Ekspansja e‑shopu za pomocą Mergado i UPgates

Artykuł publikowany 13. 04. 2021
| 6 minut czytania

Sklepy internetowe stały się całkowicie naturalną częścią środowiska handlu detalicznego i nic się nie zmieni w dającej się przewidzieć przyszłości. Republika Czeska nie ma konkurencji pod względem liczby sklepów internetowych. Na przykład na Węgrzech według najnowszych danych znajdziecie ich mniej niż 7 tys. Iw porównaniu z Czechami jest znacznie gorzej czterdziesto milionowa Polska..

Wraz ze wzrostem ilości pieniędzy wydawanych w Internecie rośnie całkowita liczba sklepów internetowych.

Fakt, że Czechy są supermocarstwem e‑sklepów, jest świetny dla klientów. Jednak dla operatorów internetowych oznacza to dużą konkurencję. Dlatego coraz więcej e‑kupujących decyduje się na ekspansję zagraniczną. Dzisiaj porozmawiamy o tym, jak przejść do trybu online biznes pomyślnie wydany za granicą  z wypożyczonym sklepem internetowym UPgates i za pomocą Mergada.

Stworzenie zagranicznej wersji sklepu internetowego to pestka z odpowiednim rozwiązaniem

Powiedzmy, że podjąłeś już najważniejszą decyzję i wiesz, do którego kraju się udać. Powinien być wynikiem głębszej analizy, która pokaże, jak wygląda rynek zagraniczny. Zobacz także przepisy prawne i podatkowe.

Rozpoczęcie klonu stron sprzedaży za granicą nie musi być skomplikowane. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku wynajem e‑sklepu UPgates. Wielojęzyczność jest tutaj omawiana kompleksowo i idzie znacznie dalej. Wyzwolenie mutacji językowej jest zwykle związane z innymi szczegółami. Są to głównie waluty, podatki lub inne środki transportu. Z UPgates jest ustawion.

Przede wszystkim musisz oczywiście przetłumaczyć strony. Profesjonalista Ci w tym pomoże. Wręcz przeciwnie, tłumaczenie maszynowe może działać. Choć tłumacz nie wystawia faktury za swoje prace, mimo ich aktualnej dojrzałości, nadal istnieje możliwość, że w tekście pozostanie bezsensowny błąd spowodowany złym tłumaczeniem maszynowym. Dlatego zdecydowanie warto zainwestować w profesjonalne tłumaczenia, nawet w przypadku słowackiego. Wszyscy myślimy o sobie, że na pierwszy rzut oka mamy język naszego najbliższego sąsiada. Ale rzeczywistość jest taka, że ​​prędzej czy później natkniesz się na frazę, która dezorientuje twoją głowę.

Jeśli chodzi o komunikaty systemowe, takie jak „do koszyka”, „na zamówienie” itp., Nie musisz się o nie martwić. Przynajmniej w przypadku języka słowackiego i angielskiego. Tłumaczenie jest częścią administracji i jest aktywowane po uruchomieniu nowej wersji językowej.

W UPgates możesz uruchomić wersję językową za darmo, odpowiednio, jest to wliczone w podstawową cenę wynajmu. Dzieje się tak, gdy zagraniczny sklep internetowy działa w domenie nazevbchodu.cz/sk. Nie jest to jednak rozwiązanie całkowicie eleganckie. Klienci za granicę mogliby wtedy zabrać Cię na drugą stronę. Podobnie roboty wyszukiwarek mogą przeglądać twoją wersję językową na aliasie. Może to negatywnie wpłynąć na pozycję Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Dlatego lepiej prowadzić sklep internetowy na osobnej domenie. Takie rozwiązanie kosztuje dodatkowo 750 koron miesięcznie za każdą podłączoną domenę.

W administracji UPgates następnie aktywujesz nową walutę i przypisujesz ją do odpowiedniej wersji językowej. Jeśli chodzi o aktualny kurs wymiany, możesz go ustawić samodzielnie lub zaktualizować według własnych potrzeb lub skorzystać z opcji importu aktualnego kursu z Narodowego Banku Czech. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że ceny w wersji językowej w e‑sklepie zawsze będą przeliczane według aktualnego kursu. Jednak automatyczna konwersja może czasami pasować w taki sposób, że podczas gdy cena korony będzie Klask CZK, konwersja na euro wymagałaby 38,31 EUR, co nie wydaje się być bardzo wiarygodną ceną. Dlatego administracja sklepu internetowego UPgates oferuje również opcję zaokrąglenia waluty, aby klient zagraniczny mógł zobaczyć dokładniejszą cenę 38 EUR zamiast kwoty specjalnej.

Co rozwiązujesz osobno dla każdej wersji językowej e‑sklepu, ale jednocześnie wyraźnie w ramach jednej wspólnej administracji?

