Czym jest kod EAN i do czego jest potrzebny?

Kod EAN brzmi dosyć tajemniczo. I choć spotykamy się z nim praktycznie codziennie, często nie zwracamy na niego uwagi. Co to właściwie jest? Najczęstszą formą kodu EAN -13  jest kod kreskowy. Skrót EAN pochodzi z języka angielskiego: European Article Number. Jest to kod, który określa produkt. Jak uzyskać kod i do czego jest potrzebny - te informacje znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Czym jest kod EAN i jak go uzyskać?

E-sklep do swojego istnienia nie potrzebuje kodu EAN. Sytuacja zmienia się w momencie, gdy dany e-sklep zdecyduje się na sprzedaż w porównywarkach. Warto więc zastanowić się nad zaletami posiadania tego kodu. Zadaniem kodu EAN jest unikalne oznaczenie danego produktu. Sklepy internetowe zazwyczaj dostają go wraz z innymi informacjami od swoich dostawców.

Jeśli chcesz uzyskać kod EAN, musisz zarejestrować się do systemu GS1. Jest to zintegrowany plik międzynarodowo obowiązujących standardów do automatycznej identyfikacji i przenoszenia informacji o identyfikowanych pozycjach czy służbach.  Zdecydowaną wygodą systemu są zintegrowane standardy, umożliwiające automatyczny zbiór danych i komunikacji. Istnieje wiele rodzajów kodów kreskowych. Jak zatem wybrać ten poprawny?

Kiedy EAN jest obowiązkowy?

Dzięki EAN szanse na wyszukanie Twojego produktu znacząco wzrosną. Czy kod EAN jest niezbędny przy sprzedaży w porównywarkach cenowych? Generalnie istnieje zasada, że kod EAN pomaga w parowaniu produktów w kartach produktowych.  

Przykładowo w Google Shopping od 16 maja 2016 roku element kod EAN ( dokładnie mówiąc GTIN - numer będący częścią EAN) jest obowiązkowy.  Jeśli sprzedajesz w Zakupach Google a Twoje produkty nie posiadają tego kodu, koniecznie uzupełnij to w swoim feedzie produktowym.

 

Przykład kodu EAN. Źródło:https://www.gs1pl.org/popularne-pytania#4-czy-ean-i-gtin-to-to-samo

Dodaj komentarz