Zdjęcia sprzedają produkty?

Artykuł publikowany 10. 04. 2019
| 4 minuty czytania

Zdjęcia są odpowiedzialne nawet za 90% sprzedaży. Aby zwiększały atrakcyjnośc asortymentu muszą spełniać kilka kryteriów. Jakich? O tym w dzisiejszym artykule.

Zdjęcia produktów a oczekiwania kientów

Fotografia produktu to trudna sztuka. Jest to równie ważna część waszej oferty co sam produkt. Chcemy pokazać produkt z jak najlepszej strony, ale czy upiększone zdjęcia na pewno są celem fotografii produktowej?

Czego pragnie klient?

Jakiś czas temu przeprowadzono badania konsumenckie dotyczące fotografii produktów. Okazało sięm że klienci chcą zdjęć realistycznych, a nie takich z wyidealizowanymi produktami. Powodem ku temu jest potrzeba fizycznego kontaktu z nabywanym przedmiotem, której brak w sklepie internetowym. Wynika z tego, że zdjęcia produktowe powinny dodać do tekstowego opisu poczucie fizycznego kontaktu z przedmiotem. 

Badania opublikowane przez Adobe wykazały, że najważniejszą cechą dobrej prezentacji produktu jest możliwość zobaczenia wszystkich kolorów i wzorów produktu z dużą dbałością o detale.

Jak zrobic realistyczne zdjęcia?

Przedewszystkim warto zwrócić uwagę na ich jakość. Nie ma nic gorszego, niż zdjęcia o niskiej ostrosć, z przekłamanymi kolorami lub formami.

Aby uzyskać dobrą jakość można skierować się do agencji fotograficznych, które dostarczą wysokiej jakości usługi lub zrobić zdjęcia samemu. W dzisiejszych czasach mamy dostęp do aparatów o wielu możliwościach. Tak więc bez większego problemu można zrobić bardzo dobre zdjęcia w samodzielnie zbudowanym studiu. 

Sposób przedstawienia produktu jest kolejną częścią składową dobrego zdjęcia. Pamiętajmy, że chcemy dać klientowi wrażenie jakby dotknął produktu, mógł go obrucić tak więc zdjęcia powinny być zrobione ze wszystkich możliwych kątów.

Sprzedajesz kuchenki? Zrób zdjęcia panelu sterowania, wnętrza piekarnika, kuchenki od tył. Sprzedajesz kurtki? Zrób zdjęcia z przodu, z tył, rękawów, wszelkich detali, a także podszewki, metki z instrukcjami prania, itd.

Korzyści wysokiej jakości fotografii jest wiele. Najważniejszą z nich jest zmniejszenie ilości reklamacji i zapytań klientów spowowdowanych niespełnionymi oczekiwaniami klientów. A ponadto, im więcej zadowolonych klientów, tym lepsza opinia twojego sklepu.

Jak zrobić dobre zdjęcie?

Do zrobienia dobrego zdjęcia potrzebne są następujące elementy:

  •     aparat fotograficzny;
  •     statyw;
  •     dobre oświetlenie;
  •     tło (najlepiej jednolite);
  •     program do edycji zdjęć.

Aparat, statyw, oświetlenie i tło są niezbędne do zrobienia zdjęć. Program do edycji, będzie użyteczny dopiero po zakończonej sesji.

Sesja zdjęciowa

Diabeł tkwi w szczegułach, a jednym z najważniejszch szczegułów zdjęcia jest jego kompozycja. Jest bardzo wiele sposobów aby uzyskać dobrą kompozycję zdjęcia artystycznego, jednak w fotografii produktowej, zwłaszcza w przypadku zdjęcia głównego, najlepszym wyborem jest kompozycja centralna.

Dlaczego warto wybrać kompozycję centralną? Przedewszystkim ze względu na symetrię. Symetryczne obrazy są odbierane przez nasze oczy jako “ładniejsze”, a w kompozycji centralnej symetria jest łatwa do zachowania. Profesjonalny fotograf na pewno jest w stanie stworzyć piękne zdjęcie umieszczając produkt w dowolnym miejscu kadru. Jednak jeśli jesteś amatorem wybierz sprawdzony sposób gwarantujący dobre rezultaty.

