Zaczynamy z Mergado

Dlaczego porównywarki cenowe?

Porównywarki cenowe to platformy o wysokiej konwersji. Korzystając z Mergado możesz zarządzać swoimi reklamami bez ingerencji do administracji e-sklepu.

Reklama w porównywarkach cenowych jest właściwa dla większości produktów i sklepów internetowych. Jeśli jednak oferujesz unikatowe produkty, rozważ czy taka forma reklamy będzie dla Ciebie opłacalna.

Jak działają wyszukiwarki?

Twój e-sklep przygotowuje plik tekstowy z informacjami o produkcie, tak zwany feed produktowy (Mergado działa z plikiem danych w formacie XML). Wyszukiwarka pobiera go, przetwarza i na podstawie zawartych w nim informacji zamieszcza Twoją ofertę w wynikach wyszukiwania.

Co to jest Mergado i co właściwie potrafi?

Mergado to urządzenie do naprawy Twojego feeda produktowego. Działa online, nie musisz nic instalować. Dzięki Mergado możesz swoją reklamą zarządzać z jakiegokolwiek miejsca, z nieograniczoną ilością użytkowników.

W czym pomoże Ci Mergado?:

  • Optymalizacji kosztów reklamy w wyszukiwarkach - np. przy ustalaniu ceny za kliknięcie wg. ceny towaru, wyłączeniu reklamy dla wybranych produktów.
  • Parowaniu produktów - poprzez zmianę nazwy dostarczanej przez wyszukiwarkę, nazwy kategorii, dodawaniu brakujących danych (np. producenta wg. kategorii, opisu).
  • Zbiorczym ukrywaniu nie sprzedawanych już (wyprzedanych), lub duplikowanych produktów o zerowej cenie.
  • Prostym rozszerzeniu o opcjonalne elementy.
  • Usuwaniu drobnych błędów, takich jak niedozwolone znaki.
  • Realizacji czasowych zmian w feedzie produktowym, np. krótkoterminowe rozszerzenie nazw o dodatkowy tekst, akcję promocyjną (darmowa dostawa, prezent), sezonową zmianę ceny za kliknięcie.

Zaczynamy z Mergado

Przygotowaliśmy dla Ciebie przewodnik krok po kroku w Mergado. Za pomocą tych praktycznych wskazówek, już po pierwszym zalogowaniu się będziesz mógł Mergado ustawić tak, aby Twój e-sklep miał jeszcze większą sprzedaż w porównywarkach cenowych.

Rejestracja przebiega na stronie głównej Mergado. Wystarczy kliknąć na Utwórz konto (rys.1), następnie zostaniesz przekierowany do  formularza rejestracyjnego (rys.2), w którym należy wypełnić podstawowe dane.

rys.1

Chodzi o mnóstwo potrzebnych informacji, dlatego tak ważne jest, abyś wypełniał je dokładnie i zgodnie z prawdą. Chcemy mieć pewność, że wszystkie nasze aktualizacje, powiadomienia, czy faktury będą wysyłane na e-mail (krok 1), który faktycznie używasz, albo aby informacje potrzebne  do faktury zawierały prawdziwe dane Twojej firmy (krok 2).

Kolejnym krokiem jest wybór okresu rozliczeniowego za korzystanie                  z Mergado (krok 3).Nie martw się, ten wybór możesz w przyszłości zmienić.

Przed odesłaniem formularza musisz jeszcze tylko potwierdzić, że akceptujesz warunki (krok 4.) określające prawa i obowiązki obu stron.

rys.2

Na podany e-mail zostanie Ci odesłany link, za jego pomocą dokończysz rejestrację.

Po pierwszym zalogowaniu się do Mergado, będziesz mógł wgrać swój pierwszy e-sklep.

Chcielibyśmy tylko dodać, że płacisz za każdy sklep internetowy, wytworzenie konta jest darmowe. Jednemu użytkownikowi wystarczy jedno konto. Jeśli będziesz mieć pod swoim kontem kilka e-sklepów, w administracji będą one wyraźnie oddzielone.

 

Założenie eksportu jest ważne, abyś mógł używać Mergado do optymalizacji swojej reklamy w wyszukiwarkach i porównywarkach cenowych.
Aby założyć nowy eksport zaloguj się do administracji Mergado. Tutaj kliknij Nowy eksport (rys.3). W następnym oknie (rys.4) wprowadź XML feed Twojego e-sklepu. Dzięki temu Mergado będzie mogło regularnie pobierać          i edytować dane zgodnie z Twoimi wymaganiami. XML feed znajdziesz                   w administracji swojego e-sklepu. Mergado w krótkim czasie pobierze plik XML, sprawdzi go, a Ty będziesz mógł wprowadzać kolejne ustawienia.

rys.3

 

rys.4

Po tym ustawieniu Mergado przetworzy i zapisze plik, dzięki czemu będziesz mógł przejść do raportu eksportu. U dołu ekranu pojawi się nowy adres pliku XML (obr.5). Na tym przykładzie pracujemy z XML feedem dla Heureki.

 

rys.5

Jeśli reklamujesz swój e-sklep w kilku porównywarkach cenowych i na wszystkich chcesz używać Mergado do zarządzania swoją reklamą, kolejne eksporty możesz ustawić przy użyciu odpowiedniego XML feeda, w dokładnie ten sam sposób.

