Sprzedawaj na Allegro. Jest to najczęściej używana polska platforma e‑commerce
Jeśli chcesz zaistnieć na arenie polskiego e‑commerce, warto zapoznać się z platformą Allegro. Miesięcznie ma ponad 18 milionów klientów, a na platformie można znaleźć ponad 160 milionów ofert. W naszym serwisie sprzedajemy ponad 140 tys. małe i średnie polskie firmy. W 2019 roku dołączyło do nas około 20 tysięcy nowych firm.
Rozpoznawalność serwisu?
Allegro jest też marką o ogólnopolskim zasięgu, która cieszy się dobrą rozpoznawalnością spontaniczną. Oznacza to, że osoby poproszone o podanie miejsca, w którym można kupić coś przez Internet, wspominają właśnie o Allegro – jak wynika z danych z raportu E‑commerce Polska 2021 przygotowanego przez Gemius i E‑izbę, o Allegro mówi aż 70% badanych.
Widoczność Allegro
Allegro to portal, który zajął pierwsze miejsce w rankingu serwisów zakupowych i sklepów internetowych z najlepszym SEO, opracowanym przez zespół znanego wśród specjalistów ds. online marketingu narzędzia Senuto. Dzięki odpowiedniej optymalizacji, Allegro jest dobrze widoczne w wyszukiwarkach. Handlując za pośrednictwem serwisu nie trzeba inwestować w pozycjonowanie.
Jak sprzedawać na Allegro?
Sprzedawanie na Allegro jest niezmiernie proste. Wszystko odbywa się na profilu sprzedawcy, a zarządzaniu kontem pomaga przyjazny interfejs. Poniżej poznaj najważniejsze informacje na temat Allegro.
Rejestracja
Rejestracji w Allegro można dokonać na TEJ stronie. Na Allegro może zarejestrować się osoba prywatna lub firma. Aby to zrobić należy na stronie wybrać opcję Moje konto/Załóż konto. Wśród wymaganych informacji znajdują się adres email, login, hasło, NIP i numer telefonu kraj, w którym zarejestrowana jest działalność.
Płatności
Rozpoczynając swoją przygodę z Allegro nie zapomnij o bezpłatnej aktywacji usług PayU i Przelewy24. Dzięki temu Twoje pieniądze ze sprzedaży wpływać będą prosto na Twoje konto.
Aktywacja usługi PayU
Na początku musisz aktywować usługę PayU. Zaloguj się do swojego konta Allegro i przejdź do zakładki “MOJA SPRZEDAŻ”.
- w zakładce “MOJA SPRZEDAŻ” wybierz “ALLEGRO FINANSE”, a następnie “USTAWIENIA WYPŁAT”. Kliknij w opcję aktywować wypłaty teraz.
- w punkcie pierwszym możesz wybrać, czy masz konto w Polsce czy za granicą. Dane właściciela rachunku uzupełnią się automatycznie na podstawie informacji z konta Allegro. Wpisz numer konta bankowego. Pamiętaj, że jego właścicielem musi być osoba lub firma, na którą jest zarejestrowane konto Allegro. Kraj zamieszkania wypełni się automatycznie
- Określ sposób wypłat środków:
- automatyczny (możesz określić, jakie kwoty mają być wypłacane oraz w jakim czasie)
- na żądanie (będziesz mógł sam decydować, kiedy wypłacić zgromadzone na Allegro środki)
- zaznacz również jakie powiadomienia chcesz otrzymywać. Po uzupełnieniu danych kliknij w przycisk “aktywuj wypłaty”.
Aktywacja usługi przelewy24
Gdy masz już aktywną usługę PayU, możesz aktywować Przelewy24
- wystarczy, że w zakładce “USTAWIENIA WYPŁAT” klikniesz przycisk “ZRÓB PRZELEW”
- numer rachunku uzupełni się automatycznie. Będzie to ten sam numer konta, który masz skonfigurowany do wypłat z PayU. Teraz wystarczy tylko wybrać bank i zrobić przelew weryfikacyjny na kwotę — 1,01 zł. Jeśli na liście nie ma Twojego banku, wybierz przekaz tradycyjny, a następnie dowolny numer rachunku z listy i kliknij „drukuj przekaz”.
- ostatni krok to potwierdzenie tożsamości poprzez przesłanie odpowiednich dokumentów. Załącz je w zakładce “USTAWIENIA WYPŁAT”.
Program powitalny
Gdy rozpoczynasz sprzedaż na Allegro lub planujesz wkrótce zacząć, ten program ułatwi Ci dobry start. Jeśli masz już sklep stacjonarny i chcesz rozpocząć sprzedaż online, także możesz wykorzystać benefity z tego programu.
Warto jak najszybciej dołączyć do Programu powitalnego. Dlaczego?
Badania pokazują, że nawet 27% polskich konsumentów rozpoczyna swoje poszukiwania produktów właśnie od Allegro. Podczas gdy np. przez Google robi to zaledwie 15% użytkowników.
Wystarczy, że założysz swoje pierwsze Konto firmowe na platformie i potwierdzisz swoje dane np. przelewem weryfikacyjnym. W ciągu dwóch dni roboczych w Centrum Zniżek na Twoim koncie Allegro pojawią się pakiety z atrakcyjnymi benefitami. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje Konto Firma w Allegro i w zakładce Centrum Zniżek klikniesz przyciski aktywujące pakiety przyznane w ramach Programu powitalnego. Warto to zrobić, by móc od razu korzystać z benefitów.
Oferta Allegro Smart
Jest to odpowiedź na potrzeby użytkowników pragnących jeszcze większej wygody w ramach zakupów online. Jakie korzyści oferuje swoim użytkownikom? Jej główną zaletą jest niski abonament – przy jednorazowej rocznej opłacie 49 zł, Allegro Smart! przewiduje dla swoich użytkowników szereg praktycznych rozwiązań:
- nielimitowaną liczbę darmowych dostaw (o minimalnej wartości 40 zł od jednego sprzedającego) – zakładając, że średni koszt przesyłki do punktu kosztuje 8 zł, zakup abonamentu rocznego zwraca się już po siódmym zamówieniu,
-
ponad 18 tysięcy Paczkomatów i punktów wygodnego odbioru m.in. w sklepach Żabka, automaty Biedronka, placówkach Poczty Polskiej, stacjach Orlen, Eurosalonach czy kioskach RUCH‑u,
-
darmowy zwrot zamówień (wystarczy wypełnić dołączony do zamówienia formularz, zapakować je i zwrócić bezpośrednio do punktu, z którego przesyłka została odebrana) wraz z szybkim przelewem pieniędzy na konto klienta.
Jak dołączyć do Allegro Smart?
Zakupienie usługi Allegro Smart! jest tak samo proste i intuicyjne, jak korzystanie z samej platformy zakupowej. Cały proces zamyka się w zaledwie czterech krokach:
- Na stronie Allegro Smart!, klikając w odpowiednie pole, należy wybrać interesującą nas opcję (płatność co miesiąc lub co 12 miesięcy).
- Następnie zostaniemy przekierowani na stronę płatności, gdzie należy wybrać preferowaną formę: karta (w przypadku abonamentu miesięcznego) lub przelew, karta bądź BLIK (w przypadku abonamentu rocznego).
- Kolejny krok to akceptacja Regulaminu oraz kliknięcie przycisku “kupuję i płacę”.
- Końcowym etapem jest dokonanie płatności za pośrednictwem wybranej wcześniej metody.
Add new comment