Zdobądź więcej klientów za pomocą Google Ads

Artykuł publikowany 09. 01. 2019
| 3 minuty czytania

Google Ads to system reklamowy firmy Google. Działa w oparciu o słowa kluczowe, które wpływają na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Dzięki tej formie reklamy przyciągniesz więcej klientów jak również zdobędziesz zainteresowanie potencjalnych konsumentów z praktycznie każdej części świata.

Dlaczego korzystać z Google Ads

Google Ads daje możliwość reklamy w wyszukiwarce Google, sieci reklamowej czy witrynach partnerskich. Reklama działa w opraciu o słowa kluczowe, to znaczy, że pojawia się wówczas, gdy użytkownik wyszukuje produkty, które oferuje Twój sklep internetowy. Istnieją różne sposoby tworzenia kampanii reklamowych, w zależności od tego jaki cel sobie ustawisz ( przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę internetową, zwiększenie sprzedaży) oraz jaki regon wybierzesz ( państwa, miasta, konkretna odległość od siedziby Twojej firmy).

Płacisz za wyniki

Utworzenie konta w Google Ads jest darmowe. Płatności są naliczane tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie na reklamę i przejdzie do Twojej strony internetowej. Wysokość budżetu zależy tylko od Ciebie.

Rodzaje kampanii Google Ads

Reklama w wyszukiwarkach

Reklama w wyszukiwarkach sieci Google to reklama tekstowa, która znajduje się nad (czasem pod) bezpłatnymi wynikami wyszukiwania i jest oznaczona jako REKLAMA. Dzięki temu, że działa na podstawie słów kluczowych trafia bezpośrednio do klientów, zainteresowanych produktami, które sprzedajesz. Wyniki takiej kampanii są natychmiast odczuwalne.

Jeśli oferujesz coś niespecyficznego, musisz zastanowić się, jak zaangażować klienta, bowiem wraz z Twoją reklamą prawdopodobnie pojawi się reklama Twojej konkurencji. Nowości na rynku i nieznane produkty mają małe szanse powodzenia — pamiętaj — czego klient nie zna, tego nie szuka.

Reklama w sieci reklamowej

W przeciwieństwie do wyszukiwarek, w sieci reklamowej masz do dyspozycji reklamę tekstową i graficzną. Ponadto możesz wybrać, czy reklama ma być wyświetlana na podstawie słów kluczowych, tematycznego kierowania na witryny lub określonego adresu URL. Możesz także zdecydować czy wyświetlać reklamę użytkownikom według ich zainteresowań i zachowań, czy według danych demograficznych. Opcje konfigurowania kampanii w sieci reklamowej Google zapewniają szeroki zasięg.

Jeśli sprzedajesz nowości rynkowe, lub bardzo specyficzne produkty, za pomocą takiej reklamy relatywnie łatwo dotrzesz do nowych użytkowników. Jest to możliwe głównie dzięki reklamie graficznej, która najbardziej przyciąga uwagę.

Reklama w Google Zakupach

E- sklepy mogą skorzystać z możliwości reklamy w Google Zakupach. Taka reklama składa się ze zdjęcia, opisu i ceny produktu – dlatego też, jej potencjał w zakresie przyciągania klientów jest większy, niż w przypadku zwykłej reklamy tekstowej. Słowa kluczowe nie są wykorzystywane, więc masz mniejszą kontrolę nad tym, kiedy pojawi się Twoja reklama.

Aby uruchomić kampanię produktową, musisz mieć konto Google Merchant Center i wysokiej jakości plik XML, który będzie generowany zgodnie z wymaganiami Google. Możesz używać tych reklam tylko w krajach, w których działa Google (na przykład nie są one dostępne na Słowacji).

Inne rodzaje i podrodzaje kampanii

Bardzo istotną częścią kampanii reklamowej są kampanie wideo i uniwersalne kampanie promujące aplikacje. Taka forma jest bardzo specyficzna i korzysta z niej relatywnie mało e‑sklepów.

Podtypy kampanii

W wyszukiwarce

W sieci reklamowej

Jeśli zastanawiasz się nad korzystaniem z kolejnego kanału marketingowego, rozważ możliwości jakie daje Google Ads. Za pomocą kampanii w wyszukiwarkach uzyskasz możliwość dotarcia do nowych klientów przy relatywnie niskich nakładach. Idealną formą reklamy dla niszowych produktów jest sieć reklamowa. Interesuje Cię jak używać Google Ads za pomocą Mergado? Właśnie to będzie temat naszego następnego artykułu.

Autor / Lukáš Horák / 09. 01. 2019

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.