Jakie zmiany przyniosła pandemia w polskim e‑commerce w 2020 roku? 

Artykuł publikowany 03. 06. 2021
| 5 minut czytania

Już 73% polskich internautów robi zakupy online. Według tegoroczny raport IGE ich liczba wzrosła o 11 proc. z roku do roku. Zobacz, jakie jeszcze zmiany zaszły na polskim rynku e‑commerce w ciągu ostatniego roku i dostosuj swój biznes do trendów i preferencji kupujących.

  1. Co wydarzyło się na polskim rynku w 2020 roku i jak to wykorzystać 
  2. Co wydarzyło się na polskim rynku w 2020 roku i jak to wykorzystać 
  3. Na czym skupić się w 2021 roku na polskim e‑commerce
  4. Skonfiguruj reklamy z Mergada 

Zakupy w zagranicznych e‑sklepach w Polsce zyskują na popularności

72% polskich internautów robi zakupy w domowych sklepach internetowych. W porównaniu do zeszłego roku wzrosła jednak liczba Polaków, którzy dokonali zakupów w zagranicznych serwisach. Może to w dużej mierze oznaczać niewystarczającą podaż i jakość lokalnych sklepów internetowych.

Jeśli zastanawiasz się, jak ulepszyć swoje usługi, mamy dla Ciebie kilka wskazówek:

  1. Wspieraj popularne i bezpieczne metody płatności. Płatności kartą online to obecnie podstawa. Korzystanie z usługi jest bardzo częste w popularnych e‑sklepach Blik.
  2. Oferuj dostawę zbliżeniową. Paczkomaty są ze względu na ich bezpieczeństwo i przyjazność dla środowiska najszybciej rozwijającą się formą realizacji zamówień.
  3. Zareklamuj się na porównywarkach produktów. Coraz więcej decyzji zakupowych podejmowanych jest w fazie porównywania produktów. Nie czekaj tylko, aż użytkownik przyjdzie do Twojego e‑sklepu.
  4. Skorzystaj z promocji rabatowych. W ciągu roku przygotuj atrakcyjne rabaty, o których wystarczająco poinformujesz kupujących. Pracuj z rabatami dla stałych klientów i dla nowych.
  5. Nie lekceważ sieci społecznościowych. Obecnie to już nie tylko lifestylowe media, ale także marketplace cieszące się coraz rynek z rosnącym zainteresowaniem użytkowników.
  6. Ułatw zakupy nowoczesnymi metodami. Jednym z najczęstszych jest bezpieczne zapamiętywanie danych z formularzy, co przyspiesza dalsze zakupy.
  7. Oferuj procesy jakościowe przy zwrocie towaru. Przedłużające się reklamacje często prowadzą do obniżenia atrakcyjności e‑sklepu.
  8. Monitoruj zachowanie odwiedzających witrynę. Jeśli znajdziesz wady, popraw je jak najszybciej. Uniemożliwi to opuszczenie sklepu przed dokonaniem zakupu.
  9. Aktywnie otrzymuj informacje zwrotne. Użytkownik powie ci, czego nie mówią narzędzia do śledzenia ruchu.

Interesuje Cię, na czym powinien skupić się profesjonalny e‑sklep, reklamując się dziś w Polsce? Przeczytaj artykuły z naszej ekspansji e‑sklepu z sekcji Polska. W czasie pandemii regularnie angażowaliśmy się w skuteczną sprzedaż internetową przy użyciu nowoczesnych i popularnych metod.

Skoncentruj się na potrzebach klienta

Zmieniają się preferencje kupujących w Internecie. Aby zdobyć lub utrzymać pozycję lidera na rynku, musisz dobrze je rozumieć i dobrze z nimi współpracować. Widzimy to zwłaszcza w przypadku bezstykowej dostawy towarów, co pozytywnie wpłynęło na dostęp do technologii dla starszych pokoleń kupujących.

Firma PwC przeprowadziło szczegółowe badanie zachowań konsumenckich przed i po wybuchu pandemii. Ułatwia e‑kupującym i marketerom zrozumienie, jak zmieniło się życie ich klientów i czego obecnie oczekują od produktów i usług.

Badanie to mówi między innymi, że:

  • 36% więcej wydaje na media i rozrywkę
  • 35% kupuje artykuły spożywcze online
  • 49% jest otwarty na udostępnianie swoich danych pod pewnymi warunkami
  • 74% ludzie pracują w domu przynajmniej przez jakiś czas

Niedawne badania konsumenckie pokazuje, że ponad 74% Polaków będzie robić zakupy online nawet po zakończeniu pandemii. W porównaniu z krajami Europy Zachodniej, w Polsce wciąż istnieje stosunkowo niewielka liczba sklepów internetowych. Dlatego na rynku e‑commerce wciąż jest dużo miejsca. Wyjaśnij, jak najlepiej przygotować swój e‑sklep i dołącz do lokalnych, odnoszących sukcesy sprzedawców.

