E‑commerce podczas kwarantanny 

Artykuł publikowany 17. 03. 2020
| 3 minuty czytania

SARS-CoV‑2  spowodował niespodziewane zmiany rynku, jednak nawet w obliczu pandemii Twój e‑sklep może działać sprawnie. Aby ułatwić Wam pracę w zastałych warunkach przygotowaliśmy checklistę. Sprawdź na co zwrócić szczególną uwagę w tej kryzysowej sytuacji.

Handel będzie teraz odbywać się online

W odpowiedzi na bieżące wydarzenia rząd podjął drastyczne działania. Bez wątpienia wpłyną one na sytuację na rynku. Ograniczeniem kontaktów socjalnych i zamknięcie różnego rodzaju centr usługowych spowoduje wzrost zainteresowania handlem online.

Co zrobić, aby Twój sklep internetowy działał?

W tej trudnej sytuacji Twój e‑sklep może funkcjonować, a napotkane trudności nie muszą prowokować niezadowolenia klientów.

Dostępność towaru i czasu dostawy

  • Upewnij się, że witryna Twojego sklepu zawiera aktualne informacje,
  • Upewnij się, że dostawcy mają możliwość przewożenia Twoich produktów,
  • Oferuj dostawę umożliwiającą jak najmniejszy kontakt pomiędzy ludźmi,
  • Aktualizuj swóje kanały informacyjne, gdy tylko zauważysz, że dostępność produktów uległa zmianie
  • W razie jakichkolwiek utrudnień w dostawie, informuj o nich swoich klientół. Im jaśniej opisane będą Twoje możliwości dostawy, tym mniejsze prawdopodobieństwo niesatysfakcjonujących zakupów.

Bądź w kontakcie z przewoźnikami

Pamiętaj, że obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich gałęzi biznesu. Panująca presja jest najprawdopodobniej większa niż ta przed Bożym Narodzeniem .

  • w komunikacji wyrażaj się jasno,
  • w razie problemów nie szukaj winnych, a staraj się znależć rozwiązanie
  • obserwuj kanały komunikacji przewoźników i bierz pod uwagę wszelkie zmiany, które mogą być ogłoszone — oto linki do często używanych usług: Inpost, DHL, Poczta Polska
  • poznaj się z ofertę u  innych dostawców. Możliwe, że będzie ona w tym czasie bardziej odpowiednia.

Płatności

  • pomyśl o bezpieczeństwie pracowników, partnerów i klientów. Unikaj możliwości przeniesienia choroby za pomocą płatności gotówkowej i wymagaj metody płatności tylko na za pośrednictwem karty płatniczej

Bądż na bieżąco

  • abyś mógł zareagować na wszelkie zmiany, kontaktuj się regularnie ze swoimi partnerami,
  • śledż informaje zamieszczane przez Ministerstwa Zdrowia i inne organy rządowe,
  • na bierząco informujj swoich klientów o wszystkich zmianach, korzystając ze swoich kanałów społecznościowych i innych
  • śledź działania konkurencji.

Zadbaj o higienę pracy

  • daj swoim pracownikom możliwość pracy zdalnej
  • jeśli nie masz możliwości zlecić pracy w domu, zrób wszystko co możesz, aby imiejsce pracy było zgodne z wszystkimi przepisami dotyczącymi higieny

Czy masz inne pomysły na usprawnienie działania sklepów internetowych w tej trudnej sytuacji? Udostępnij je poniżej do dyskusji. A jeśli możemy zrobić coś, aby skonfigurować reklamy w Mergadzie, daj nam znać — chętnie pomożemy.

Czytaj dalej:

Autor / Anna Grzelczak / 17. 03. 2020

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.