Jak prowadzić sklep internetowy na WooCommerce: Ustawienia podstawowe

Artykuł publikowany 06. 05. 2020
| 3 minuty czytania

Jak odnieść sukces prowadząc sklep na WooCommerce? Dziś zastanowimy się m.in. jak przygotować faktury, zamówienia lub wysyłać wiadomości e‑mail. Czytaj dalej aby dowiedzieć się więcej.

Wykorzystaj możliwości modułu

Podłączenie sklepu internetowego do WooCommerce wymaga nie tylko konfiguracji, ale również zainstalowania wtyczek.

1. Numeracja zamówień

Moduł WooCommerce daje możliwość dodania numeru ID do zamówień. Jeśli chcesz korzystać z bardziej szczegółowego systemu, zainstaluj na nim wtyczki. Ich pakiety umożliwiają skonfigurowanie dowolnej kombinacji, niezależnie od tego, czy wolisz korzystać z losowo generowanych ID, czy serii liczb.

TIP MERGADO:

Jeśli nie korzystasz z żadnej wtyczki, unikaj numerowania zamówień zgodnie z fakturami.

2. Fakturacja

WooCommerce daje możliwość wygenerowania faktury, którą można wyeksportować do zewnętrznego systemu księgowego. Drugą opcją jest połączenie sklepu przy pomocy wtyczki z zewnętrznym systemem księgowym, który będzie generował faktury za zamówienia bezpośrednio w WooCommerce.

3. Emaile informacyjne

Podstawowy pakiet WooCommerce udostępnia kilka wariantów komunikacji odnoszących się do każdego statusu zamówienia. Możesz kontrolować ustawienia wysyłania wiadomości e‑mail edytując szablon lub wyłączając go. Możesz także skorzystać z wtyczek, dzięki którym możesz dodać swój własny podział na statusy, a także połączyć e‑mail z bramką płatności.

4. Dane identyfikacyjne i VAT

WooCommerce nie udostępnia ich w module podstawowym możliwości wypełnienia pól dla numerów identyfikacyjnych i numerów VAT. Aby je dodać najlepiej jest zainstalować jedną z istniejących wtyczek. Wybór jest szeroki od wersji darmowych do płatnych. Wspomniane przez nas wcześniej PDF Invoices & Packing Slips są jednymi z nich.

5. Rejestracja EET

Jeśli twój sklep jest zarówno stacjonarny jak i internetowy należy skorzystać z systemu EET (aktualizacja magazynu, ujednolicona administracja). System ten równie dobrze sprawdzi się w sytuacji sklepów umożliwiających płatność za pobraniem.

6. Dostawa

WooCommerce umożliwia określenie dwóch typów dostaw–  w oddziale i pocztą. Określeni dostawcy mogą mieć swoje wtyczki, dlatego warto zapytać bezpośrednio u nich. Alternatywą mogą być także  wtyczki, które automatycznie przesyłają zamówienia bezpośrednio do systemu przewoźnika.Jeśli przewozisz towary poza granice Europy lub twój asortyment zawiera produkty o różnorodnych gabarytach warto skorzystać z opcji stref i klas. Przypisujesz nimi unikalne ceny transportu do poszczególnych części świata lub do konkretnych towarów.

7. Płatność

Moduł WooCommerce oferuje e‑kupującym cztery podstawowe opcje płatności — PayPal, czek, przelew bankowy i gotówkę przy dostawie towaru. Jeśli chcesz skorzystać z bramki płatności wybierz tą opcję z menu wtyczki.

TIP MERGADO : Bramka płatności to jeden z najpopularniejszych sposobów płatności.  Wykorzystaj go aby zyskać nowych klientów.

Skorzystaj ze wskazówek dotyczących konfigurowania e‑sklepu przed jego uruchomieniem i zaimponuj klientom swoją stroną internetową.Skorzystaj też z aplikacji takich jak Mergado w celu zwiększenia rozpoznawalności swojego sklepu i skonfiguruj pomyślnie działające kampanie reklamowe.

Czytaj dalej:

Autor / Lukáš Horák / 06. 05. 2020

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.