Statystyki Google Analytics w Mergado
Jak wyświetlić statystyki eksportu Mergado? To pytanie jest jednym zczęstszych pytań kierowanych do zespołu wsparcia technicznego, i w związku z nim przygotowaliśmy dla Was dzisiejszy post.
Statystyki Mergado
Mergado może pobierać dane z Google Analytics. Wyświetla je w kilku miejscach i dzięki temu można z nich korzystać do analizy oraz tworzenia kampani marketingowych. Nie wiesz gdzie je znależć? Śledź poniższe kroki!
1. Kliknięcia, konwersje i przychody
Aby statystyki były widoczne konieczne jest, żeby eksport otrzymał kliknięcia, konwersje i przychody w ciągu ostatnich 30 dni. Sprawdzić, czy Mergado ładuje dane do poszczególnych eksportów, wykonując następujące kroki:
- Wejdż do Google Analitics.
- Wybierz dane, które chcesz wyświetlić.
- Znajdź „Źródło / Media” lub przejdź do menu Acquisitions -> All Traffic -> „Źródło / Medium” w menu.
- W kolumnie „Źródło / medium” filtruj dane z ostatnich 30 dni.
- W kolumnie „Źródło / Medium” zobaczysz źródła ruchu na twoją stronę. W oparciu o te nazwy Mergado pobiera dane dla każdego eksportu utworzonego w Mergado.
2. Łączenie Mergado z Google Analytics
Drugim warunkiem wyświetlenia statystyk jest połączenie Mergado z Google Analytics, a dokładniej z konkretnym wyborem z GA, któremu przyglądaliśmy się w poprzednim punkcie. Jak to zrobić?
- W Mergado idź do swojego e‑sklepu (np. Klikając nazwę sklepu internetowego w Mergado), i następnie do aplikacji Keychain.
- W Keychain skontroluj połączenie z Google Analytics.
- Ważne jest, aby połączyć Mergado z prawidłowym profilem Twojego sklepu internetowego. Jeśli masz wiele wyborów danych w Analytics, zwróć na to uwagę.
- Po podłączeniu statystyk może zająć nawet do kilku godzin, zanim się one wyświetlą.
Jeśli statystyki nie są widoczne w ciągu kilku godzin po połączeniu Mergado z GA, sprawdź:
- Jeśli masz używasz niestandardowych nazw w Google Analytics, ustaw te same nazwy w Mergado w menu eksportu: Ustawienia -> Analytics. Poczekaj kilka godzin, aby zmiany zostały wprowadzone.
- Jeśli nie macie ustawionych niestandardowych nazw to nie zmieniajcie nic w Ustawieniach Mergado..
- jeśli nie używacie parametru UTM i nie macie go w Google Analitics, to nie ustawiajcie go dla Mergado.
Kontrolujcie statystyki, aby móc jak najlepeij użyć Mergado! Jeśli macie dodatkowe pytania, piszcie w komentarzach.
Add new comment