Google podniesie twoje ROAS?

Na naszym blogu pisaliśmy już o automatyzacji w ecommerce. Ceneo współpracuje z Microsoftem nad implementacją AI , a Mergado automatyzuje reklamę w mediach społecznościowych. Od jakiegoś czasu coraz częściej słyszymy również o dążeniach Google do automatyzacji i tym zajmiemy się w dzisiejszym artykule.

Google i automatyzacja

Już od jakiegoś czasu Google udostępnia sprzedawcom możliwość korzystania z algorytmów optymalizujących stawki za kliknięcie. Celem jest oczywiście umożliwienie sprzedawcom osiągnięcia jak największego zysku. Takie inteligentne kampanie marketingowe to swietny sposób aby podnieść wyniki sprzedaży przy uzyciu AI.

Dlaczego Google automatyzuje usługi?

Inteligentne zarządzanie produktami ma bardzo duży wpływ na sprzedaż. W dużo lepszy sposób zarządza zasobami niż standardowe kampanie produktowe czy remarketingowe pomaga sklepom podnieść dochody.

Celem działań AI jest maksymalizacja ROAS (Return On Ads Spend) dzięki obniżeniu ilości kliknięć na stronę. Jako że wartość ta ma bezpośredni związek z kosztem reklamy, optymalizacja tego parametru będzie mieć bezpośredni związek z kosztem reklam. Systemy Google będą wybierać reklamę, stawkę i witrynę tak aby podnieść zwrot kosztów poniesionych na reklamę.

Co musisz zrobić?

Aby Google mogło pomóc ci zoptymalizować reklamy użytkownik musi pamiętać o konfiguracji śledzenia konwersji, dodaniu globalnego tagu witryny oraz powiązania listy remarketingowej z listą co najmniej 100 aktywnych użytkowników. Dodatkowo trzeba pamiętać, że początkowe wyniki nie są miarodajne. Google zaznacza, że mechanizm potrzebuje czasu aby nauczyć się danych I efektywnie z nimi pracować. Zalecają przeznaczenie conajmniej 15 dni na ten proces, co oznacza, że skuteczność działania mozna obserwować nie wcześniej niż po 21 dniach.

Czy korzystaliscie z nowej funkcji? Co sądzicie o automatyzacji zadań?

 

Może was zainteresować:

 

Promuj swoje produkty za pomocą Google Shopping #1

Dla tych, którzy mają swój e-commerce biznes, Google Shopping jest jednym z najważniejszych kanałów. Połączenie pliku produktowego z Google Merchant Center to pierwszy krok. Z naszym dwuczęściowym przewodnikiem unikniesz najczęstszych błędów a Twoja reklama będzie od początku działać na sto procent!

04.01.2019
Promuj swoje produkty za pomocą Google Shopping #2

W pierwszej części artykułu o reklamie na Google Shopping zapoznaliśmy się z podstawami. Dziś przejdziemy przez klika kroków niezbędnych do utworzenia konta Google, Merchants, Ads, Analytics. Następnie połączymy je ze sobą. To prostsze niż myślisz!

07.01.2019

Dodaj komentarz