Z dobrym opisem sprzedasz wszystko w oka mgnieniu?

Artykuł publikowany 12. 03. 2019
| 3 minuty czytania

Najważniejszym elementem sklepu jest opis produktu. Przemyślany, dobrze napisany razem zwiekszy ruch na stronie i stanie się kluczem do sukcesu. Opis produktu wykonany w pośpiechu, w niechlujny sposób odstraszy najbardziej zdeterminowanych kupców, niezależnie od tego ile zainwestujesz w reklamę.

Jak opisać produkty, aby klienci się o nie zabijali? Tym właśnie zajmiemy się w dzisiejszym artykule.

Diabeł tkwi w szczegółach.

Najprawdopodobniej produkt w waszym sklepie to ten sam bądź podobny produkt, który sprzedaje wasza konkurencja. Jaka będzie róznica pomiędzy waszym i ich produktem? Sposób w jaki go przedstawicie!

8 zasad tworzenia opisu produktu. 

1. Nie kopiuj!

Pare lat temu większość opisów produktów była by kopią opisu tego produktu ze strony producenta. Dzisiaj taka praktyka przyniesie ci więcej szkody niż korzyści. Oczywiście chcesz I możesz zawrzeć w opisie swojego produktu te same punkty co producent, ale pamiętaj dodać do opisów coś od siebie. Kopie, duplikaty i wszelkiego rodzaju nieorginalne treści są oznaczane jako plagiat i nigdy nie znajda się na pierwszej stronie wyszukiwania.

2. Daj im to czego chcą!

Dlaczego ktoś chciałby kupić twój produkt i jakie może mieć z tego korzyści? Tworząc opis pamiętaj wspomnieć o korzyściach z używania twojego produktu. Dla przykładu spójrzmy na opis szamponu Tinktury. Dowiadujemy się z niego jak będą wyglądać nasze włosy po użyciu, jakie będą korzyći dla ich zdrowia I w czym szampon ten jest lepszy od innych.

3. Idź na łatwizne!

Nie pisz wypracowania maturalnego opisując produkt. Odrzuć zdania wielokrotnie złożone! Im krótszy opis, tym większa jego czytelność. Taki zwięzły i pełen informacji opis jest świetny aby reklamować twoje produkty np w mediach społecznościowych. TU przeczytasz więcej o tym jak zwiększyć skuteczność swoich reklam w mediach społecznościowych.

4. Mów po ludzku

Szukając produktów w internecie niekoniecznie masz na radarze spodnie, którcyh materiał jest delikatniejszy niż listki róży. Ponieważ co to znaczy, ze materiał jest delikatny? Czy są to delikatne I miłe w dotyku spodnie od piżamy czy eleganckie jedwabne spodnie do garnituru? Zamiast skupiać się na wysublimowanych opisach przedstaw swój produkt słowami czytelnymi dla większości twoich odbiorców.

5. Klucz do sukcesu

Wybierając jak najbardziej czytelne słowa do swojego opisu nie zapomnij o tzw. słowach kluczach. Są to frazy wyszukiwane przez twoich klientów w internecie, dzięki którym twój produkt stanie się wyszukiwalny. Im więcej słów kluczy w twoim opisie, tym lepiej. Bądź jednak ostrożny, algorytmy na przykład google skanują strony I jeżli słowa klucze będą nieadekwatne do oferowanego produktu, wpłyunie to negatywnie na jego pozycjonowanie.

6. Znaj swoją publiczność

Opisując swój produkt zastanów się kim są twoi klienci. Co lubią? Dlaczego chcą wybrać twój produkt? Jak opisali by ten produkt znajomemu? Odpowiadając na te pytania znajdziesz drogę do właściwego opisu. Dla przykładu porównajmy opisy skarpetek z wzorkami od róznych producentów kierującymi swoje produkty do innych odbiorców. Klienci Banana Socks to zapewne grupa patrząca na świat z przymrużeniem oka, która doceni dowcipny wstęp przy opisie produktu. Wólczanka natomiast kieruje swoje produkty do mężczyzn dla których ważniejsze od przyjacielskiego i dowcipnego wstępu są informacje, dlatego ich opis składa sięz dokładnych danych produktu.

7. Przyciągnij wzrok

Kontynuując wątek opisu skarpet Wólczanki zwróćmy uwagę na dobrane słowa. Każde z nich niesie za sobą informację istotną dla potencjalnych kupców skarpetek. Dodatkowo podane są w punktach, także jedynie skanując stronę większość z tych informacji wpadnie nam w oko i zostanie zapamiętana.

8. Zdjęcia

W zależności od żródeł aż do 63% decyzji w sprawie zakupu podejmowane jest na podstawie zdjęć. Dobre zdjęcia to czytelne obrazy, przedstawiające twój produkt i wszelkie jego detale. Zdjęcia to także podstawa reklam. Dzięki Edytorowi Obrazów Feedu świetne zdjęcia ze strony łatwo skonwertujesz na zdjęcia reklam, zapewniając sobie  ruch na stronie.

Czy dodalibyście coś do tej listy? Dajcie nam znać w komentarzach, a wspomnimy o tym w nadchodzących postach. Chcecie podzielić się swoimi doświadczeniami o tym jak dobry opis zwiększył sprzedaż w waszym sklepie? Dajcie nam znać, a opiszemy te historie na blogu Mergado.

Autor / Anna Grzelczak / 12. 03. 2019

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.