Jak osiągnąć wysoką jakość Google Ads?

Google Ads to jeden z popularniejszych sposobów reklamowania się w sieci. Dlaczego? Reklamy Google są łatwa do ustawienia i dostępna dla każdego. Jednak jak sprawić aby jakość waszej reklamy była najlepsza?

Dlaczego jakość Google Ads jest ważna?

Jakość reklamy to jeden z najważniejszych kryteriów, na podstawie którego Google decyduje jak często wyświetlić twoją reklamę. Im wyższa jakość tym większe prawdopodobieństwo, że reklama pojawi się na komputerach użytkowników. Dodatkowo jakość reklamy ma wpływ na CPC, tak więc warto regularnie kontrolować jej zdrowie

Wyznacznik jakości reklam nie bada ich efektywności. Aby uzyskać informacje na temat efektywności lepiej jest odnieść sie do konwersji, aktywności użytkowników lub ilości kliknięć. Jakość reklamy z koleji pomaga określić jej odbiór przez potencjalnych klientów.

Elementy mierzące jakość Google Ads

Google odwołuje sie do 3 najważniejszych elementów wpływających na jakość reklamy: słów kluczowych, CTR i strony do której reklama odsyła.

Jak używać słów kluczowych w Google Ads?

Pierwszym miernikiem jakości reklam są słowa kluczowe. Są to frazy, które pomogą dopasować twój produkt do terminów wyszukiwanych przez potencjalnych klientów. Wydawało by się, że w takim razie najlepiej wpisać jaknajwiększą ilość słów odnoszących się do naszego produktu. Jednak niekoniecznie. Im mniej dokładne słowa kluczowe, tym niższy wynik jakości Google Ads i tym mniejsze prawdopodobieństwo, że twoja reklama zostanie wyświetlona.

Korzystaj z wyniku jakości aby wyłapać, która z twoich reklam zawiera słowa kluczowe nie do końca odpowiadające jego specyfikacj, ale pamiętaj, że nie powinien byc to najważniejszy miernik optymalizacji. 

Wybierając słowa kluczowe pamiętaj o wdrożeniu praktyk propagowanych przez Google:

  1. Wybieraj słowa kluczowe, dzięki którym klienci otwierają twoje ogłoszenia i unikaj tych nieklikanych,
  2. Korzystaj z wyników jakości, aby ulepszać strategię marketingową,
  3. Pamiętaj, że nawet z wynikiem 8, 9 czy 10 możesz pracować nad optymalizacją słów kluczowych biorąc pod uwagę inne wskaźniki podawane w raportach.

CTR i Google Ads

Wybór słów kluczowych jest bezpośrednio związany z tzw. CTR czy też współczynnikiem klikalności. Oblicza sie go dzieląc ilość kliknięć przez ilość razy kiedy twoje ogłoszenie zostało wyświetlone. Na przykład jeśli twoja reklama została kliknieta 5 razy, a wyświetlona 100 razy, jej CTR będzie równy 5%.

Każde słowo kluczowe użyte w twojej reklamie ma swoje indywidualne CTR, dzięki czemu współczynnik ten bardzo dokładnie pokazuje skuteczność każdego z nich z osobna.  Jako, że CTR jest częścią składową do ustalania Ad Rank, warto monitorować skutecznosć używanych słów kluczowych aby osiągnąć jak najlepsze wyniki ze swoich działań reklamowych.

Jaką strona docelową wybrać?

Ostatnie, ale nie najmniej ważne jest aby w reklamie umieścić link do strony jak najlepiej połączonej z tematem reklamy. Kliknięcie na reklamę jest sukcesem, ale jeśli nie przekierujemy użytkownika dokładnie tam gdzie chciał sie znaleźć wzbudzimy w nim frustrację. Ta frustracja może skończyć się zamknięciem Twojej strony przed dokonaniem zakupu, tak więc lepiej do niej nie dopuścić.

Na przykład jeśli wasze ogłoszenie opowiada o spodniach jeansowych, link powinien odsyłać do strony ze spodniami jeansowymi a nie do strony z różnymi rodzajami spodni albo ubraniami. Aby rozpoznać czy linki odsyłają do dobrych stron korzystaj ze wskaźnika konwersji.

Warto też zwrócić uwagę na nawigację strony docelowej, im łatwiejsza tym lepszy odbiór przez potencjalnych klientóœ, oraz na dopasowanie strony do urządzeń mobilnych. Przetestuj swoją strone pod kontem obsługi na urządzeniach komórkowych tutaj.

Na co jeszcze zwrócić uwagę ustawiając Google Ads?

Wymienione powyżej elementy są głównymi wyliczaniu Jakości reklamy, jednak warto także brać pod uwagę bardziej specyficzne dane takie jak:

  1. Lokalizacja (np. kraj)
  2. Cechy charakterystyczne konkretnych reklam (ponieważ niektóre reklamy będą mieć lepsze wyniki niż inne)
  3. Łatwość odbioru reklamy

Widząc niski wynik jakości twojej reklamy  Optymalizacja reklamy pomoże Ci zwiększyć jej efektywność.

Jak dodać ocenę jakości reklam do raportów Google Ads?

Aby zobaczyc wynik swoich reklamie dodaj raportów kolumnę go określającą.

  1. Wybierz tabelę kampanii
  2. Wybierz tabelę słów kluczowwych
  3. Rozwiń menu nad tabelą statystyk
  4. Wybierz modyfikuj
  5. Wybierz wynik jakości.
  6. Aby zobaczyć obecny wynik dodaj: wynik jakości, wynik strony startowej, trafność reklamy, CTR.
  7. Aby zobaczyć historię jakości wybierz hist. wyniku jakości, hist. wyników strony startowej, hist. trafności reklamy, hist. CTR.

TIP: Reklama o wyższej jakości i niższym CPC będzie wyświetlona więcej razy niż ta z niższą jakością i wyższym CPC, dlatego warto poświęcić czas na jej polepszenie.

Dbając o jakość reklam pomagasz Google kierować je do grupy odbiorców zainteresowanej twoimi produktami i usługami.

 

 

Może was zainteresować:

Promuj swoje produkty za pomocą Google Shopping #1

Dla tych, którzy mają swój e-commerce biznes, Google Shopping jest jednym z najważniejszych kanałów. Połączenie pliku produktowego z Google Merchant Center to pierwszy krok. Z naszym dwuczęściowym przewodnikiem unikniesz najczęstszych błędów a Twoja reklama będzie od początku działać na sto procent!

04.01.2019
Promuj swoje produkty za pomocą Google Shopping #2

W pierwszej części artykułu o reklamie na Google Shopping zapoznaliśmy się z podstawami. Dziś przejdziemy przez klika kroków niezbędnych do utworzenia konta Google, Merchants, Ads, Analytics. Następnie połączymy je ze sobą. To prostsze niż myślisz!

07.01.2019

Dodaj komentarz