Na co zwrócić uwagę w 2021 roku przy sprzedaży online w Polsce

V roku 2020 powstało prawie 11 800 e‑sklepów , ale także ponad 5000 zawiesiło swoją działalność. W rezultacie niektóre sklepy internetowe były w stanie dostosować się do sytuacji pandemii, a inne nie. Oznacza to, że pewna grupa konsumentów z negatywnym doświadczeniem może kwestionować korzyści płynące z zakupów cyfrowych. Jak więc prowadzić sklep internetowy i na co zwrócić szczególną uwagę?

Ile kosztują zakupy przez komputer w Polsce vs. smartfony

Polacy korzystają z e‑zakupów najczęściej przez notebook (74%).

Dalej:

2. smartphone (61%)

3. komputer (54%)

4. tablet (27%)

5. czytnik ebooków (3%)

Mimo, że zakupy przez smartfon wciąż znajdują się na drugim miejscu w Polsce, nie zapomnij zoptymalizować swojej strony internetowej pod kątem interfejsu smartfona. Dzięki temu dotrzesz do większej liczby użytkowników i znacznie zwiększysz swoje szanse na uzyskanie lepszych wyników wyszukiwania.

Przyspieszenie zakupów online wpływa na wymagania dotyczące jakości ruchu

Rosnące tempo życia i możliwość zakupów w dowolnym momencie sprawia, że ​​klienci chcą szybciej otrzymać zamówiony towar.

  • 36% ankietowanych Polaków oczekuje dostawy już następnego dnia po złożeniu zamówienia.
  • 35% respondenci chcieliby mieć zakupiony towar pod ręką w ciągu dwóch dni od transakcji.
  • W dniu złożenia zamówienia 11% respondentów chciałoby otrzymać swój zakup.

Jakie są najpopularniejsze usługi kurierskie w Polsce:

  • DPD (26%) 
  • DHL (25%) 
  • InPost (15%) 
  • żadna ze spółek giełdowych (13%) 
  • Pocztex (10%) 
  • GLS (5%) 
  • UPS (4%) 
  • FedEx (2%) 

Płatności kartą stopniowo drukują gotówkę przy odbiorze

W porównaniu do tradycyjnych zakupów Polacy postrzegają zakupy elektroniczne jako tańsze i korzystniejsze pod względem możliwości miejsca i czasu ich realizacji. Zapewnia im również wiele metod dostawy i metod płatności. Choć płatność przy odbiorze jest nadal najczęściej stosowaną formą płatności w Polsce, klienci coraz częściej sięgają po automatyczne płatności online.

Najpopularniejsze metody płatności online w Polsce to:

  • Natychmiastowe przelewy online — Pay-by-link 
  • Karty kredytowe Visa lub Mastercard
  • eRatyPrzelewy24 “Kup — zapłać póżniej
  • BLIK i płatności telefoniczne

Tam Polacy najczęściej szukają inspiracji do zakupów

Tuż za korzystaniem z mediów społecznościowych w Polsce inspiruje się zakup porównywarki towarów. Dlatego nawet w Polsce często wystarczy nie tylko prowadzić e‑sklep, ale także reklamować się na lokalnych produktach.

Jakie są najpopularniejsze polskie komparatory towarów:

Z Mergadem samodzielnie ustawisz reklamę dla znanych polskich formatów

Rozważasz ekspansję na polski rynek internetowy? Z Mergado użyj formatów dla porównywarek produktów, z których już korzystasz i przekonwertuj je na te, których aktualnie potrzebujesz. Dzięki naszemu wirtualnemu administratorowi możesz automatycznie zarządzać plikami danych. W Mergad będziesz mógł samodzielnie zarządzać reklamą e‑sklepu - przyspieszy to codzienne działania marketingowe i oszczędzi koszty pracy programistów.

Wiadomość E — handel w Europie 2020 Postnord pokazuje, że polski e‑commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Jest to zatem wciąż odpowiednie środowisko do rozwoju profesjonalnych sklepów i usług internetowych. Dowiedz się, jakie nawyki nabyli lokalni konsumenci podczas pandemii, zacznij swój biznes zgodnie z aktualnymi trendami.

Może Cię również zainteresować:

Autor / Lukáš Horák / 03. 06. 2021

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.