Statystyki Google Analytics w Mergado

Artykuł publikowany 16. 07. 2019
| 3 minuty czytania

Jak wyświetlić statystyki eksportu Mergado? To pytanie jest jednym zczęstszych pytań kierowanych do zespołu wsparcia technicznego, i w związku z nim  przygotowaliśmy dla Was dzisiejszy post.

Statystyki Mergado

Mergado może pobierać dane z  Google Analytics. Wyświetla je w kilku miejscach i dzięki temu można z nich korzystać do analizy oraz tworzenia kampani marketingowych. Nie wiesz gdzie je znależć? Śledź poniższe kroki!

1. Kliknięcia, konwersje i przychody

Aby statystyki były widoczne konieczne jest, żeby eksport otrzymał kliknięcia, konwersje i przychody w ciągu ostatnich 30 dni.  Sprawdzić, czy Mergado ładuje dane do poszczególnych eksportów, wykonując następujące kroki:

  • Wejdż do Google Analitics.
  • Wybierz dane, które chcesz wyświetlić.
  • Znajdź „Źródło / Media” lub przejdź do menu Acquisitions -> All Traffic -> „Źródło / Medium” w menu.
  • W kolumnie „Źródło / medium” filtruj dane z ostatnich 30 dni.
  • W kolumnie „Źródło / Medium” zobaczysz źródła ruchu na twoją stronę. W oparciu o te nazwy Mergado pobiera dane dla każdego eksportu utworzonego w Mergado.

2. Łączenie Mergado z Google Analytics

Drugim warunkiem wyświetlenia statystyk jest połączenie Mergado z Google Analytics, a dokładniej z konkretnym wyborem z GA, któremu przyglądaliśmy się w poprzednim punkcie. Jak to zrobić?

  • W Mergado idź do swojego e‑sklepu (np. Klikając nazwę sklepu internetowego w Mergado), i następnie do aplikacji Keychain.
  • W Keychain skontroluj połączenie z Google Analytics.
  • Ważne jest, aby połączyć Mergado z prawidłowym profilem Twojego sklepu internetowego. Jeśli masz wiele wyborów danych w Analytics, zwróć na to uwagę.
  • Po podłączeniu statystyk może zająć nawet do kilku godzin, zanim się one wyświetlą.

Jeśli statystyki nie są widoczne w ciągu kilku godzin po połączeniu Mergado z GA, sprawdź:

  • Jeśli nie macie ustawionych niestandardowych nazw to nie zmieniajcie nic w Ustawieniach Mergado..
  • jeśli nie używacie parametru UTM i nie macie go w Google Analitics, to nie ustawiajcie go dla Mergado.

Kontrolujcie statystyki, aby móc jak najlepeij użyć Mergado! Jeśli macie dodatkowe pytania, piszcie w komentarzach.

Autor / Anna Grzelczak / 16. 07. 2019

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.