 

Audyt to narzędzie, które ładuje plik danych XML z informacjami o produkcie  ze sklepu internetowego i wykonuje na nim szereg testów. Link do wyników testów jest wysyłany na Twój e-mail. Tam znajdziesz listę błędów i proponowanych usprawnień. Użyj tych informacji do optymalizacji kampanii reklamowej w porównywarkach cenowych.

Ponadto - audyt jest darmowy, dlaczego więc nie skorzystać ?

 

Aby utworzyć audyt, kliknij na stronie głównej odnośnik Audyt XML (rys.6)

obr.6

Tym sposobem przejdziesz na stronę nowego audytu (rys.7). W formularzu wpisz adres pliku XML (krok 1), adres e-mail (krok 2) na który Mergado ma Ci  wysłać wyniki i zaakceptuj warunki użytkowania (krok 3).

rys.7

Na podany adres e-mail dostaniesz wiadomość z linkiem do wyników audytu. Znajdziesz tam (rys.8) opisane najważniejsze indywidualne problemy, włącznie z ich charakterystyką oraz przykłady, jak powinny wyglądać prawidłowo wprowadzone dane.

 

Strona Produkty

Strona Produkty w Mergado przedstawia dwa słupki (rys.9). W lewym słupku dane płyną do Mergado (pkt.1), a w prawym słupku dane z Mergado wypływają (pkt.2).

rys.9

 

Poprzez kliknięcie na nazwę produktu zobaczysz interfejs, na którym możesz ręcznie edytować produkt - zmienić nazwę, opis, itp. (rys.10). Edycja ręczna odbywa się w ten sposób, że wybierasz element, który chcesz edytować, klikasz pole nie zmienić, wpisujesz dowolną wartość w odpowiednim polu i klikasz zapisz ( rys.11).

rys.10

rys.11

Tworzenie selekcji

Strona produkty daje możliwość wyszukiwania produktów i tworzenia selekcji. Jeśli np. będziesz chciał przeprowadzić zmiany większej ilości produktów, wówczas utwórz selekcję i zastosuj do niej reguły.

Jak to zrobić

Wybierz (rys.12) element, który chcesz wyszukać (krok 1). Następnie wybierz czy chcesz szukać w wartościach wejściowych, czy wyjściowych (krok 2). Dodatkowo wskaż warunek, według którego ma być wyszukiwany element (krok 3).

rys.12

To jest podstawowy sposób jak utworzyć selekcje produktów według konkretnych elementów (np. ceny, nazwy, itp), z którymi następnie będziesz mógł pracować    w Mergado.

Aby uzyskać bardziej ogólne wyniki wyszukiwania, zastosuj"zawiera wyrażenie regularne" (rys.13). Dzięki temu znajdziesz produkty, które zawierają wyszukiwane hasło i dodatkowo mogą zawierać inne wartości.

rys.13

 

Zawsze zapisuj utworzone selekcje, dzięki temu będziesz mógł pracować z nimi przy pomocy reguł.

 

Reguły w Mergado to sposób na stosowanie edycji zbiorczej na produktach. Mogą być aplikowane na wszystkie produkty w Twoim feedzie. Jednak dużo częściej reguły są stosowane w połączeniu z wyborami. Dzięki nim możesz określić, na jakie konkretne produkty zastosować reguły.

Jak to zrobić

Reguły tworzysz na stronie Reguły poprzez kliknięcie na przycisk UTWORZYĆ REGUŁĘ (rys.15).

rys.15

Na stronie Nowa Reguła (rys.16) będziesz stopniowo tworzyć swoją regułę. Najpierw ją nazwij (krok 1), specyfikuj warunek wyboru (krok 2.), wybierz rodzaj reguły, którą chcesz zastosować (krok 3.), wybierz element, którego wartość ma być zmieniona poprzez regułę (krok 4.), albo wprowadź treść nowego elementu (krok 5.).

rys.16

Aby potwierdzić przeprowadzone zmiany, kliknij na przycisk Zastosuj regułę (rys.17.). Tym sposobem w Mergado przetworzy przeprowadzone zmiany, a Ty będziesz mógł je sprawdzić na stronie Produkty.

rys.17

Po zastosowaniu reguł musisz poczekać na automatyczną synchronizację. Spowoduje to wysłanie nowych danych do wyszukiwarek. Aby doszło do jak najszybszego zapisania nowych danych, możesz rozpocząć ręczną synchronizację na stronie Ustawienia eksportu, poprzez kliknięcie na Przegenerowanie eksportu (rys.18).

rys.18

O rodzajach reguł i ich funckjach możesz przeczytać w naszych wskazówkach.

 

Aplikacje dodatkowo zwiększają możliwości i zasięg samego Mergado. Za ich pomocą możesz łatwo zarządzać ceną za kliknięcie, czy edytować zdjęcia produktów. Wszystkie aplikacje znajdziesz w sklepie Mergado (rys.19).

rys.19

Link do sklepu znajduje się na stronie głównej po zalogowaniu się do konta Mergado (rys.19).

rys.20

Jeśli klikniesz na dowolną aplikację, wówczas wyświetli się jej bardziej szczegółowy opis (rys.21). Tutaj dowiesz się co dana aplikacja potrafi, jaka jest jej cena i okres próbny.

rys.21

Wybraną aplikację aktywuj poprzez kliknięcie na odnośnik Zarządzaj aplikacją, który otworzy Ci w części Aktywacja i administracja(rys.22) listę wszystkich Twoich e-sklepów. Jeśli masz ich kilka, wybierz ten, dla którego chcesz włączyć wybraną aplikację, zaznacz go w kolumnie Stan (krok1) a następnie kliknij zapisz zmiany (krok2).