Stwórz niestandardowe makro

Niedawno zaprezentowaliśmy opcję tworzenia własnych makr. Dziś pokażemy Ci, jak utworzyć takie makro. Ucząc się, jak dodawać i konfigurować makra, aby zautomatyzować reklamy w porównywarkach.

Jak utworzyć makro w Mergado?

Aby utworzyć makro na głównej stronie w Mergado wybierz opcję Niestandardowe makro i wybierz Utwórz nowe.

Jak dodać nowe makro w Mergado?

Jakie makra mogą Ci się przydać? Z kroków poniżej dowiesz się w szczegółach, jak stworzyć jedno z nich.

Oto makro przydatne w eksporcie dla Google Ads w kampaniach DSA.

Zadania makra

Ukryj tanie produkty i wypełnij element ETYKIETA NIESTANDARDOWA informacjami na temat dostępności i producenta produktów.

 

Instrukcje

Przed uruchomieniem konkretnego eksportu zdefiniuj i dostosuj do niego parametry w makrze.  W naszym przykładzie definiujemy dwa parametry:

  • element ceny;
  • element, który determinuje czy dany produkt jest tani.

Zanim makro zostanie uruchomione jeden lub oba te elelemnty powinny być ustawione.

Jak ustawić parametry w makrze.

 

Ustawianie zadania:

1. Wybierz tanie produkty

1. Wybierz Dodaj zadanie i następnie Stwórz wybór.

 

2. Podczas zapisywania warunków dla wyboru użyj wcześniej zdefiniowanych parametrów makra i zapisz je w następujący sposób:

Uwaga: JKiedy wprowadzisz znak %, aktywujesz autouzupełnianie.

 

3. Nazwij i zapisz zapytanie.

 

2. Ukryj wybrane wybór za pomocą reguły Ukryj:

1. Wybierz Dodaj zadanie i następnie Stwórz regułę

 

2. Stwórz regułę Ukryj produkt, nazwij ją, dodaj wybór zawierający tanie produkty i zapisz:

Wróć do tabeli parametry makr i dodaj element CUSTOM LABEL.

Dodawanie niestandardowego elementu.

 

Element ten musi być dodany, aby użyć go w regule Przepisz (nadal w makrze).

Obok parametrów makra dodaj dwa dodatkowe paramentry: dostępność i producent produktu. one również zostaną wykorzystane w regule Przepisz w polu nowej wartości.

Dodawanie informacji o dostępności i producencie.

 

Teraz stwórz regułę Przepisz:

1. Wybierz Dodaj zadanie i wybierz Utwórz regułę.

2. Wybierz regułę Przepisz, naszwij ją, aplikuj na wybrane tanie produkty, wstaw wartości parametrów.

Po wpisaniu % włączysz autouzupełnianie.

 

3. Oto jak powinna wyglądać forma końcowa.

 

4. Zapisz regułę.

Nazwij, opisz i zapisz makro.

Dodawanie nazwy i opisu makra.

1. Idź do konkretnego eksportu:

Przegląd eksportów w Makrach.

 

2. Wybierz szczegóły makra, sprawdź, modyfikuj podle parametrów a następnie aktywuj.

Jak aktywować makro?

 

Wytworzenie makra, może się wydawać skomplikowane, ale w rzeczywistości wymaga tylko kilku kroków. P

Jeśli masz pytania, napisz do naszego wsparcia technicznego!

 

Czytaj dalej:

W ciągu ostatnich miesięcy ciężko pracowaliśmy nad nową funkcją, która przenosi możliwości reklamowe Mergado o krok dalej. Są to tzw makra. Dziś pokażmy wam jaka jest jego siła i jakie są zalety.

24.09.2019
Makra - ułatw sobie pracę z plikiem XML

Jakiś czas temu wprowadziliśmy do Mergado nową funkcję -  makra. Zostało ono stworzone, aby ułatwić Ci pracę z plikiem XML. Teraz dodaliśmy do niego więcej funkcji. Dowiedz się jak makra w mergado automatyzują pracę z reklamą na porównywarkach cenowych.

19.03.2020

Dodaj komentarz