Zagraniczna ekspansja z Mergado: Austria (cz. 1)

Artykuł publikowany 15. 02. 2019
| 3 minuty czytania

Austria to nie tylko muzyka Mozarta i jodłowanie w Tyrolu. To państwo ogromnych możliwości, gwarantujące  wysoki poziom życia swoim obywatelom. Zastanawiasz się nad rozszerzeniem swojej działalności właśnie o ten rynek? Zobacz, jakie warunki musisz spełniać.

Warunki rynkowe

Austria ma ponad 8,5 miliona obywateli. Całkowite PKB wynosi 374 miliardów USD. Według światowego banku Austria zajmuje 16 miejsce pod względem dochodów na jednego mieszkańca.  Dostęp do internetu jest tutaj na bardzo wysokim poziomie, bowiem około 90% Austriaków regularnie korzysta z internetu. Według danych export.gov, w poprzednim roku 62% obywatelii Austrii zrobiło zakupy przez internet a obroty e‑commerce wyniosły 7,9 miliardów dolarów. Badanie przeprowadzone przez export.gov pokazało, że prawie połowa mieszkańców Austrii wyszukuje produkty na smartfonach, a 23% z nich robi zakupy bezpośrednio na tych urządzeniach. Ten trend jest coraz silniejszy, również przewiduje się, że w roku 2021 wzrośnie aż do 73%. Popularne media społecznościowe na których warto zainwestować w reklamę to przede wszystkim Facebook, Twitter i Youtube.

Zachowania klientów

W Austrii nie tylko młodzi ludzie korzystają z dobrodziejstw internetu, Równie dobrze w tym środowisku odnajdują się osoby starsze, mają wystarczającą wiedzę na temat nowych technologii oraz dysponują środkami finansowymi. Badanie przeprowadzone w roku 2016 przez firmę Statistik Austria wskazuję, że aż 75% Austriaków sprawdza w internecie specyfikacje produktów oraz porównuje ceny, zanim zdecyduje się na zakup danego towaru. Eshopworld przedstawia dane, według których to mężczyźni w przedziale wiekowym 35 – 44 najczęściej robią zakupy przez internet.

Wyszukiwarki i porównywarki

Numerem jeden jest Amazon (615 milionów dolarów w roku 2016). Zaraz za nim znajduje się Zalando, UNiversal, Otto czy Tchibo. Austriacy chętnie kupują w e‑sklepach z sąsiednich państw, zważywszy na językową bliskość, najczęściej zaglądają do niemieckich sklepów internetowych. W roku 2017 Austriacy wydali na zakupy online 7,9 miliardów dolarów, z czego 4,3 miliardy trafiło do zagranicznych sklepów. Zgodnie z danymi ze strony internetowej export.gov, Austria w ramach Unii Europejskiej znajduje się na trzecim miejscu pod względem ilości zamówień składanych w zagranicznych e‑sklepach.

Najistotniejsze porównywarki cenowe w Austrii

Geizhals

Geizhals to najczęściej używana austriacka porównywarka sięgająca 1996 roku. Zajmuje się porównywaniem cen hardware’u software’u video/​foto, elektroniki sportu itp.

Idealo

Austriacka mutacja Idealo to jedna z ulubionych austriackich wyszukiwarek. Znajdziemy tam ponad 18000 e‑sklepów i ok 100 milionów produktów. Należy zaznaczyć, że na Ideolo nie można licytować, produkty uszeregowane są według ceny. Mergado daje możliwość przekonwertowania pliku produktowego, to znaczy, że feed odpowiadający specyfikacji np. Ceneo możesz zmienić tak, by spełniał wymagania Idealo.

Preisjäger

Preisjäger to miejsce dla prawdziwych łowców cen. Poza wyjątkowymi okazjami znajdziesz tu oceny dotyczące produktów oraz dyskusyjne forum.

Preisvergleich

Preisvergleich — jedna z mniejszych porównywarek. Znajdziesz tu ponad 10 milionów produktów z 400 sklepów internetowych. Warto sprzedawać tam produkty, bowiem konkurencja jest zdecydowanie mniejsza, co przekłada się na lepszą widoczność.

Specjalizowane porównywarki

Zalando

Zalando to niemiecki sklep internetowy, który swoją zagraniczną ekspansję rozpoczął właśnie do Austrii. Od roku 2012 działa w Polsce. Jego asortyment i zasięg są imponujące, miesięcznie na stronę zalando zagląda ponad 200 milionów potencjalnych klientów. Zalando obecnie z powodzeniem działa aż w 20 krajach.

Ottoversand i Heine

OttoversandHeine to kolejne dwie znane porównywarki skupiające się na modzie, na których warto wystawiać swoje produkty.

Formaty obsługiwane przez Mergado

Na dziś to wszystko. W drugiej części przyjrzymy się z jakich dostawców najchętniej korzystają Austriacy i jaki jest ich ulubiony sposób płatności. Tradycyjnie dodamy kilka wskazówek oraz powiemy co zrobić, by oczarować wymagającego austriackiego klienta.

Autor / Lukáš Horák / 15. 02. 2019

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.