Sprzedawaj na Allegro. Jest to najczęściej używana polska platforma e-commerce

Jeśli chcesz zaistnieć na arenie polskiego e-commerce, warto zapoznać się z platformą Allegro. Miesięcznie ma ponad 18 milionów klientów, a na platformie można znaleźć ponad 160 milionów ofert. W naszym serwisie sprzedajemy ponad 140 tys. małe i średnie polskie firmy. W 2019 roku dołączyło do nas około 20 tysięcy nowych firm.

Rozpoznawalność serwisu?

Allegro jest też marką o ogólnopolskim zasięgu, która cieszy się dobrą rozpoznawalnością spontaniczną. Oznacza to, że osoby poproszone o podanie miejsca, w którym można kupić coś przez Internet, wspominają właśnie o Allegro – jak wynika z danych z raportu E-commerce Polska 2021 przygotowanego przez Gemius i E-izbę, o Allegro mówi aż 70% badanych.

Widoczność Allegro

Allegro to portal, który zajął pierwsze miejsce w rankingu serwisów zakupowych i sklepów internetowych z najlepszym SEO, opracowanym przez zespół znanego wśród specjalistów ds. online marketingu narzędzia Senuto. Dzięki odpowiedniej optymalizacji, Allegro jest dobrze widoczne w wyszukiwarkach. Handlując za pośrednictwem serwisu nie trzeba inwestować w pozycjonowanie.

Jak sprzedawać na Allegro?

Sprzedawanie na Allegro jest niezmiernie proste. Wszystko odbywa się na profilu sprzedawcy, a zarządzaniu kontem pomaga przyjazny interfejs. Poniżej poznaj najważniejsze informacje na temat Allegro.

 

Rejestracja

Rejestracji w Allegro można dokonać na TEJ stronie. Na Allegro może zarejestrować się osoba prywatna lub firma. Aby to zrobić należy na stronie wybrać opcję Moje konto/Załóż konto. Wśród wymaganych informacji znajdują się adres email, login, hasło, NIP i numer telefonu kraj, w którym zarejestrowana jest działalność.

Płatności

Rozpoczynając swoją przygodę z Allegro nie zapomnij o bezpłatnej aktywacji usług PayU i Przelewy24. Dzięki temu Twoje pieniądze ze sprzedaży wpływać będą prosto na Twoje konto.

Aktywacja usługi PayU

Na początku musisz aktywować usługę PayU. Zaloguj się do swojego konta Allegro i przejdź do zakładki "MOJA SPRZEDAŻ".

  • w zakładce "MOJA SPRZEDAŻ" wybierz "ALLEGRO FINANSE", a następnie "USTAWIENIA WYPŁAT". Kliknij w opcję aktywować wypłaty teraz.
  • w punkcie pierwszym możesz wybrać, czy masz konto w Polsce czy za granicą. Dane właściciela rachunku uzupełnią się automatycznie na podstawie informacji z konta Allegro. Wpisz numer konta bankowego. Pamiętaj, że jego właścicielem musi być osoba lub firma, na którą jest zarejestrowane konto Allegro. Kraj zamieszkania wypełni się automatycznie
  • Określ sposób wypłat środków:
  1. automatyczny (możesz określić, jakie kwoty mają być wypłacane oraz w jakim czasie)
  2. na żądanie (będziesz mógł sam decydować, kiedy wypłacić zgromadzone na Allegro środki)
  • zaznacz również jakie powiadomienia chcesz otrzymywać. Po uzupełnieniu danych kliknij w przycisk "aktywuj wypłaty".

 

Aktywacja usługi przelewy24

Gdy masz już aktywną usługę PayU, możesz aktywować Przelewy24

  • wystarczy, że w zakładce "USTAWIENIA WYPŁAT" klikniesz przycisk "ZRÓB PRZELEW"
  • numer rachunku uzupełni się automatycznie. Będzie to ten sam numer konta, który masz skonfigurowany do wypłat z PayU. Teraz wystarczy tylko wybrać bank i zrobić przelew weryfikacyjny na kwotę - 1,01 zł. Jeśli na liście nie ma Twojego banku, wybierz przekaz tradycyjny, a następnie dowolny numer rachunku z listy i kliknij „drukuj przekaz".
  • ostatni krok to potwierdzenie tożsamości poprzez przesłanie odpowiednich dokumentów. Załącz je w zakładce "USTAWIENIA WYPŁAT".

