Jak usprawnić kampanie Google Shopping za pomocą etykiety niestandardowej

Korzystasz z wszystkiego co Google Shopping oferuje? Zarządzaj swoimi kampaniami reklamowymi jeszcze efektywniej - dzięki elementowi custom_label możesz np. sortować asortyment według sezonowości towaru. A to więcej niż wygodne podczas świątecznych zakupów. Rzućmy okiem na to ustawienie, zajmuje to tylko minutę.

Co to jest custom_label

Google umożliwia utworzenie do 5 niestandardowych etykiet dla każdego produktu. Jak to działa? W Google feedu dodaj unikalne informacje do produktu, ale klient ich nigdzie nie zobaczy. To posortuje Twój asortyment według określonych atrybutów, takich jak PNO, sezonowość, marża lub najlepiej sprzedające się produkty. Następnie skonfigurujesz kampanie na podstawie dodanych etykiet. Nie tylko dla Zakupów Google, ale także dla Google Ads.

Jak dodać własną etykietę do Mergado?

1. W Mergado wytwórz nowy element  z nazwą g:custom_label_0.

2. Z pomocą Przepisz wypełnij element wymaganymi wartościami. Możesz wypełnić etykietę wartościami odpowiedniego elementu z oryginalnego pliku danych lub utworzyć wybór produktów na podstawie reguł, które następnie możesz ręcznie wypełnić określonymi wartościami w regule Zastąp.

Alternatywnie użyj reguły Import pliku danych, którego używasz do parowania wartości z zewnętrznego pliku CSV z konkretnymi produktami.

Prraktyczne użycie na Google Shopping

W przypadku reklamy produktów poprzez kampanie Google Ads używasz własnych etykiet do grupowania produktów na potrzeby raportowania i licytowania.

Atributy etykiety niestandardowej są ponumerowane 0-4:

  • Etykieta niestandardowa 0 [custom_label_0]
  • Etykieta niestandardowa 1 [custom_label_1]
  • Etykieta niestandardowa 2 [custom_label_2]
  • Etykieta niestandardowa 3 [custom_label_3]
  • Etykieta niestandardowa 4 [custom_label_4]

Dla każdego produktu możesz użyć tylko jednej etykiety, np. „rabat”, dla jednego atrybutu (etykieta niestandardowa 0 [etykieta_własna_0]). Aby dodać więcej etykiet, wybierz dodatkowe niestandardowe atrybuty etykiet.

Przykłady i definicje

Uzyskaj przegląd swojego asortymentu i osiągaj najlepsze możliwe wyniki przy prostych zadaniach. Jeśli nie wiesz, jak ustalić inne elementy lub zasady.

Może Cię również zainteresować:

Które porównywarki produktów zwiększą sprzedaż Twojego e-sklepu

Porównywarki produktów i wyszukiwarki od dawna są skutecznym narzędziem reklamowym. Wśród nich znajdziesz kilka uniwersalnych dla początkujących i zaawansowanych sprzedawców. Ale nawet te, których jeszcze nie znasz, a jednocześnie będą w stanie pozyskać nowych klientów. Zapoznasz się z nimi za pomocą Mergado przewodnik.

27.10.2021

Dodaj komentarz