Efektywna reklama - Podziel swój plik produktowy

Podzielenie pliku produktowego na części, umożliwi łatwe zarządzania reklamami. Analizjuj te pliki i podziel feed pod kątem m.in. CPC. Dzięki temu będziesz inwestować właśnie tam gdzie się opłaca!

Jak to zrobić? W dzisiejszym artykule podzielimy się z Wami pod jakim kontem warto patrzeć na plik produktowy i reklamy w porównywarkach, tak aby generowały jak największą sprzedaż.

Efektywne działania marketingowe

Aby inwestycje w reklamę się zwróciły, należy czytać analizy dostarczane przez narzędzia takie jak Mergado czy Google Analitics. Kiedy już wiesz co się sprzedaje i które reklamy przynoszą najwięcej korzyści, podziel pliki produktowe wysyłane do porównywarek cenowych lub mediów społecznościowych, i eksportuj do nich TYLKO reklamy, które przynoszą zyski.

Aby podzielić plik na części proponuejmy skorzystać z wartości i paramentrów dostarczanych przez analizy. Jedną z częściej wykorzystywanych jest wartość CPC.

Pamiętaj: W pliku o jednolitym formacie może występować taka sama wartość CPC dla wszystkich produktów.

Jeśli tak to wygląda w Twojej sytuacji, oto kilka propozycji, które zmienne mogą być wykorzystane w celu podzielenia pliku produktowego na części.

Example of segmentation by price level.

1. Podle ceny

Analizuj swój asortyment pod kątem cen produktów aby dowiedzieć się jakie przedziały cenowe są najchętniej kupowane. Podziel swój plik produktowy z uwzględnienim tych cen.

Wykorzystaj funkcję makro aby automatycznie wytworzyć grupy produktów o określonej cenie.

2. Podle dostępności

Podziel produty podle ich dostępności w magazynie. Często klienci wolą zakupić produkty o krótszym czasie dostawy. Ustaw wyższe stawki CPC na produkty, które masz w magazynie.

Wykorzystaj funkcję makro aby tego dokonać.

3. Podle konwersji

Korzystaj współczynnika konwersji aby podzielić plik. Obliczysz go korzystając z danych Google Analytics, aplikacji Bidding Fox Elements i tagu BFE_GA_CONVERSION_RATE.

4. Podle marży

Jeśli znasz marżę swoich produktów, skorzystaj z tego paramentru. Jeśli marża nie jest zawarta w pliku produktowym, importuj ją do mergado korzystając z pliku CSV.

Jak to zrobić?

  • Na stronie Tagi utwórz nowy tag. Ukryj ten tag z pliku produktowego.
  • Prześlij plik CSV z wartościami marż korzystając z reguły o nazwie Importuj plik danych.
  • Na stronie Produkty utwórz zapytanie dla produktół o określonej marży.
  • Na koniec ustaw określone stawki bidów dla określonych wyborów.

Oto najpopularniejsze opcje podziału plików produktowych, z których korzystają e-sklepy i marketerzy w Mergado.

Aby uzyskać lepsze wyniki reklamowe skorzystaj także z anaszej funkcji planowania reguł. Pamiętaj, im lepiej skonstruowane reklamy, tym efektywniej działają.

 

Czytaj dalej:

W ciągu ostatnich miesięcy ciężko pracowaliśmy nad nową funkcją, która przenosi możliwości reklamowe Mergado o krok dalej. Są to tzw makra. Dziś pokażmy wam jaka jest jego siła i jakie są zalety.

24.09.2019
Makra - ułatw sobie pracę z plikiem XML

Jakiś czas temu wprowadziliśmy do Mergado nową funkcję -  makra. Zostało ono stworzone, aby ułatwić Ci pracę z plikiem XML. Teraz dodaliśmy do niego więcej funkcji. Dowiedz się jak makra w mergado automatyzują pracę z reklamą na porównywarkach cenowych.

19.03.2020
Zaplanuj i ustaw czas wdrażania reguł

Ostatnio w Mergado mnóstwo zmian.

Obok funkcji makra wprowadziliśmy także opcję planowania i automatycznego wdrażania reguł. Dowiedz się więcej o tym jak ona działa.

23.03.2020

Dodaj komentarz