Na niemiecki rynek e-commerce dzięki zrównoważonemu rozwojowi

Zrównoważony rozwój to temat, którym niemieccy klienci z roku na rok są coraz bardziej zainteresowani i który jest obecnie istotny w Niemczech trzecim najważniejsze kryterium przy wyborze towarów. Przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, w którym dowiesz się, jak uczynić swój biznes bardziej zrównoważonym i uzyskać więcej punktów dla niemieckich klientów.

  1. Zrównoważony rozwój zyskuje na popularności
  2. Co oceniasz jako sprzedawca zrównoważonego rozwoju w Niemczech?
  3. Zrównoważony rozwój na poziomie porówniarek i marketplace

Zrównoważony rozwój jest trendy

Przyjazność dla środowiska i ekologia zajmują coraz ważniejsze miejsce w niemieckim e-commerce. Jest wysyłanych codziennie w Niemczech ponad 1 milion paczek. Powoduje to ogromne zużycie materiałów opakowaniowych i znacząco duży ślad węglowy. Wielu klientów nie jest obojętna przyszłość naszej planety, dlatego chcą, przynajmniej małymi krokami, przyczynić się do rozwoju zrównoważonego rozwoju w świecie zakupów online. Pomagają również pozornie proste środki, takie jak ponowne wykorzystanie materiałów opakowaniowych, mniejsza liczba zwrotów, lokalne zakupy lub preferencje dotyczące bardziej ekologicznego transportu.

Stosunek niemieckich klientów do ekologii w zakupach online. Źródło: https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1074845/umfrage/einstellung-von-online-kaeufern-zu-den-themen-klimawandel-und-klimaschutz-in-deutschland/

Czym jako dostawca zrównoważonego rozwoju rozwiniesz się w Niemczech?

1. Oferują „zielony” transport

W Niemczech działa wielu przewoźników bardziej przyjaznych dla środowiska. Niemieckie firmy DHL, DPD i GLS obecnie podejmują się transportu neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla, który oferują nawet bez dodatkowych opłat na terenie kraju związkowego..Tacy przewoźnicy według sondażu Trusted Shops preferuje 86% online kupujących. Jedna osoba na pięć zapłaciłaby dodatkowo za bardziej ekologiczną wysyłkę.

2. Recykling opakowań i zmniejszenie ilości odpadów

To nie wstyd, jeśli wysyłasz towar w kartonie, który ma już kilka przesyłek z rzędu. Dokładnie odwrotnie. Aż 86% niemieckich klientów z zadowoleniem przyjmuje ten sposób pakowania produktów. Idealnie sprawdzą się nawet na niezbędnym wypełnieniu kartonika. Przede wszystkim stosuj wycinane tektury, wypełnienia papierowe lub ekologiczne poduszki powietrzne, unikaj folii bąbelkowej i styropianu. Zwróć uwagę na samo opakowanie produktu. Im mniej materiału opakowaniowego, tym lepiej.

3. Bądź uczciwy wobec swoich dostawców i pracowników

Zrównoważony rozwój obejmuje nie tylko zasady ochrony środowiska, ale także uczciwe podejście do pracowników i dostawców. Odpowiednie wynagrodzenie, regulowane godziny pracy i sprawiedliwe traktowanie pracowników to kryteria, które uwzględniają decyzje zakupowe. 9 z 10 niemieckich klientów. Jeśli jako firma aktywnie uczestniczysz w zrównoważonych projektach, zyskasz dodatkowe punkty plus.

 

Trwałość na poziomie porównarek i marketplaces

Zrównoważone filtrowanie

Największa niemiecka porównywarka Idealo.de jakiś czas temu dawał klientom możliwość filtrowania tak zwanych „zrównoważonych” produktów. Dzięki temu filtrowi klienci mogą filtrować ponad 100 000 produktów w ponad 200 kategoriach. Dla każdej kategorii zrównoważony rozwój jest inny.

Wśród towarów drogeryjnych można łatwo wyróżnić produkty naturalne bez silikonów, produktów ropopochodnych, mikroplastików i innych zanieczyszczeń. Wybierając towary dla dzieci, wykluczysz produkty bez ftalanów lub BPA. Wśród produktów spożywczych bez problemu można znaleźć produkty o jakości ekologicznej.

Oprócz zrównoważonego rozwoju Idealo polega również na ponownym wykorzystaniu produktów, dlatego istnieje również filtr do towarów używanych, który jest często bardziej ekonomiczną i przyjazną dla środowiska opcją.

Przykładowe filtry. Źródło: Idealo.de

Nie reklamujesz się jeszcze w największej niemieckiej porównarce Idealo.de? Wygeneruj pasujący feed w Mergado zacznij sprzedawać tutaj już dziś.

Zielony marketplace

Avocadostore.de to miejsce, które od 2010 roku oferuje niemieckim klientom bardziej zrównoważone alternatywy dla zwykłych produktów. Jest to obecnie największy „zielony” rynek na niemieckim rynku e-commerce, na którym można znaleźć głównie ubrania, ale także zabawki, żywność, dekoracje i produkty gospodarstwa domowego. Aby wystawić produkty, musisz spełnić co najmniej jedno z następujących dziesięciu kryteriów.

Kryteria Avocadostore.de. Źródło: https://www.avocadostore.de/criteria

Zgodnie z usługą Similar Web strony Avocadostore odwiedza ponad milion użytkowników miesięcznie. Jeśli więc Twój towar pasuje do asortymentu i spełnia powyższe kryteria, rozważ wejście na ten rynek, na którym z pewnością trafisz do celu.

Jeszcze nie sprzedajesz za granicą? Jeśli używasz porównywarek do zarządzania reklamami Mergado, Możesz łatwo konwertować formaty towarów, których już używasz, na te, których potrzebujesz do rozbudowy. Pierwsze 30 dni jego użytkowania jest bezpłatne.

 

 

Może Cię również zainteresować:

Ekspansja e-shopu za pomocą Mergado i UPgates

Sklepy internetowe stały się całkowicie naturalną częścią środowiska handlu detalicznego i nic się nie zmieni w dającej się przewidzieć przyszłości. Republika Czeska nie ma konkurencji pod względem liczby sklepów internetowych. N przykład na Węgrzech według najnowszych danych znajdziecie ich mniej niż 7 tys. Iw porównaniu z Czechami jest znacznie gorzej czterdziesto milionowa Polska..

13.04.2021
Bezpośrednia droga na rynki zagraniczne prowadzi przez międzynarodową sieć CEEDA

Masz duże plany za granicą ze swoim e-sklepem? Wspieraj ekspansję marki dzięki usługom specjalistów z CEE Digital Aliance. SLiczba certyfikowanych agencji pomoże Ci w udanym wejściu w regiony Europy Wschodniej i Środkowej. Jakie inne możliwości daje członkom i klientom? Agencja przedstawiła nam je Effectix.

07.04.2021
Co jest najbardziej adresowane w bałkańskim handlu elektronicznym? Uzyskaj przegląd dzięki wewnętrznej ankiecie firmy Mergado

Czy rozszerzasz e-sklep na Bałkany? Zobacz, co jest ważne dla użytkowników lokalnych rynków internetowych. Pomoże Ci w tym badanie najczęściej omawianych tematów grup na Facebooku, które przeprowadziliśmy od maja 2020 do stycznia 2021 roku.

23.03.2021

Dodaj komentarz