1. Produkty i wszystko wokół nich

W jednej zakładce możesz rozwiązać produkt dla wszystkich wersji językowych. Osobno określasz nazwę, krótki i długi opis, ceny i wszystkie ustawienia SEO na stronie.

2. Kategorie, artykuły i inne treści

Masz również te same opcje, co w przypadku produktów dla wszystkich innych treści. Od kategorii po całą zawartość systemu zarządzania treścią Twojego e‑sklepu. Ale możesz też mieć różne banery lub logo.

3. Marketing i połączenie

Możesz osobno zająć się wysyłaniem e‑maili do kontaktów z poszczególnych wersji językowych e‑sklepu. Klienci zawsze opierają je na swoich preferencjach językowych, w zależności od wersji, w której zostanie złożone zamówienie.

Możesz także osobno rozwiązać połączenie ze wszystkimi narzędziami marketingowymi i analitycznymi. Ale także dla komparatorów towarów i systemów PPC. Kody śledzenia i konwersji należy wprowadzić oddzielnie dla każdego języka. Mergado pojawia się wraz z plikami danych dla porównywarek towarów. Dzięki temu narzędziu będziesz mógł samodzielnie zarządzać reklamą w e‑sklepie — przyspieszy to codzienne zadania marketingowe i obniży koszty pracy programistów.

4. Operator sklepu internetowego, dokumenty i e‑maile systemowe

Dla każdej wersji językowej sklepu możesz mieć innego operatora, a także dane do płatności — numer konta itp.

Możesz również zdefiniować niezbędne dokumenty dla każdego języka, takie jak zamówienia, faktury i inne. Dokumenty te są następnie wysyłane w automatycznych e‑mailach systemowych, takich jak „zamówienie przyjęte”. Możesz również określić te adresy e‑mail osobno dla każdego języka.

Porównywarki towarów otwierają drogę do świata

Sukces za granicą może nie być łatwy. Ale są kanały, które mogą ci znacznie pomóc. Wszyscy je znamy, są  porównywarki towarów. Są popularne nawet za granicą. Jednak opanowanie ich bez odpowiedniego narzędzia jest dość skomplikowane. Dlatego polecamy Mergado, które jest praktycznie niezbędne do obecności na zagranicznych porównywarkach towarów.

Stworzysz za jego pomocą przejrzystą reklamę i będziesz mógł ją automatycznie edytować. Ale najpierw musisz zdobyć swój produktowy feed. Wygenerujesz go w administracji sklepu internetowego, gdzie w sekcji Podłączenie-> Mergado znajdziesz link do pobrania feedu produktowego.

W Mergado możesz łatwo dostosować go do wybranego kanału reklamowego. Chcesz sprzedawać w Finlandii? Żaden problem. Mergado wygeneruje dla Ciebie feed produktowy w formacie zrozumiałym dla fińskiej porównywarki. Ale droga otworzy się również dla Niemiec i największej tam równiarki Idealo, do Austrii, Węgierdziesiątki innych krajów .Tam, gdzie wskażesz palcem, możemy sprzedawać. Mergado rozumie ponad 400 systemów reklamowych na całym świecie.

Jednak Merdago służy nie tylko jako pośrednik między sklepem internetowym a porównarkami produktów, ale także zarządza danymi od dostawców. Następnie możesz łatwo rozszerzyć swój kanał o dane z innych narzędzi, takich jak Bidding Fox Elements. Z regułą importuj plik danych możesz również na przykład importować stan zapasów. W ten sposób Mergado umożliwia łatwą integrację kanałów produktowych od różnych dostawców, a następnie wysyłanie ich do rozwiązania e‑sklepu. W razie potrzeby można również użyć własnego custom formatu feedu.

Wszyscy wiemy, że sprzedają głównie zdjęcia w internecie. Ale oglądanie poprawnego wyświetlania setek, a może tysięcy obrazów nie jest łatwe. Więc jeśli robisz to ręcznie. Feed Image Editor, który rozumie Mergado, zautomatyzuje pracę z obrazami produktów, które rozwiązują Twoje ręce. Rozpocznij za darmo z audytem obrazku, który pomoże ci odkryć w nich luki.

Mergado to naprawdę wielofunkcyjne narzędzie do kompleksowej pracy z danymi, które są kluczowe dla e‑kupujących. W przypadku ekspansji zagranicznej szczególnie ważna jest jednak zdolność Mergady do komunikowania się z dziesiątkami platform porównywania towarów, które codziennie odwiedzają być może setki milionów ludzi. Dlaczego więc nie spróbować pokazać im również swoich towarów? Jego cena zmienia się w zależności od liczby produkowanych produktów. Najtańszą taryfę można jednak kupić już za 47 zł miesięcznie, z zastrzeżeniem, że przez pierwsze 30 dni można korzystać z usługi bezpłatnie.

Autorem artykułu jest firma UPgates.

Może Cię również zainteresować:

Autor / Lukáš Horák / 13. 04. 2021

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.