Sprzedajesz na Allegro zapoznaj się jak postępować z dyskusjami i komentarzami

Artykuł opublikowany 14.12.2021

System ocen sprzedaży to platforma dla subiektywnych i suwerennych opinii kupujących o transakcji. Oprócz oceny sprzedaży kupujący mogą wystawiać
również komentarze opisowe. Wystawienie komentarza opisowego do zamówienia nie jest obowiązkowe.

Na ocenę transakcji kupujący ma 90 dni. Gdy termin ten będzie mijał, przypomnimy kupującemu o możliwości wystawienia oceny sprzedaży.

CO MOŻE ZAWIERAĆ KOMENTARZ?

Komentarz opisowy powinien zawierać:

  •  opis przedmiotu transakcji (stan, zgodność z informacjami w ofercie)
  •  opis przebiegu transakcji (czas wysyłki, obsługa kupującego)

Komentarz opisowy nie może zawierać między innymi:

  • wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami
  • treści obraźliwych (określenia, które w Słowniku Języka Polskiego PWN mają kwalifikator "wulgarny", "obraźliwy", pogardliwy" lub"wyzwisko")
  •  określeń typu - złodziej, oszust, wyłudził, naciągnął - wobec osób, co do których nie zapadł prawomocny wyrok w sprawie, ponieważ może to stanowić naruszenie dóbr osobistych
  • danych kontaktowych (w tym imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail)
  •  loginu sprzedającego
  •  informacji o charakterze wyłącznie reklamowym
  •  adresów stron WWW

KONTAKT Z KLIENTEM W SPRAWIE USUNIĘCIA OCENY

Możesz poprosić kupującego o usunięcie zarówno oceny nie polecam, jak i oceny polecam w terminie 21 dni od jej wystawienia. Jeśli otrzymasz ocenę nie polecam, możesz na nią odpowiedzieć lub poprosić kupującego o jej usunięcie. Zanim podejmiesz jednak jakiekolwiek kroki, zalecamy kontakt z kupującym, aby wyjaśnić sprawę.

Jak odpowiedzieć lub poprosić o usunięcie oceny?

1. Przejdz do zakładki Otrzymane oceny

2. Wybierz odpowiednią ocenę spośród polecam lub nie polecam

3. Skorzystaj z opcji poproś o usunięcie

4. Wpisz uzasadnienie Twojej prośby, a następnie kliknij (wyślij prośbę do kupującego). Tą wiadomość przekażemy kupującemy wraz z prośbą o podjęcie decyzji. Możesz również odpowiedzieć kupującemu na ocenę, wówczas wybierz odpowiedz i wpisz treść odpowiedzi w okienko odpowiedz. Pamiętaj, że Twoja odpowiedż bedzie widoczna dla wszystkich kupujących.

Co dzieje się, gdy kupujący otrzyma moją prośbę o usunięcie oceny?

  • Kupujący otrzyma powiadomienie e-mailowe z podanym przez Ciebie uzasadnieniem i pytaniem "Czy zgadzasz się na usunięcie Twojej oceny?". Wystarczy, że kliknie [Usuń ocenę] w wiadomości, nie musi nawet logować się do swojego konta Allegro

KIEDY ALLEGRO INGERUJE W KOMENTARZ

My również możemy rozważyć usunięcie oceny wraz komentarzem opisowym (a także odpowiedzi na komentarz) w szczególnych przypadkach. Każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie. Możemy
odmówić podjęcia działań, jeśli podstawy do ingerencji nie będą wystarczające.

Ścieżka kontaktu

Do czego służy Dyskusja

Dyskusje Allegro stworzyło po to, aby kupujący i sprzedający mogli łatwo nawiązać kontakt oraz wygodnie i szybko - w jednym miejscu - rozwiązać każdy problem..
Dla kupującego to sposób na wyjaśnienie nieporozumień transakcyjnych ze sprzedającym.

  • Aż 98% dyskusji kończy się jako rozwiązane
  • 91% dyskusji przebiega bez udziału Allegro

Statusy Dyskusji

  • W toku - każda rozpoczęta Dyskusja między 1 a 7 lub 14 dniem
  • Przedawniona - Dyskusja, która po 7 lub 14 dniu trwania nie została oznaczona jako rozwiązana lub nierozwiązana.
  • Rozwiązana - Dyskusja, którą kupujący oznaczył jako rozwiązaną i zakończył
  • Nierozwiązana - Dyskusja, którą kupujący oznaczył jako nierozwiązaną. W każdej chwili może zmienić jej status na rozwiązaną.

Przedawnioną Dyskusję zamkniemy jako rozwiązaną po 30 dniach od jej rozpoczęcia. Kupującemu przypominamy o trwającej Dyskusji i prosimy o oznaczenie, czy zgłoszony problem został rozwiązany.

  • po 7 lub 14 dniach od rozpoczęcia dyskusji wysyłamy do Kupującego zapytanie, czy problem został rozwiązany -od tego czasu dla doradców dyskusja widoczna jest w statusie przedawniona
  • po 23 dniach od rozpoczęcia dyskusji wysyłamy do Kupującego drugie zapytanie w sprawie statusu dyskusji.

 

Może Cię również zainteresować:

Jak czerpać korzyści z nowych funkcji w porównywarkach Biano i FAVI

Sprzedajesz towary z działu home & decor? Równiarki specjalistyczne Biano i FAVI przynieś wiadomości, które pomogą Ci zwiększyć skuteczność kampanii online. Odkryj na przykład inne narzędzie sprzedażowe Biano Studio lub link do podsumowania parametrów produktu na FAVI.

12.04.2022
Zostań członkiem Kaufland Global Marketplace. Zapewnią Ci reklamę do Czech, Słowacji i innych rynków europejskich

Gigantyczna sprzedażt Kaufland w 2023 planuje otworzyć marketplace’y internetowe w Czechach i na Słowacji. Będą częścią sieci Kaufland Global Marketplace, która pozwoli Ci reklamować się na kilku rynkach w całej Europie. Jedna rejestracja to wszystko, czego potrzebujesz, aby wejść na inne rynki.

22.03.2022
Potrzebujesz dodać kody rabatowe do Heureka? Możesz to łatwo zrobić w Mergado

Czy Twój e-sklep oferuje zniżki w postaci kuponówHeureka w styczniu 2022 dodano możliwość wysyłania informacji o kuponach rabatowych, które klienci mogą zrealizować. Mergado już w pełni je wspiera i przedstawiamy krótki przewodnik, jak wszystko wygodnie ustawić.

17.02.2022

Dodaj komentarz