E‑commerce podczas kwarantanny
SARS-CoV‑2 spowodował niespodziewane zmiany rynku, jednak nawet w obliczu pandemii Twój e‑sklep może działać sprawnie. Aby ułatwić Wam pracę w zastałych warunkach przygotowaliśmy checklistę. Sprawdź na co zwrócić szczególną uwagę w tej kryzysowej sytuacji.
Handel będzie teraz odbywać się online
W odpowiedzi na bieżące wydarzenia rząd podjął drastyczne działania. Bez wątpienia wpłyną one na sytuację na rynku. Ograniczeniem kontaktów socjalnych i zamknięcie różnego rodzaju centr usługowych spowoduje wzrost zainteresowania handlem online.
Co zrobić, aby Twój sklep internetowy działał?
W tej trudnej sytuacji Twój e‑sklep może funkcjonować, a napotkane trudności nie muszą prowokować niezadowolenia klientów.
Dostępność towaru i czasu dostawy
- Upewnij się, że witryna Twojego sklepu zawiera aktualne informacje,
- Upewnij się, że dostawcy mają możliwość przewożenia Twoich produktów,
- Oferuj dostawę umożliwiającą jak najmniejszy kontakt pomiędzy ludźmi,
- Aktualizuj swóje kanały informacyjne, gdy tylko zauważysz, że dostępność produktów uległa zmianie
- W razie jakichkolwiek utrudnień w dostawie, informuj o nich swoich klientół. Im jaśniej opisane będą Twoje możliwości dostawy, tym mniejsze prawdopodobieństwo niesatysfakcjonujących zakupów.
Bądź w kontakcie z przewoźnikami
Pamiętaj, że obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich gałęzi biznesu. Panująca presja jest najprawdopodobniej większa niż ta przed Bożym Narodzeniem .
- w komunikacji wyrażaj się jasno,
- w razie problemów nie szukaj winnych, a staraj się znależć rozwiązanie
- obserwuj kanały komunikacji przewoźników i bierz pod uwagę wszelkie zmiany, które mogą być ogłoszone — oto linki do często używanych usług: Inpost, DHL, Poczta Polska
- poznaj się z ofertę u innych dostawców. Możliwe, że będzie ona w tym czasie bardziej odpowiednia.
Płatności
- pomyśl o bezpieczeństwie pracowników, partnerów i klientów. Unikaj możliwości przeniesienia choroby za pomocą płatności gotówkowej i wymagaj metody płatności tylko na za pośrednictwem karty płatniczej
Bądż na bieżąco
- abyś mógł zareagować na wszelkie zmiany, kontaktuj się regularnie ze swoimi partnerami,
- śledż informaje zamieszczane przez Ministerstwa Zdrowia i inne organy rządowe,
- na bierząco informujj swoich klientów o wszystkich zmianach, korzystając ze swoich kanałów społecznościowych i innych
- śledź działania konkurencji.
Zadbaj o higienę pracy
- daj swoim pracownikom możliwość pracy zdalnej
- jeśli nie masz możliwości zlecić pracy w domu, zrób wszystko co możesz, aby imiejsce pracy było zgodne z wszystkimi przepisami dotyczącymi higieny
Czy masz inne pomysły na usprawnienie działania sklepów internetowych w tej trudnej sytuacji? Udostępnij je poniżej do dyskusji. A jeśli możemy zrobić coś, aby skonfigurować reklamy w Mergadzie, daj nam znać — chętnie pomożemy.
Add new comment