Sprzedajesz na Allegro zapoznaj się jak postępować z dyskusjami i komentarzami

System ocen sprzedaży to platforma dla subiektywnych i suwerennych opinii kupujących o transakcji. Oprócz oceny sprzedaży kupujący mogą wystawiać
również komentarze opisowe. Wystawienie komentarza opisowego do zamówienia nie jest obowiązkowe.

Na ocenę transakcji kupujący ma 90 dni. Gdy termin ten będzie mijał, przypomnimy kupującemu o możliwości wystawienia oceny sprzedaży.

CO MOŻE ZAWIERAĆ KOMENTARZ?

Komentarz opisowy powinien zawierać:

  •  opis przedmiotu transakcji (stan, zgodność z informacjami w ofercie)
  •  opis przebiegu transakcji (czas wysyłki, obsługa kupującego)

Komentarz opisowy nie może zawierać między innymi:

  • wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami
  • treści obraźliwych (określenia, które w Słowniku Języka Polskiego PWN mają kwalifikator "wulgarny", "obraźliwy", pogardliwy" lub"wyzwisko")
  •  określeń typu - złodziej, oszust, wyłudził, naciągnął - wobec osób, co do których nie zapadł prawomocny wyrok w sprawie, ponieważ może to stanowić naruszenie dóbr osobistych
  • danych kontaktowych (w tym imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail)
  •  loginu sprzedającego
  •  informacji o charakterze wyłącznie reklamowym
  •  adresów stron WWW

KONTAKT Z KLIENTEM W SPRAWIE USUNIĘCIA OCENY

Możesz poprosić kupującego o usunięcie zarówno oceny nie polecam, jak i oceny polecam w terminie 21 dni od jej wystawienia. Jeśli otrzymasz ocenę nie polecam, możesz na nią odpowiedzieć lub poprosić kupującego o jej usunięcie. Zanim podejmiesz jednak jakiekolwiek kroki, zalecamy kontakt z kupującym, aby wyjaśnić sprawę.

Jak odpowiedzieć lub poprosić o usunięcie oceny?

1. Przejdz do zakładki Otrzymane oceny

2. Wybierz odpowiednią ocenę spośród polecam lub nie polecam

3. Skorzystaj z opcji poproś o usunięcie

4. Wpisz uzasadnienie Twojej prośby, a następnie kliknij (wyślij prośbę do kupującego). Tą wiadomość przekażemy kupującemy wraz z prośbą o podjęcie decyzji. Możesz również odpowiedzieć kupującemu na ocenę, wówczas wybierz odpowiedz i wpisz treść odpowiedzi w okienko odpowiedz. Pamiętaj, że Twoja odpowiedż bedzie widoczna dla wszystkich kupujących.

Co dzieje się, gdy kupujący otrzyma moją prośbę o usunięcie oceny?

  • Kupujący otrzyma powiadomienie e-mailowe z podanym przez Ciebie uzasadnieniem i pytaniem "Czy zgadzasz się na usunięcie Twojej oceny?". Wystarczy, że kliknie [Usuń ocenę] w wiadomości, nie musi nawet logować się do swojego konta Allegro

KIEDY ALLEGRO INGERUJE W KOMENTARZ

My również możemy rozważyć usunięcie oceny wraz komentarzem opisowym (a także odpowiedzi na komentarz) w szczególnych przypadkach. Każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie. Możemy
odmówić podjęcia działań, jeśli podstawy do ingerencji nie będą wystarczające.

Ścieżka kontaktu

Do czego służy Dyskusja

Dyskusje Allegro stworzyło po to, aby kupujący i sprzedający mogli łatwo nawiązać kontakt oraz wygodnie i szybko - w jednym miejscu - rozwiązać każdy problem..
Dla kupującego to sposób na wyjaśnienie nieporozumień transakcyjnych ze sprzedającym.

  • Aż 98% dyskusji kończy się jako rozwiązane
  • 91% dyskusji przebiega bez udziału Allegro

Statusy Dyskusji

  • W toku - każda rozpoczęta Dyskusja między 1 a 7 lub 14 dniem
  • Przedawniona - Dyskusja, która po 7 lub 14 dniu trwania nie została oznaczona jako rozwiązana lub nierozwiązana.
  • Rozwiązana - Dyskusja, którą kupujący oznaczył jako rozwiązaną i zakończył
  • Nierozwiązana - Dyskusja, którą kupujący oznaczył jako nierozwiązaną. W każdej chwili może zmienić jej status na rozwiązaną.

Przedawnioną Dyskusję zamkniemy jako rozwiązaną po 30 dniach od jej rozpoczęcia. Kupującemu przypominamy o trwającej Dyskusji i prosimy o oznaczenie, czy zgłoszony problem został rozwiązany.

  • po 7 lub 14 dniach od rozpoczęcia dyskusji wysyłamy do Kupującego zapytanie, czy problem został rozwiązany -od tego czasu dla doradców dyskusja widoczna jest w statusie przedawniona
  • po 23 dniach od rozpoczęcia dyskusji wysyłamy do Kupującego drugie zapytanie w sprawie statusu dyskusji.

 

Może Cię również zainteresować:

Dołącz do usługi FAVI EXTRA. Wesprzesz pozycję swoich produktów w katalogu FAVI

Zastanawiasz się, jak przyciągnąć więcej klientów do zakupu mebli online? Czy informacje zwrotne są dla Ciebie ważne, aby dowiedzieć się, jakie produkty są popularne i gdzie możesz ulepszyć swoją reklamę lub usługi FAVI dla e-sklepów przygotował nową funkcję zbierania opinii użytkowników o produktach i jakości obsługi e-sklepu.

07.12.2021
Jak usprawnić kampanie Google Shopping za pomocą etykiety niestandardowej

Korzystasz z wszystkiego co Google Shopping oferuje? Zarządzaj swoimi kampaniami reklamowymi jeszcze efektywniej - dzięki elementowi custom_label możesz np. sortować asortyment według sezonowości towaru. A to więcej niż wygodne podczas świątecznych zakupów.

09.11.2021
Które porównywarki produktów zwiększą sprzedaż Twojego e-sklepu

Porównywarki produktów i wyszukiwarki od dawna są skutecznym narzędziem reklamowym. Wśród nich znajdziesz kilka uniwersalnych dla początkujących i zaawansowanych sprzedawców. Ale nawet te, których jeszcze nie znasz, a jednocześnie będą w stanie pozyskać nowych klientów. Zapoznasz się z nimi za pomocą Mergado przewodnik.

27.10.2021

Dodaj komentarz