Program powitalny

Gdy rozpoczynasz sprzedaż na Allegro lub planujesz wkrótce zacząć, ten program ułatwi Ci dobry start. Jeśli masz już sklep stacjonarny i chcesz rozpocząć sprzedaż online, także możesz wykorzystać benefity z tego programu.
Warto jak najszybciej dołączyć do Programu powitalnego. Dlaczego?

Badania pokazują, że nawet 27% polskich konsumentów rozpoczyna swoje poszukiwania produktów właśnie od Allegro. Podczas gdy np. przez Google robi to zaledwie 15% użytkowników.
Wystarczy, że założysz swoje pierwsze Konto firmowe na platformie i potwierdzisz swoje dane np. przelewem weryfikacyjnym. W ciągu dwóch dni roboczych w Centrum Zniżek na Twoim koncie Allegro pojawią się pakiety z atrakcyjnymi benefitami. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje Konto Firma w Allegro i w zakładce Centrum Zniżek klikniesz przyciski aktywujące pakiety przyznane w ramach Programu powitalnego. Warto to zrobić, by móc od razu korzystać z benefitów.

 

Oferta Allegro Smart

Jest to odpowiedź na potrzeby użytkowników pragnących jeszcze większej wygody w ramach zakupów online. Jakie korzyści oferuje swoim użytkownikom? Jej główną zaletą jest niski abonament – przy jednorazowej rocznej opłacie 49 zł, Allegro Smart! przewiduje dla swoich użytkowników szereg praktycznych rozwiązań:

  • nielimitowaną liczbę darmowych dostaw (o minimalnej wartości 40 zł od jednego sprzedającego) – zakładając, że średni koszt przesyłki do punktu kosztuje 8 zł, zakup abonamentu rocznego zwraca się już po siódmym zamówieniu,
  • ponad 18 tysięcy Paczkomatów i punktów wygodnego odbioru m.in. w sklepach Żabka, automaty Biedronka, placówkach Poczty Polskiej, stacjach Orlen, Eurosalonach czy kioskach RUCH-u,

  •  darmowy zwrot zamówień (wystarczy wypełnić dołączony do zamówienia formularz, zapakować je i zwrócić bezpośrednio do punktu, z którego przesyłka została odebrana) wraz z szybkim przelewem pieniędzy na konto klienta.

Jak dołączyć do Allegro Smart?

Zakupienie usługi Allegro Smart! jest tak samo proste i intuicyjne, jak korzystanie z samej platformy zakupowej. Cały proces zamyka się w zaledwie czterech krokach:

  1. Na stronie Allegro Smart!, klikając w odpowiednie pole, należy wybrać interesującą nas opcję (płatność co miesiąc lub co 12 miesięcy).
  2. Następnie zostaniemy przekierowani na stronę płatności, gdzie należy wybrać preferowaną formę: karta (w przypadku abonamentu miesięcznego) lub przelew, karta bądź BLIK (w przypadku abonamentu rocznego).
  3. Kolejny krok to akceptacja Regulaminu oraz kliknięcie przycisku “kupuję i płacę”.
  4. Końcowym etapem jest dokonanie płatności za pośrednictwem wybranej wcześniej metody.

 

Może Cię również zainteresować:

Jak zarządzać cenami na marketplace'ach i porównywarkach cenowych?

Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników. Od layoutu strony internetowej, przez opinie klientów, aż po ceny. Skuteczne zarządzanie polityką cenową może przesądzić o sukcesie w branży. W artykule podpowiadamy, jakie rozwiązania warto wdrożyć, aby ułatwić sobie zarządzanie cenami w sklepie internetowym.

23.11.2021
WSZYSTKO O REJESTRACJI W ZBOZI.CZ - PORÓWNYWARCE NAJWIĘKSZEJ CZASKIEJ WYSZUKIWARKI SEZNAM.CZ

Czechy to jeden z czterech rynków na świecie, na którym ani Google ani Facebook nie zdołały przejąć miejsca rodzimych serwisów . Heureka i Zbozi.cieszą się tutaj olbrzymią popularnością ii warto w nie zainwestować zarówno czas jak i zasoby.

23.10.2020
Systemy analityczne i reklamowe dla WooCommerce - Mergado Pack

Jednym z podstawowych zadań e-sklepu jest zwiększenie widoczności Twojej marki. Analizując swoją obecność w sieci, zarówno tą organiczną jak i generowaną reklamami możesz przyciągnąć potencjalnych kupujących lepiej niż wielkie międzynarodowe korporacje. Jak to zrobić? Właśnie o tym w dzisiejszym artykule!

09.10.2020

Dodaj komentarz