Sprzedawaj na Allegro. Jest to najczęściej używana polska platforma e-commerce

Artykuł opublikowany 29.07.2020

Jeśli chcesz zaistnieć na arenie polskiego e-commerce, warto zapoznać się z platformą Allegro. Miesięcznie ma ponad 18 milionów klientów, a na platformie można znaleźć ponad 160 milionów ofert. W naszym serwisie sprzedajemy ponad 140 tys. małe i średnie polskie firmy. W 2019 roku dołączyło do nas około 20 tysięcy nowych firm.

1. Co to jest allegro?

2. Jak sprzedawać na allegro?

3. Płatnośći na allegro?

4. Program powitalny

Rozpoznawalność serwisu?

Allegro jest też marką o ogólnopolskim zasięgu, która cieszy się dobrą rozpoznawalnością spontaniczną. Oznacza to, że osoby poproszone o podanie miejsca, w którym można kupić coś przez Internet, wspominają właśnie o Allegro – jak wynika z danych z raportu E-commerce Polska 2021 przygotowanego przez Gemius i E-izbę, o Allegro mówi aż 70% badanych.

Widoczność Allegro

Allegro to portal, który zajął pierwsze miejsce w rankingu serwisów zakupowych i sklepów internetowych z najlepszym SEO, opracowanym przez zespół znanego wśród specjalistów ds. online marketingu narzędzia Senuto. Dzięki odpowiedniej optymalizacji, Allegro jest dobrze widoczne w wyszukiwarkach. Handlując za pośrednictwem serwisu nie trzeba inwestować w pozycjonowanie.

Jak sprzedawać na Allegro?

Sprzedawanie na Allegro jest niezmiernie proste. Wszystko odbywa się na profilu sprzedawcy, a zarządzaniu kontem pomaga przyjazny interfejs. Poniżej poznaj najważniejsze informacje na temat Allegro.

 

Rejestracja

Rejestracji w Allegro można dokonać na TEJ stronie. Na Allegro może zarejestrować się osoba prywatna lub firma. Aby to zrobić należy na stronie wybrać opcję Moje konto/Załóż konto. Wśród wymaganych informacji znajdują się adres email, login, hasło, NIP i numer telefonu kraj, w którym zarejestrowana jest działalność.

Płatności

Rozpoczynając swoją przygodę z Allegro nie zapomnij o bezpłatnej aktywacji usług PayU i Przelewy24. Dzięki temu Twoje pieniądze ze sprzedaży wpływać będą prosto na Twoje konto.

Aktywacja usługi PayU

Na początku musisz aktywować usługę PayU. Zaloguj się do swojego konta Allegro i przejdź do zakładki "MOJA SPRZEDAŻ".

  • w zakładce "MOJA SPRZEDAŻ" wybierz "ALLEGRO FINANSE", a następnie "USTAWIENIA WYPŁAT". Kliknij w opcję aktywować wypłaty teraz.
  • w punkcie pierwszym możesz wybrać, czy masz konto w Polsce czy za granicą. Dane właściciela rachunku uzupełnią się automatycznie na podstawie informacji z konta Allegro. Wpisz numer konta bankowego. Pamiętaj, że jego właścicielem musi być osoba lub firma, na którą jest zarejestrowane konto Allegro. Kraj zamieszkania wypełni się automatycznie
  • Określ sposób wypłat środków:
  1. automatyczny (możesz określić, jakie kwoty mają być wypłacane oraz w jakim czasie)
  2. na żądanie (będziesz mógł sam decydować, kiedy wypłacić zgromadzone na Allegro środki)
  • zaznacz również jakie powiadomienia chcesz otrzymywać. Po uzupełnieniu danych kliknij w przycisk "aktywuj wypłaty".

 

Aktywacja usługi przelewy24

Gdy masz już aktywną usługę PayU, możesz aktywować Przelewy24

  • wystarczy, że w zakładce "USTAWIENIA WYPŁAT" klikniesz przycisk "ZRÓB PRZELEW"
  • numer rachunku uzupełni się automatycznie. Będzie to ten sam numer konta, który masz skonfigurowany do wypłat z PayU. Teraz wystarczy tylko wybrać bank i zrobić przelew weryfikacyjny na kwotę - 1,01 zł. Jeśli na liście nie ma Twojego banku, wybierz przekaz tradycyjny, a następnie dowolny numer rachunku z listy i kliknij „drukuj przekaz".
  • ostatni krok to potwierdzenie tożsamości poprzez przesłanie odpowiednich dokumentów. Załącz je w zakładce "USTAWIENIA WYPŁAT".

