Podstawowe informacje o Mergado
Jesteś nowy w świecie e‑commerce? Od niedawna poruszasz się w świecie porównywarek cenowych? Dopiero co zacząłeś pracę z Mergado? Poza filmikami instruktażowymi na youtube przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, który w przystępny sposób przybliży Ci funkcjonowanie Mergado. Nauczysz się tworzyć nowy element i do niego wybór produktów, następnie opiszemy jak go wykorzystać do wypełnienia nowego elementu regułą.
Znajomość podstaw w Mergado oszczędzi Ci wiele czasu
Utworzenie elementu to podstawa
Elementy to części składowe pliku XML, które zawierają zawsze jedną, konkretną informację ( o nazwie produktu, jego cenie itp. ). Za pomocą elementu możesz w Mergado do swojego pliku produktowego dodawać więcej informacji, albo przeciwnie — ukrywać je. Jest to szczególnie przydatne przy wyszukiwaniu produktów i tworzeniu wyborów.
Jak dodać nowy element?
Załóżmy, że chcesz w Google Zakupach dodać informację o tym, jakiego koloru są twoje produkty. Do tego potrzebujemy elementu dla koloru COLOR. Jeśli nie masz takiego elementu w wejściowym feedzie, utwórz go w Mergado.
Utworzysz go tym sposobem:
- po zalogowaniu do Mergado wybierz eksport, w którym chcesz utworzyć wybrany elemen
- w lewym menu przejdź na stronę Elementy
- w prawym górnym rogu kliknij na Utwórz element
- utwórz nowy element, który w naszym przypadku będzie nazywać się COLOR
Jak wytworzyć nowy elelemnt.
Następnie dodaj do niego regułę, która doprecyzuje o jaki kolor chodzi i na podstawie wyboru zastosuje go na wybranych produktach.
Dzieki wyborom możesz pracować z dowolną ilością produktów.
Tworząc wybór produktów, zyskujesz sposób, który pozwala Ci określić, na które produkty zastosować konkretną regułę.
Jak utworzyć nowy wybór
Załóżmy, że chcesz znaleźć w swoim sklepie internetowym produkty w czarnym kolorze, to znaczy takie, które zawierają w opisie produktu tekst “czarny/czarna/czarne”. Utwórz wybór za pomocą elementu, w którym jest zapisany opis produktu. W przypadku Google Zakupów ten element nazywa się DESCRIPTION.
Proces wyboru:
- w wybranym eksporcie na stronie Produkty wybierz element w ramach którego chcesz wyszukiwać ( u nas jest to DESCRIPTION
- wybierz, jeśli chcesz wyszukiwać w wejściowych, albo wyjściowych wartościach — w większości przypadków, będziesz wyszukiwać w wartościach wejściowych
- przy wyborze warunku, według którego będziesz wyszukiwać, wybierz zawiera tekst, a do następnego okienka wpisz “czarny”, ponieważ ten wyraz odpowiada wszystkim kombinacjom “czarny/czarna/czarne”
- kliknij na wyszukaj a Mergado Ci wyświetli wyniki waszego wyszukiwania
- tym sposobem wyfiltrowane produkty możesz nazwać ( np. Czarne produkty) o zapisać jako wybór.
Umożliwi to pracę ze wszystkimi produktami w czarnym kolorze, a stosowny wybór będziesz miał przygotowany dla aplikacji reguł. Aby uzyskać więcej informacji na temat pracy z produktami w Mergado obejrzyj to wideo.
Korzystaj z reguł aby zbiorowo edytować produkty
Reguły w Mergado to sposób na zastosowanie edycji zbiorczych do produktów. Poszczególne reguły możesz nanosić na wszystkie produkty w swoim feedzie, częściej jednak używana jest kombinacja z wyborami. Dzięki temu określasz, na jakie produkty ma być zastosowane dana reguła.
Jak wypełnić element regułą
Do wcześniej przygotowanego elementu COLOR zapisz regułę czarna.
Postępowanie:
- w wybranym eksporcie na stronie Reguły kliknij na Utworzyć regułę
- najpierw regułę nazwij ( w naszym przypadku użyj czarne)
- wybierz jej rodzaj (u nas to będzie Przepisz)
- wybierz, na jaką grupę produktów ma być aplikowany (w naszym przypadku, będzie to właśnie utworzony wybór produkty w czarnym kolorze)
- wybierz element, który chcesz przepisać ( w tym przypadku COLOR)
- tworzeniem reguły zakończysz przyciskiem Utworzyć
- abyś sprawdził przeprowadzone zmiany, musisz przegenerować dane — najprościej naciśnij Aplikuj reguly
Reguły w Mergado są aplikowane od góry do dołu. Ich ułożenie możesz zmieniać, przeciągając elementy.
Rodzaje reguł
W Mergado istnieje wiele rodzajów reguł. Ich przegląd znajdziesz w naszym przewodniku.
Spraw, by wykonywanie podstawowych działań w Mergado stało się Twoją rutyną. To posunie Cię dalej, pozwoli na tworzenie bardziej zaawansowanych ustawień. Masz pytania dotyczące ustawień w Mergado? Napisz do nas na mergado@mergado.pl
Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.
Add new comment