Podstawowe informacje o Mergado

Artykuł publikowany 09. 05. 2019
| 3 minuty czytania

Jesteś nowy w świecie e‑commerce? Od niedawna poruszasz się w świecie porównywarek cenowych? Dopiero co zacząłeś pracę z Mergado? Poza filmikami instruktażowymi na youtube przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, który w przystępny sposób przybliży Ci funkcjonowanie Mergado. Nauczysz się tworzyć nowy element i do niego wybór produktów, następnie opiszemy jak go wykorzystać do wypełnienia nowego elementu regułą.

Znajomość podstaw w Mergado oszczędzi Ci wiele czasu

Utworzenie elementu to podstawa

Elementy to części składowe pliku XML, które zawierają zawsze jedną, konkretną informację ( o nazwie produktu, jego cenie itp. ). Za pomocą elementu możesz w Mergado do swojego pliku produktowego dodawać więcej informacji, albo przeciwnie — ukrywać je. Jest to szczególnie przydatne przy wyszukiwaniu produktów i tworzeniu wyborów.

Jak dodać nowy element?

Załóżmy, że chcesz w Google Zakupach dodać informację o tym, jakiego koloru są twoje produkty. Do tego potrzebujemy elementu dla koloru COLOR. Jeśli nie masz takiego elementu w wejściowym feedzie, utwórz go w Mergado.

Utworzysz go tym sposobem:

  1. po zalogowaniu do Mergado wybierz eksport, w którym chcesz utworzyć wybrany elemen
  2. w lewym menu przejdź na stronę Elementy  
  3. w prawym górnym rogu kliknij na Utwórz element 
  4. utwórz nowy element, który w naszym przypadku będzie nazywać się COLOR
Jak wytworzyć nowy elelemnt.

Następnie dodaj do niego regułę, która doprecyzuje o jaki kolor chodzi i na podstawie wyboru zastosuje go na wybranych produktach.

Dzieki wyborom możesz pracować z dowolną ilością produktów.

Tworząc wybór produktów, zyskujesz sposób, który pozwala Ci określić, na które produkty zastosować konkretną regułę.

Jak utworzyć nowy wybór

Załóżmy, że chcesz znaleźć w swoim sklepie internetowym produkty w czarnym kolorze, to znaczy takie, które zawierają w opisie produktu tekst “czarny/​czarna/​czarne”. Utwórz wybór za pomocą elementu, w którym jest zapisany opis produktu. W przypadku Google Zakupów ten element nazywa się DESCRIPTION.

Proces wyboru:

  1. w wybranym eksporcie na stronie Produkty wybierz element w ramach którego chcesz wyszukiwać ( u nas jest to DESCRIPTION
  2. wybierz, jeśli chcesz wyszukiwać w wejściowych, albo wyjściowych wartościach — w większości przypadków, będziesz wyszukiwać w wartościach wejściowych
  3. przy wyborze warunku, według którego będziesz wyszukiwać, wybierz zawiera tekst, a do następnego okienka wpisz “czarny”, ponieważ ten wyraz odpowiada wszystkim kombinacjom “czarny/​czarna/​czarne”
  4.  kliknij na wyszukaj a Mergado Ci wyświetli wyniki waszego wyszukiwania
  5. tym sposobem wyfiltrowane produkty możesz nazwać ( np. Czarne produkty) o zapisać jako wybór.

Umożliwi to pracę ze wszystkimi produktami w czarnym kolorze, a stosowny wybór będziesz miał przygotowany dla aplikacji reguł. Aby uzyskać więcej informacji na temat pracy z produktami w Mergado obejrzyj to wideo.

Korzystaj z reguł aby zbiorowo edytować produkty

Reguły w Mergado to sposób na zastosowanie edycji zbiorczych do produktów. Poszczególne reguły możesz nanosić na wszystkie produkty w swoim feedzie, częściej jednak używana jest kombinacja z wyborami. Dzięki temu określasz, na jakie produkty ma być zastosowane dana reguła.

Jak wypełnić element regułą

Do wcześniej przygotowanego elementu COLOR zapisz regułę czarna.

Postępowanie:

  1. w wybranym eksporcie na stronie Reguły kliknij na Utworzyć regułę
  2. najpierw regułę nazwij ( w naszym przypadku użyj czarne)
  3. wybierz jej rodzaj (u nas to będzie Przepisz
  4. wybierz, na jaką grupę produktów ma być aplikowany (w naszym przypadku, będzie to właśnie utworzony wybór produkty w czarnym kolorze) 
  5. wybierz element, który chcesz przepisać ( w tym przypadku COLOR) 
  6. tworzeniem reguły zakończysz przyciskiem Utworzyć
  7. abyś sprawdził przeprowadzone zmiany, musisz przegenerować dane — najprościej naciśnij Aplikuj reguly

Reguły w Mergado są aplikowane od góry do dołu. Ich ułożenie możesz zmieniać, przeciągając elementy.

Rodzaje reguł

W Mergado istnieje wiele rodzajów reguł. Ich przegląd znajdziesz w naszym przewodniku.

Spraw, by wykonywanie podstawowych działań w Mergado stało się Twoją rutyną. To posunie Cię dalej, pozwoli na tworzenie bardziej zaawansowanych ustawień. Masz pytania dotyczące ustawień w Mergado? Napisz do nas na mergado@mergado.pl

Autor / Lukáš Horák / 09. 05. 2019

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.