Program powitalny

Gdy rozpoczynasz sprzedaż na Allegro lub planujesz wkrótce zacząć, ten program ułatwi Ci dobry start. Jeśli masz już sklep stacjonarny i chcesz rozpocząć sprzedaż online, także możesz wykorzystać benefity z tego programu.
Warto jak najszybciej dołączyć do Programu powitalnego. Dlaczego?

Badania pokazują, że nawet 27% polskich konsumentów rozpoczyna swoje poszukiwania produktów właśnie od Allegro. Podczas gdy np. przez Google robi to zaledwie 15% użytkowników.
Wystarczy, że założysz swoje pierwsze Konto firmowe na platformie i potwierdzisz swoje dane np. przelewem weryfikacyjnym. W ciągu dwóch dni roboczych w Centrum Zniżek na Twoim koncie Allegro pojawią się pakiety z atrakcyjnymi benefitami. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje Konto Firma w Allegro i w zakładce Centrum Zniżek klikniesz przyciski aktywujące pakiety przyznane w ramach Programu powitalnego. Warto to zrobić, by móc od razu korzystać z benefitów.

 

Oferta Allegro Smart

Jest to odpowiedź na potrzeby użytkowników pragnących jeszcze większej wygody w ramach zakupów online. Jakie korzyści oferuje swoim użytkownikom? Jej główną zaletą jest niski abonament – przy jednorazowej rocznej opłacie 49 zł, Allegro Smart! przewiduje dla swoich użytkowników szereg praktycznych rozwiązań:

  • nielimitowaną liczbę darmowych dostaw (o minimalnej wartości 40 zł od jednego sprzedającego) – zakładając, że średni koszt przesyłki do punktu kosztuje 8 zł, zakup abonamentu rocznego zwraca się już po siódmym zamówieniu,
  • ponad 18 tysięcy Paczkomatów i punktów wygodnego odbioru m.in. w sklepach Żabka, automaty Biedronka, placówkach Poczty Polskiej, stacjach Orlen, Eurosalonach czy kioskach RUCH-u,

  •  darmowy zwrot zamówień (wystarczy wypełnić dołączony do zamówienia formularz, zapakować je i zwrócić bezpośrednio do punktu, z którego przesyłka została odebrana) wraz z szybkim przelewem pieniędzy na konto klienta.

Jak dołączyć do Allegro Smart?

Zakupienie usługi Allegro Smart! jest tak samo proste i intuicyjne, jak korzystanie z samej platformy zakupowej. Cały proces zamyka się w zaledwie czterech krokach:

  1. Na stronie Allegro Smart!, klikając w odpowiednie pole, należy wybrać interesującą nas opcję (płatność co miesiąc lub co 12 miesięcy).
  2. Następnie zostaniemy przekierowani na stronę płatności, gdzie należy wybrać preferowaną formę: karta (w przypadku abonamentu miesięcznego) lub przelew, karta bądź BLIK (w przypadku abonamentu rocznego).
  3. Kolejny krok to akceptacja Regulaminu oraz kliknięcie przycisku “kupuję i płacę”.
  4. Końcowym etapem jest dokonanie płatności za pośrednictwem wybranej wcześniej metody.

 

Może Cię również zainteresować:

Jak zarządzać cenami na marketplace'ach i porównywarkach cenowych?

Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników. Od layoutu strony internetowej, przez opinie klientów, aż po ceny. Skuteczne zarządzanie polityką cenową może przesądzić o sukcesie w branży. W artykule podpowiadamy, jakie rozwiązania warto wdrożyć, aby ułatwić sobie zarządzanie cenami w sklepie internetowym.

23.11.2021
WSZYSTKO O REJESTRACJI W ZBOZI.CZ - PORÓWNYWARCE NAJWIĘKSZEJ CZASKIEJ WYSZUKIWARKI SEZNAM.CZ

Czechy to jeden z czterech rynków na świecie, na którym ani Google ani Facebook nie zdołały przejąć miejsca rodzimych serwisów . Heureka i Zbozi.cieszą się tutaj olbrzymią popularnością ii warto w nie zainwestować zarówno czas jak i zasoby.

23.10.2020
Systemy analityczne i reklamowe dla WooCommerce - Mergado Pack

Jednym z podstawowych zadań e-sklepu jest zwiększenie widoczności Twojej marki. Analizując swoją obecność w sieci, zarówno tą organiczną jak i generowaną reklamami możesz przyciągnąć potencjalnych kupujących lepiej niż wielkie międzynarodowe korporacje. Jak to zrobić? Właśnie o tym w dzisiejszym artykule!

09.10.2020

Dodaj komentarz