Brakuje Ci pomysłu jak zrobić zdjęcia detali? Sprawdź jakich zdjęć używają giganci z waszej branży. Taka inspiracja pomoże ocenić co ci się podoba, jak fotografować produkt oraz zrozumieć które detale produktu muszą być na zdjęciach.

Korzyści z dobrego oświetlenie i ostrości zdjęcia

Oświetlenie to kolejny elelement na który warto zwrócić uwagę. Dobrze oświetlony przedmiot będzie ostry, a jego kolory realistyczne. Zapewne nie raz zrobiliście zdjęcie przy sztucznym świetle, które do wszystkich kolorów dodało żółty ton. Takich zdjęć starajcie się uniknąć.

Źle oświetlone zdjęcie bedzie nie tylko charakteryzować się przekłamanymi kolorami i słabą ostrością. Innym elementem na który warto zwrócić uwagę są cienie. Zbyt ostre cienie ukryją detale produktu. Ważne jest aby zniwelować ilość cieni i zrobić zdjęcie na którym będzie widać cały produkt.

Polecam zainwestowanie w sprzęt oświetleniowy, lub wypożyczenie go. Jeśli jednak nie masz takiej możliwości najlepiej wykonywać zdjęcia przy świetle dziennym, które pomoże uzyskać realistyczne kolory i ostre kształty.

Tło zdjęcia

W uzyskaniu jak najlepszej ostrości pomoże także jednolite tło. Zdjęcie produktu składa się z wielu elementów, a jednolite tło pomaga wyostrzyć te obszary, które chcemy pokazać odbiorcy.

Panuje teraz trend na kolorowe tła, ale radziłabym ostrożność. Kolory mają duży wpływ na emocje, tak więc jeśli jesteś znawcą lepiej wybrać bezpieczne i sprawdzone białe tło. Nie bój się, że białe zdjęcia okażą się nudne. Białe tło jest klasyczne i pomoże utrzymać charakter sklepu w jednym tonie. 

Klasyczna biel nigdy nie wyjdzie z mody, a dzięki niej zdjęcia będą przejrzyste.

Zdjęcia testowe.

Zanim zdecydujesz się na sesję zdjęciową wszystkich produktów, warto przeprowadzić zdjęcia testowe. Pomoże to zweryfikować, czy aparat jest poprawnie ustawiony.

Widząc zdjęcia na większym ekranie, zobaczysz czy rezultat jest taki jakiego oczekiwałeś. Może warto przesunąć statyw do przodu lub do tył? A może warto przesunąć jedną z lamp? Małe poprawki na planie pomagają uniknąć dodatkowej pracy w programie do edycji zdjęć.

Edycja zdjęć

Po skończonej sesji, zdjęcia są gotowe do edycji.Ten ostatni krok jest często niedoceniany i pomijany. Wykorzystaj to na swoją korzyść!

Programy do edycji zdjęć pomagają podniesć jakość indywidualnych zdjęć. Jeśli masz możliwość sprawić, że twoje zdjęcie będzie jeszcze lepsze to czemu nie?

Dodatkowo możesz także korzystać z programów, które pracują ze zdjęciami reklam twoich produktów. Dodajcie do zdjęć elelmenty takie jak informacje o obowiązujących przecenach, cenę produktu, logo i wiele innych.

Współpracujący z Mergado Feed Image Editor to edytor zdjęć reklam. Dopasowanie zdjęć produktów do wymagań reklamy wyszukiwarek cenowych i mediów społecznościowych jest jednym z kluczowych elementów udanej sprzedarzy. Nie pozwól aby złe ustawienia znisczyły pracę włożoną w wykonanie wysokiej jakości zdjęć.

Z tak dobrze przygotowanym materiałem twoje produkty będą się sprzedawać w oka mgnieniu!

Jak wy robicie swoje zdjęcia? Czy pominęliśmy coś w naszym artykule? Dajcie nam znać w komentarzach.


Może was też zainteresować.

Autor / Anna Grzelczak / 10. 04. 2019

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.