Dotrzyj do klientów korzystających z Google dzięki Mergado

DSA, to dynamiczne reklamy w wyszukiwarce i są jedną z opcji reklam Google. Dzięki DSA możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych dokładnie tym co oferujesz. Dziś przyjrzyjmy się bliżej zaletom dynamicznych reklam w wyszukiwarkach oraz powodom, dla których Mergado jest idealnym narzędziem do ich optymalizacji.

Słowa kluczowe

Reklamy dynamiczne wykorzystują wyszukiwane treści internetowe aby skierowania reklamy do właściwej grupy odbiorców. Kiedy użytkownik wprowadza adres URL wybranej witryny, Google przejrzy go, zindeksuje tekst na tej stronie i w oparciu o te dane zdecyduje jaką reklamę wyświetlić. Jest to idealne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli reklamowana witryna jest duża. Dzieje się tak, ponieważ DSA pomoże Ci znaleźć wszystkie właściwe słowa kluczowe (o których mogłeś nie pomyślałeć) podczas konfigurowania kampanii ręcznie. Dodatkowo tytuł dynamicznych reklam w wyszukiwarce musi byc krótszy niż 25 znaków, tak więc będzie bardziej widoczny dla odbiorców.

Przykład dynamicznej reklamy. Źródło: Google

Na co zwrócić uwagę?

  • URL – URL musi zawierać właściwy tekst
  • kategorie – kategorie muszą być zgodne z kategoriami przydzielanymi przez  Google stronom wyszukiwania (kategoryzacja jest zależna od treści np. kosmetyka)
  • tytuł strony – tytuł musi zawierać konkretny tekst
  • treść strony  – strony musi zawierać konkretny tekst

Korzyści z używania DSA:

  • Z DSA nie musisz ręcznie przypisywać słów kluczowych, ofert i tekstów reklam,
  • Twoje reklamy będą zawsze aktualne. Jeśli jakiekolwiek zmainy zostaną wprowadzone w witrynie, Google zadba aby reklamy były adekwatne,
  • W zależności od wyszukiwanych treści Google wygeneruje najbardziej pasujący tytuł,
  • Większy zasięg niż z tradycyjnymi reklamami.

Zoptymalizuj DSA przy pomocy Mergado

Mergado przyspieszy proces tworzenia reklam wyszukiwania przy użyciu reguł.

Dla jakich celów które reguły?

Reguła UKRYJ

  • ukryj produkty, których nie masz na składzie
  • ukryj produkty innych kategorii
  • sukryj wszystkie produkty, które nie mogą znależć się w ogłoszeniu (przy pomocy ITEM_ID)
  • ukryj produkty konkretnego producenta
  • ukryj produkty o cenie innej niż w ogłoszeniu (np ukryj produkty tańsze niż 250 PLN. [G:PRICE] <= "250")
  • ukryj produkty o różnych cechach np. te których nie ma na składzie i są tańsze niż 250 PLN i (pwybór może wyglądać tak: DELIVERY_DATE != "0" OR IMGURL = "" OR PRICE_VAT < "250")

Reguła ZNAJDŹ I ZAMIEŃ

  • usuń parametru UTM z PAGE_URL (Zalecenie Pomocy Google „Nie używaj adresów URL z dodanymi parametrami pomiarowymi”)
  • ustaw zabezpieczony adres PAGE_URL (http:// -> https://)

Reguła NADPISZ GRUPOWO

  • dodaj Custom label (przechowuj różne firmy w osobnych wyborach korzystając z elementu BRAND)

Reguła GRUPOWO ZMIEŃ WARTOŚCI

  • dodaj Custom label w oparciu o element PRODUCT

Reguła PRZEPISZ

  • dodaj Custom label „Inne” dla wszystkich elementów, które nie mają jeszcze etykiety niestandardowej
  • uzupełnij PAGE_URL (%LINK% konwertuj format Facebook na GA DSA)
  • uzupełnij Custom label (%G_PRODUCT_TYPE% | %G_BRAND%, ten krok nie jest zalecany w standardowych ustawieniach, ale warto go rozważyć indywidualnie dla każdej kampanii PAGE_URL vč. UTM parametru: %LINK%&utm_campaign=dsa)
  • uzupełnij Custom label %MANUFACTURER%
  • ustaw producenta i kategorię na etykietę niestandardową (%PRODUCER%;%CATEGORY%)

Mergado tip

Mergado może konwertować dane między formatami. Tak więc dane wejściowe mogą być zgodne ze specyfikacją kanału XML (Google Shopping / Facebook / Heureka itp.), A Mergado może przekonwertować wszystko na kanał CSV zgodnie ze specyfikacją DSA Google Ads.

 

Czy korzystacie z DSA? Macie pytania na które nie znaleźliście odpowiedzi? Dajcie nam znać w komentarzach!

 

Dodaj komentarz