty stwórz wybór zawierający produkty z marżą, np. 30%:

    • wybierz elementy które zawierają marżę, np MARGIN
    • wpisz warunek, tutaj mniejsza niż
    • wpisz wartość, tutaj 30
    • wyszukaj
    • kiedy pojawi się pole nazwy, nazwij dany wybór, np. produkty z marżą niższą niż 30%

    3.5. Na stronie Reguły stwórz regułę Ukryj produkty. Do tej reguły dodaj wybór z poprzedniego punktu, tutaj produktów z marżą niższą niż 30%.

    3.6. W menu po lewej stronie wybierz Ustawienia-> Przegeneruj -> Przegeneruj wszystkie

    3.7. Na stronie Produkty upewnij się, że produkty z wyboru zniknęły z listy reklamowanych produktów.

Wykorzystaj w pełni możliwości swojej reklamy, koncentrując się na szczegółach, w tym marżach. Pamiętaj, że makra pomogą Ci skonfigurować reklamy.

Czytaj dalej:

Autor / Anna Grzelczak / 02. 04. 2020

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.