Używać operatora IN zamiast operatora OR | Vademecum Mergado #4

Artykuł publikowany 09. 07. 2019
| 2 minuty czytania

Znalezienie produktów należących do konkretnej grupy to jedno z najczęstszych zadań Mergado. Dlaczego operator IN jest do tego lepszy tego działania niż operator OR?

Operator OR jest w tym wypadku intuicyjnym wyborem. Jest to wybór dobry, ale nie najskuteczniejszy. Jeśli chcecie usprawnić nie tylko swoją pracę, ale także przyspieszyć działanie Mergado w miejsce operatora OR wybierzcie operator IN.

Używajcie operatora IN

Operator OR (po polsku „lub”) bez problemowo wyszukuje produkty. Jednak kiedy aplikacja wyszukuje produkty z jego użyciem zajmuje to dużo więcej czasu, niż w przypadku korzystanie z operatora IN. Również dla Was wprowadzenie danych dla operatora OR jest dużo bardziej czasochłonne.

Przykład użycia operatora OR przy wyszukiwaniu koszulki w rozmiarach “L” i “XL”:

[PARAM|Wielkość] = “L” OR [PARAM|Wielkość] = “XL”

 

Aby zapobiec takiemu spowolnieniu, użyj operatora IN (odpowiednik zapytania “zawarte w wyliczeniu” „ znajduje się w zestawie ”).

W przypadku wyszukiwania dla operatora IN nie potrzebujesz korzystać z zaawansowanego wyszukiwania, czy wprowadzać wszystkich treści z raportu XML.

Na karcie Produkty wpisz wszystkie kryteria wyszukiwania w pierwszym polu zapewniając do jakiej kategorii opisu będzie odnosić się wyszukiwanie, a następnie wpisując w pole wyszukiwania wszystkie wybrane warianty.

Korzystaj z operatora NOT IN

Dodatkowo oprócz operatora IN w Mergado stosowany jest także operator NOT IN. Odwołuje się on do wszystkich produktów nieuwzględnionych w grupie. Jeśli więc nie chcemy tych produktów i innych tak, wyszukiwanie zostanie wykonane przy użyciu NOT IN:

ITEM_ID NOT IN (“1”; “5”; “30”; “50”)

Użyj wyszukiwań wyliczeniowych za pomocą operatora IN. Ułatwisz Mergado pracę przy procesowaniu danych, przez co usprawnisz i przyspieszysz jego pracę.

Może was zainteresować:

Autor / Lukáš Horák / 09. 07. 2019

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.