Reklamuj się na pierwszej chorwackiej porównywarce Nabava 

Artykuł publikowany 22. 09. 2021
| 4 minuty czytania

Czy Twój e‑sklep odnosi sukcesy na rodzimym rynku i zastanawiasz się, gdzie się dalej rozwijać? W ostatnich latach eksperci odmienili chorwacki e‑commerce. A jednym z głównych wielbicieli, na których powinieneś się skupić, jest Nabava. Spójrzmy na najstarszą porównywarkę w Chorwacji.

Nabava gwarantuje tradycję i wiarygodność

Nabava powstała w Chorwacji w 2001 roku. Pierwotnie był to sklep internetowy z podzespołami komputerowymi, który wraz z rosnącą ofertą przekształcił się w “Usługę porównywarek cen”. Ten najstarszy chorwacki portal porównywarek uruchomił aplikację mobilną w 2016 roku, a jednocześnie rozszerzył ją na Słowenię (Pametno.si) i Serbię(Pametno.rs).

Miesięczna aktywność na Nabava to 500 tysięcy unikalnych rekrutów, którzy otrzymują 2,6 miliona odsłon miesięcznie. Wedlug danych Similar Webu to 98. najczęściej odwiedzana strona w Chorwacji. W kategorii Price Comparison in Croatia zajmuje trzecie miejsce za sklepem internetowym Pevex.hr i konkurencyjną porównywarką Jeftinije.hr.

Tylko 300 sklepów internetowych handluje na Nabava. Porównaj liczbę e‑sklepów reklamujących się tutaj z liczbą sklepów w Heurece lub Google. To prawdziwa okazja do przebicia się, co na to powiesz?

Nabava oferuje cztery sposoby promocji produktów lub marki

1. Pierwszą z opcji promocji jest klasyczne wyświetlanie produktów na kartach produktów. Płacisz za kliknięcia na swojej stronie, a przy pierwszej rejestracji otrzymasz 500 HRK na reklamę (ok.310 zł). Możesz sprawdzić sukces swojej reklamy w interfejsie Licytacja. Panel danych pokazuje sukces produktu, stan kredytu i ceny kliknięć.

2. Druga opcja to obszary banerowe. Możesz z nich korzystać, nawet jeśli nie reklamujesz się na Nabava. Cena za umieszczenie banera bezpośrednio na stronie głównej Oferty jest o 30% wyższa od stawki podstawowej. Kontakt w sprawie reklamy w obszarach banerowych pomoc Nabavy. Pamiętaj, że musisz dostarczyć materiały w wymaganych wymiarach.

Ceny banerów dotyczą tysiąca wyświetleń, a minimalne możliwe zamówienie powierzchni reklamowej to pięć tysięcy wyświetleń.

Nabava oferuje również system zniżek:

  • 20% zniżki dla agencji.
  • 15% i 10% zniżki na pierwsze ogłoszenie i abonament na usługę.
  • Możesz uzyskać dodatkowe zniżki na obszary banerowe promując w nich towary, które reklamujesz również w Ofercie. W tym przypadku rabat na reklamę standardową wynosi 20% i 30% na wersję premium.

3. Inne sposoby na uwidocznienie Twoich produktów to pierwsze pozycje na stronie głównej oraz w kategoriach. Produkty pojawiają się na pierwszej pozycji na listach produktów. W kategoriach najwyższy szczebel produktu kosztuje 70 HRK / 1000 wyświetleń (ok. 42 zł)

Sam ustawiasz ten rodzaj reklamy w interfejsie Nabavy:

  • V lewym menu na dole kliknij na „Produkty sponsorowane“.
  • Wybierz kategorię, w którym chcesz zareklamować swój produkt.
  • Ustaw okres, w którym chcesz się reklamować.
  • Pojawi się nowe okno, gdzie dodasz obrazek produktu i link do niego.
  • Kliknij na Ułożyć i masz gotowo.

Uwaga! Data, od kiedy do kiedy chcesz się reklamować, możesz wybrać tylko raz. Nabava nie pozwala mu już się zmieniać.

Promo produktu na głównej stronie Nabavy nastawisz sam. Ceny należy uzgodnić bezpośrednio z obsługą, która stworzy kalkulację na podstawie zniżek.

4. Ostatnim sposobem reklamowania się na Nabava jest wykorzystanie PR combo boxu. Jest to przeede wszystki promo artykuł, który pojawi się w sekcji Artykuły. Na głównej stronie i w aplikacji mobilnej jest widoczny przez siedem dni, a Nabava dodaje go również do newslettera (około siedmiu tysięcy subskrybentów). Z sieci społecznościowych artykuł pojawi się na Facebooku i Twitterze. Cena oparta jest na 1500 HRK (ok. 905 zł.)

Gdy masz gotowy kanał dla Nabava, wypróbuj reklamę bezpośrednią w Słowenii. Pod względem opcji transportowych i administracji kraj ten jest zbliżony do rynku chorwackiego. Możesz spróbować reklamować się we wszystkich trzech krajach, w których działa Nabava, aby zobaczyć, gdzie radzisz sobie najlepiej.

Z Mergado samodzielnie skonfiguruj reklamy dla znanych chorwackich formatów

Rozważasz ekspansję na chorwacki rynek online? Z Mergado użyjesz formatów dla porównywarek produktów, z których już korzystasz i przekonwertujesz je na te, których aktualnie potrzebujesz. Dzięki naszemu wirtualnemu administratorowi możesz automatycznie zarządzać plikami danych. W Mergado będziesz mógł samodzielnie zarządzać reklamą e‑sklepu — przyśpieszy to codzienne działania marketingowe i oszczędzi koszty pracy programistów.

  • Potrzebujesz przełożyć feedy do języka chorwackiego? Z aplikacją Translating Parrot możesz to zrobić za pomocą kilku kliknięć.

Nie bój się rozszerzać działalności na inne kraje. Przetestujesz konkurencyjność i zainteresowanie swoimi towarami z nowymi klientami na porównywarkach produktów. Zaletą reklamy na porównywarkach jest również zbieranie recenzji. Możesz uzyskać recenzje w lokalnym języku przed uruchomieniem nowej wersji swojego e‑sklepu. Recenzje budują wiarygodność marki, która wchodzi na nowy rynek.

Może Cię również zainteresować:

Autor / Lukáš Horák / 22. 09. 2021

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.