Promuj swoje produkty za pomocą Google Shopping #2

W pierwszej części artykułu o reklamie na Google Shopping zapoznaliśmy się z podstawami. Dziś przejdziemy przez klika kroków niezbędnych do utworzenia konta Google, Merchants, Ads, Analytics. Następnie połączymy je ze sobą. To prostsze myślisz!

Jak utworzyć i połączyć konta Google Merchants, Ads i Analytics

Zaloguj się do do Google Merchant Center

W poprzednim artykule powiedzieliśmy sobie o tym, że abyś mógł zacząć reklamować produkty na Google musisz najpierw utworzyć konto. Następnie wystarczy, że zalogujesz się do Google Merchant Center.

Tutaj:

  1. wybierz kraj, w którym masz założony e-sklep
  2. wypełnij nazwę e-sklepu
  3. wpisz adres URL swojej strony internetowej
  4. wyraź zgodę z warunkami użytkowania
  5. za pomocą emailu utwórz swoją stronę internetową.

Tym sposobem utworzysz konto w Google Merchant Center, które połączy się z kontem Google. Nie możesz usunąć konta w Google Merchant Center, ale możesz je udostępnić na inny adres email ( tym samym odłączysz swój e-mail), albo możesz też usunąć całe Google konto.

Jak zalogować sie do Google Merchant Center. Źródło: merchants.google.com/Signup

Utwórz konto w Google Ads

Po tym jak utworzysz konto w Google Merchant Center, kontynuuj poprzez logowanie do Google Ads.

Tutaj:

  1. wystarczy włożyć adres URL strony internetowej i możesz zacząć tworzyć pierwszą kampanię
  2. aby połączyć Google Ads z Merchant Center musisz w administracji użyć numeru użytkownika - znajdziesz go w prawym górnym rogu interfejsu Google Ads
  3. następnie powróć do Merchant Center i zaloguj się
  4. w prawym górnym rogu w Merchant Center kliknij na ikolnę Ustawienia (trzy pionowe ktopki)
  5. W części połącz konto znajdziesz numer użytkownika Twojego konta w Ads.
  6. kliknij Połącz
Numer użytkownika w Google Ads. Źródło: accounts.google.com

Nie zapomnij o Google Analytics

Kolejnym ważnym krokiem do rozpoczęcia analizy wyników kampanii w Google Shopping jest utworzenie konta w Google Analytics i połączenie go z Google Ads.

Najpierw:

  1. przejdź do Google Analytics i utwórz konto   
  2. wypełnij wymagane informacje i potwierdź rejestrację
  3. przejdź do administracji i kliknij na Połącz z Ads
  4. Wybierz poprawny numer użytkownika i kliknij Kontynuuj
  5. następnie wypełnij wymagane informacje i kliknij na Połącz konta
Jak połączyć Google Ads z Google Analytics. Źródło: analytics.google.com

Tym sposobem połączysz wszystkie swoje konta i będziesz mógł wgrać plik produktowy do Google Merchant Center. Chcesz ze swojego pliku produktowego utworzyć plik dla Google Shopping? Utwórz konto w Mergado i zrób to za pomocą kilku kliknięć.

 

Dodaj komentarz