Efektywna reklama — Podziel swój plik produktowy

Artykuł publikowany 07. 04. 2020
| 3 minuty czytania

Podzielenie pliku produktowego na części, umożliwi łatwe zarządzania reklamami. Analizjuj te pliki i podziel feed pod kątem m.in. CPC. Dzięki temu będziesz inwestować właśnie tam gdzie się opłaca!

Jak to zrobić? W dzisiejszym artykule podzielimy się z Wami pod jakim kontem warto patrzeć na plik produktowy i reklamy w porównywarkach, tak aby generowały jak największą sprzedaż.

Efektywne działania marketingowe

Aby inwestycje w reklamę się zwróciły, należy czytać analizy dostarczane przez narzędzia takie jak Mergado czy Google Analitics. Kiedy już wiesz co się sprzedaje i które reklamy przynoszą najwięcej korzyści, podziel pliki produktowe wysyłane do porównywarek cenowych lub mediów społecznościowych, i eksportuj do nich TYLKO reklamy, które przynoszą zyski.

Aby podzielić plik na części proponuejmy skorzystać z wartości i paramentrów dostarczanych przez analizy. Jedną z częściej wykorzystywanych jest wartość CPC.

Pamiętaj: W pliku o jednolitym formacie może występować taka sama wartość CPC dla wszystkich produktów.

Jeśli tak to wygląda w Twojej sytuacji, oto kilka propozycji, które zmienne mogą być wykorzystane w celu podzielenia pliku produktowego na części.

1. Podle ceny

Analizuj swój asortyment pod kątem cen produktów aby dowiedzieć się jakie przedziały cenowe są najchętniej kupowane. Podziel swój plik produktowy z uwzględnienim tych cen.

Wykorzystaj funkcję makro aby automatycznie wytworzyć grupy produktów o określonej cenie.

2. Podle dostępności

Podziel produty podle ich dostępności w magazynie. Często klienci wolą zakupić produkty o krótszym czasie dostawy. Ustaw wyższe stawki CPC na produkty, które masz w magazynie.

Wykorzystaj funkcję makro aby tego dokonać.

3. Podle konwersji

Korzystaj współczynnika konwersji aby podzielić plik. Obliczysz go korzystając z danych Google Analytics, aplikacji Bidding Fox Elements i tagu BFE_GA_CONVERSION_RATE.

4. Podle marży

Jeśli znasz marżę swoich produktów, skorzystaj z tego paramentru. Jeśli marża nie jest zawarta w pliku produktowym, importuj ją do mergado korzystając z pliku CSV.

Jak to zrobić?

  • Na stronie Tagi utwórz nowy tag. Ukryj ten tag z pliku produktowego.
  • Prześlij plik CSV z wartościami marż korzystając z reguły o nazwie Importuj plik danych.
  • Na stronie Produkty utwórz zapytanie dla produktół o określonej marży.
  • Na koniec ustaw określone stawki bidów dla określonych wyborów.

Oto najpopularniejsze opcje podziału plików produktowych, z których korzystają e‑sklepy i marketerzy w Mergado.

Aby uzyskać lepsze wyniki reklamowe skorzystaj także z anaszej funkcji planowania reguł. Pamiętaj, im lepiej skonstruowane reklamy, tym efektywniej działają. 

Czytaj dalej:

Autor / Lukáš Horák / 07. 04. 2020

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.