16 NAJWAŻNIEJSZYCH POJĘĆ OKREŚLAJĄCYCH REKLAMY NA FACEBOOKU

Artykuł publikowany 26. 05. 2020
| 5 minut czytania

Jeśli masz ograniczony budżet i możesz reklamować się tylko na jednej wybierz Facebooka. Jest to platforma, która zapewni Ci olbrzymie zasięgi, przy przystępnych cenach. 

Jak to zrobić? Dowiedz się z naszej serii Przewodnik po Facebook Ads.

Przewodnik po Facebook Ads.

Wśród tematów poruszanych w naszym przewodniku znajdzie się m.in. tutorial krok po kroku tłumaczący jak stworzyć reklamyna Facebooku oraz najskuteczniejsze praktyki w ustawianiu kampanii. Jednak zanim do tego przejdziemy zajmijmy się podstawami.

Zapoznajcie się ze słownictwem, dzięki któremu właściwie skonfigurujecie swoje reklamy.

  • Kampania jest pierwszym krokiem do utworzenia reklamy i j jej fundamentem.  To na poziomie kampanii wybierasz cel reklam, który pomaga zoptymalizować ją pod kątem porządanych wyników. O celach reklamy czytaj poniżej w punkcie Cel Reklamy.

  • Zestaw reklam jest przypisany do danej kampanii i określa w jaki sposób reklama będzie wyświetlana. Jedna kampania może zawierać więcej niż jeden zestaw reklam targetowany do innej grupy odbiorców.

    Na poziomie zestawu reklam definijuesz:

    • grupę odbiorców (lokalizację, płeć, wiek, zainteresowania, itd), —  o grupach odbiorców czytaj poniżej w punktach Grupa Podobnych OdbiorcówGrupa Niestandardowych Odbiorców,
    • budżet,
    • harmonogram,
    • wyświetlania reklamy,
    • umiejscowienie reklamy,
    • ofertę (opcjonalnie).
  • Reklama jest tym, co zobaczą Twoi potencjalni klienci. W jednym zestawie reklam może znajdować się więcej jak jedna reklama.

    Reklamę tworzy materiał reklamowy czyli:

    • obraz,
    • video,
    • tekst
    • przycisk CTA.
  • Promowane posty to reklamy utworzone z postów z Twojej strony na Facebooku. Opcja ta pomaga zwiększyć aktywność pod postem w postaci reakcji, komentarzy czy udostępnień.

    Dowiedz się jakie są różnice pomiędzy postem promowanym a reklamą TUTAJ.

  • Cel reklamy na facebooku to porządane działanie potencjalnego odbiorcy. Facebook dzieli te akcje na trzy grupu takie jak:

    Rozpoznawalność

    Rozpoznawalnosć odpowiadające za zwiększenie zainteresowania produktami lub usługami. FB wyróżnia dwie pod kategorie działań: zwiększenie świadomości o marce lub zwiększenie zasięgów.

    Branie pod uwagę

    Branie pod uwagę odpowiada za zwiększenie zainteresowania firmą. Facebook wyróżnia sześć rodzajów akcji, które są rozumiane pod tym terminem. Branie pod uwagę to aktywności takie jak:

    • Ruch
    • Aktywność
    • Instalacje aplikacji
    • Odtworzenia video
    • Generacja leadów
    • Wiadomości

    Konwersje

    Konwersje odpowiadają za zwiększenie ilości dokonanych sprzedaży. Facebook wyróżnia trzy rodzaje działań i jest to zwiększenie konwersji lub ilości wizyt na sklepie oraz zwiększenie ilości wyświetleń katalogu.

  • Grupa odbiorców to grupa potencjalnych odbiorców, którzy zobaczą Twoją reklamę. Zalecane jest ustawienie grup odbiorców podle potrzeb.

  • Grupa odbiorców ustawiona przez Ciebie.

    Zaleca się ustawianie grupy odbiorców w oparciu o informacje na temat potencjalnych zainteresowanych produktem.

    Aby określić grupe odbiorcwł masz do wyboru następujące zmienne:

    • Lokalizację,
    • Demografię,
    • Wiek,
    • Zainteresowania.
  • Grupa niestandardowych odbiorców na podstawie listy jest tworzona w oparciu o dane, które przekażesz Facebookowi. 

    Korzystając z tej opcji pamiętaj, że Facebook nie będzie pozyskiwał żadnych nowych danych umożliwiających zidentyfikowanie Twoich klientów.

