Jak usprawnić kampanie Google Shopping za pomocą etykiety niestandardowej 

Artykuł publikowany 09. 11. 2021
| 2 minuty czytania

Korzystasz z wszystkiego co Google Shopping oferuje? Zarządzaj swoimi kampaniami reklamowymi jeszcze efektywniej — dzięki elementowi custom_​label możesz np. sortować asortyment według sezonowości towaru. A to więcej niż wygodne podczas świątecznych zakupów. Rzućmy okiem na to ustawienie, zajmuje to tylko minutę.

Co to jest custom_label

Google umożliwia utworzenie do 5 niestandardowych etykiet dla każdego produktu. Jak to działa? W Google feedu dodaj unikalne informacje do produktu, ale klient ich nigdzie nie zobaczy. To posortuje Twój asortyment według określonych atrybutów, takich jak PNO, sezonowość, marża lub najlepiej sprzedające się produkty. Następnie skonfigurujesz kampanie na podstawie dodanych etykiet. Nie tylko dla Zakupów Google, ale także dla Google Ads.

Jak dodać własną etykietę do Mergado?

1. W Mergado wytwórz nowy element  z nazwą g:custom_label_0.

2. Z pomocą Przepisz wypełnij element wymaganymi wartościami. Możesz wypełnić etykietę wartościami odpowiedniego elementu z oryginalnego pliku danych lub utworzyć wybór produktów na podstawie reguł, które następnie możesz ręcznie wypełnić określonymi wartościami w regule Zastąp.

Alternatywnie użyj reguły Import pliku danych, którego używasz do parowania wartości z zewnętrznego pliku CSV z konkretnymi produktami.

Prraktyczne użycie na Google Shopping

W przypadku reklamy produktów poprzez kampanie Google Ads używasz własnych etykiet do grupowania produktów na potrzeby raportowania i licytowania.

Atributy etykiety niestandardowej są ponumerowane 0 – 4:

  • Etykieta niestandardowa 0 [custom_​label_​0]
  • Etykieta niestandardowa 1 [custom_​label_​1]
  • Etykieta niestandardowa 2 [custom_​label_​2]
  • Etykieta niestandardowa 3 [custom_​label_​3]
  • Etykieta niestandardowa 4 [custom_​label_​4]

Dla każdego produktu możesz użyć tylko jednej etykiety, np. „rabat”, dla jednego atrybutu (etykieta niestandardowa 0 [etykieta_​własna_​0]). Aby dodać więcej etykiet, wybierz dodatkowe niestandardowe atrybuty etykiet.

Przykłady i definicje

Uzyskaj przegląd swojego asortymentu i osiągaj najlepsze możliwe wyniki przy prostych zadaniach. Jeśli nie wiesz, jak ustalić inne elementy lub zasady.


Może Cię również zainteresować:

Autor / Petra Marková / 09. 11. 2021

Swoją melodyjną znajomością języka słowackiego copywriterka Petra dba o rynek słowacki. Pisze teksty, bloguje, tłumaczy i z pasją tworzy treści na portalach społecznościowych. Kiedy nie szuka właściwych słów, poświęca czas swojej mieszkalnej dżungli, pieczeniu, spotkaniom w kawiarniach lub podróżom. 

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.