Zagraniczna ekspansja z Mergado: Austria (cz. 2)

Artykuł publikowany 18. 02. 2019
| 3 minuty czytania

W pierwszej części powiedzieliśmy sobie o tym, jakie są podstawowe informacje dotyczące rozpoczęcia działalności w Austrii. Dziś przyjrzymy się rodzajom płatności oraz temu z usług jakich dostawców warto korzystać. Na koniec, standardowo mamy kilka wskazówek, jak oczarować wymagającego austriackiego klienta.

Dostawa i rodzaje płatności

Dostawa

Austria może pochwalić się wysokiej jakości infrastrukturą zarówno w miastach, jak i na wsi. Według Światowego banku zajmuje 7 miejsce na świecie pod względem jakości usług dostawy.

Austriacy największym zaufaniem darzą swoją pocztę oraz prywatnych dostawców (DHL, DPD, Hermes, itp.)

Metody płatności

Kupując przez internet, Austriacy oczekują, że transakcje będą bezpieczne, tanie i bezproblemowe. W rezultacie e‑sklepy oferują trzy, aż cztery rodzaje płatności. Według danych zawartych w artykule z export.gov liczba osób płacących gotówką zmalała z 14% na 3%. 58% Austriaków płaci za zakupy kartą kredytową a 41% wybiera opcję PayPal. Zaraz za tym jest inkaso i natychmiastowe przelewy.

Najlepiej sprzedające się produkty

W ostatnich latach Austriacy najczęściej kupowali rzeczy z kategorii moda i elektronika. Według danych z Ecommerce Foundation i strony Statistica w roku 2016 najpopularniejsze były te grupy produktów:

  • Ubrania
  • Obuwie
  • Technologie
  • Media
  • Telekomunikacja
  • Dom i ogód
  • Elektronika
  • Zdrowie i uroda
  • Gry
  • Inne

Wskazówki Mergado

Zrozumieć odmienność Austrii

Przy ekspansji do każdego państwa trzeba brać pod uwagę różne specyficzne zachowania. Z punktu widzenia prowadzenia e‑sklepu warunki panujące w Austrii są uderzająco podobne do tych, jakie panują na rynku niemieckim. Przykładowo niemieckie trendy wpływają na to co dzieje się w Austrii. Austriacy, podobnie jako Niemcy oczekują możliwość bezpłatnego kontaktu z obsługą na austriackim numerze telefonu.

Jednakże występuje kilka różnic, na które warto zwrócić uwagę. W Austrii jest niezgodne z prawem naliczanie opłaty za płatności. Dalej, możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny wynosi 7 dni, a w sąsiadujących Niemczech dwa tygodnie, dlatego też Austriacy chętniej kupują produkty w niemieckich e‑sklepach. Daj swoim klientom 14 dni na zwrot a zwiększysz tym swoje szanse na rynku

Dzień eCommerce

Dzień ecommerce to najważniejsze wydarzenie marketingowe w Austrii. Co roku jest organizowane przez Handelsverband. Od zeszłego roku ten dzień schodzi się z dniem Google Zakupy. Jest to idealna okazja do uzyskania aktualnych informacji i nowych kontaktów.

Austriacka domena

Ta wskazówka będzie szczególnie przydatna dla tych, którzy chcą sprzedawać, albo już sprzedają zarówno na niemieckim jak i austriackim rynku. Przeniesienie e‑sklepu na niemiecką (de.) i austriacką (at.) domenę to relatywnie drogie przedsięwzięcie. Dlatego też, zalecamy początkowo postawić na niemiecką domenę, bowiem Austriacy chętnie kupują rzeczy z niemieckich e‑sklepów, także łatwo znajdą tam i Twoje produkty.

Austria to bardzo rozwinięte i silne ekonomiczne państwo. Jeśli uda Ci się zrobić dobre wrażenie na kliencie, możesz być pewien, że do Ciebie wróci, nawet jeśli produkty, które sprzedajesz nie są najtańsze. Masz doświadczenie z niemieckiego rynku? Fantastycznie! Te najlepsze działania przenieś na austriacki rynek.

Autor / Lukáš Horák / 18. 02. 2019

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.