    Informacje których potrzebuje Facebook aby stworzyć grupę niestandardowcyh odbiorców z listy to 

    • e‑mail,
    • numer telefonu,
    • adres.
  • Grupa podobnych odbiorców umożliwia dotarcie do nowych klientów. Jest ona tworzona w oparciu o informacje z piksela (o Pikselu możesz dowiedzieć się więcej poniżej), aplikacji moblinej lub stronę.

    Aby stworzyć grupę podobnych odbiorców najpierw określ kim są Twoi klienci, a następnie Facebook będzie wyświetlał Twoją reklamę osobom o podobnej lokalizacji, zainteresowaniach i demografii.

    Facebook zaleca, aby grupa źródłowa składała się z Twoich najlepszych klientów i liczyła do 50 tysięcy osób. Dodatkowo pamiętaj, że osoby z grupy źródłowej zostaną pominięte (chyba, że gdo określenia tej grupy korzystasz z Piksela).

    Kliknij TUTAJ aby dowiedzieć się jak utworzyć grupę podobnych odbiorców.

  • Potencjalny zasięg to szacunek liczby odbiorców, do których trafi Twoja reklama.

    Zmienna ta jest na żywo aktualizowana kiedy tworzysz reklamę, tak więc dokonując wyborów np. Zainteresowań czy demografii będziesz na żywo widzieć zmiany w potencjalnym zasięgu.

    Liczba ta nie przedstawia faktycznych wyświetleń reklamy dla użytkowników. Ilość wyświetleń zależy od budżetu reklamy i jej skuteczności.

  • Ilość nowych polubień strony, które są rezultatem reklamy. Liczone są polubienia bezpośrednio na stronie oraz polubienia poprzez kliknięcie przycisku w reklamie.

  • Piksel to narzędzie, pomagające mierzyć skuteczność reklam w oparciu o analizę działań użytkowników. Za każdym razem, kiedy ktoś podejmie działanie w witrynie Piksel je odnotuje a następnie wykorzysta do przeprowadzenia analizy.

    Główne zastosowania Piksela to:

    • wyświetlania reklam właściwym odbiorcom — Piksel analizuje profile osób, które odwiedziły Twoją stronę i na tej podstawie wyświetla reklamy
    • zwiększenie sprzedaży — konfiguracja Piksela pomaga dotrzeć do osób skłonnych do wykonania działania na którym Ci zależy (kupna, polubienia strony, itp),
    • pomiaru wyników reklam.

    Dowiedz się więcej o tym jak utworzyć Facebook Piksel TUTAJ.

  • Budżet określa kwotę, jaką przeznaczasz na reklamę a także pomaga kontrolować koszty reklamy. 

    Istnieją dwa typy budżetu

    1. dzienny — który określa kwotę jaką planujesz wydać w ciągu jednego dnia
    2. całkowity- kwota którą planujesz wydać podczas całego okresu emisji reklamy
  • CPM (z ang. Cost per Mile) określa śreni koszt za 1000 wyświetleń reklamy.

    CPM to iloraz łącznej kwoty wydatków na kampanię reklamową i liczby wyświetleń, pomnożony przez 1000.

  • CPA daje możliwość płacenia za reklamę z perspektywy działań podjętych przez odbiorców tej reklamy. Na przykład możesz monitorować średnie koszty kliknięć linku zamiast płacić za wyświetlenia reklamy (CPM).

  • Funkcja diagnostyki umożliwia analizę reklamy pod kątem efektywności reklamy.

    Audyt porównuje wyniki osiągnięte przez Twoją reklamę z konkurencyjnymi reklamami pod kątem trzech zmiennych

    • rankingu jakości,
    • rankingu wskaźnika aktywności,
    • rankingu współczynnika konwersji.

    Dowiedz się jak korzystać z centrum diagnostyki reklamy TUTAJ.

Reklamy na Facebooku skłądają się z określonej struktury i korzystają z unikalnych zmiennych. Im lepiej zrozumiesz ich strukturę oraz poszczegulne funkcje, tym większe szanse na pomyślność kampanii reklamowej.

W kolejnych postach na temat reklam na Facebooku omówimy w szczegółach jak tworzyć kampanie, a także podzielimy się z wami praktykami o najlepszych wynikach. Skorzystajcie z naszycvh doświadczeń, aby wykorzystać pełnię możliwości reklam na Facebooku.

Autor / Anna Grzelczak / 26. 05. 2020

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.