Aktualizuj dane towarów w sklepie internetowym Shoptet. Korzystanie ze studium przypadku firmy Flexity 

Artykuł publikowany 24. 06. 2021
| 5 minut czytania

Jeśli zarządzasz wieloma sklepami internetowymi działającymi na rozwiązaniu Shoptet, ważne jest, aby Twoje dane produktów były aktualne. Przy najmniejszej zmianie produktu w jednym e‑sklepie musisz jak najszybciej przenieść go do innych obsługiwanych przez Ciebie sklepów. Szczegółową procedurę dla Ciebie w studium przypadku napisał Tomáš Sokol, współzałożyciel sklepu internetowego Flexity.

Manualny eksport i import danych pomiędzy e‑sklepami

Shoptet nie oferuje administratora głównego, który byłby w stanie centralnie dystrybuować dane do produktów, w których wystarczyłaby tylko lokalizacja dla poszczególnych stanów. Dlatego szukaliśmy rozwiązania, aby poradzić sobie z problemem utrzymywania aktualnych danych.

Jednym ze sposobów jest ręczny eksport i import CSV, XML lub XLS format między e‑sklepami.

Czynnikiem ograniczającym w tej procedurze jest wersja językowa. Na przykład, jeśli muszę dostosować dostępność jednego produktu, musiałbym przetłumaczyć terminy z jednego języka na inny, a następnie zaimportować. Ponadto z opcji ręcznego importowania można korzystać tylko przy ręcznym tłumaczeniu plików XLS i CSV. W przypadku korzystania z XML proces staje się znacznie bardziej skomplikowany.

Przy wzajemnym imporcie należy wiedzieć, które nazwy elementów pozostają w języku angielskim (np. VISIBILITY, PRICE, CODE itp.), a które są już w wersji językowej. Muszę to wiedzieć, jeśli chcę poprawnie zaimportować dane bez przepisywania czegoś w innym języku w e‑sklepie.

Mapowanie wartości

Następnie musimy zmapować, które „wartości” są nadal takie same we wszystkich e‑sklepach, a które się zmieniają. Np. przy przenoszeniu wartości CODE, EAN, Flag nie mam do czynienia z wersjami językowymi i mogę je bez problemu przenieść. Muszę tylko uważać, aby podstawowy eksport zawsze zawierał nazwę produktu, która będzie w lokalnej wersji językowej.

Jeśli chcę już zsynchronizować dostępność produktów w e‑sklepach, mam do czynienia z tłumaczeniami wartości.

W przypadku zarządzania wieloma e‑sklepami sytuacja często jest taka, że ​​istnieje jeden magazyn centralny i główny e‑sklep.

W tym przypadku muszę najpierw zmapować, jakie wartości chcę synchronizować w różnych e‑sklepach i z jaką częstotliwością.

  1. Podstawą jest magazyn. Polecam mieć go przez osobne akcesorium, bo to około setnych/​sekundę.
  2. Inne dane, takie jak dostępność produktu u dostawcy, widoczność lub korekty cen, również mogą być wyświetlane w ujęciu godzinowym.

Kiedy dokładnie wiem, co chcę przenieść, nadal muszę mieć przygotowane wszystkie problemy techniczne i systemy.

Przekazywanie danych opłaca się nawet w przypadku jednego e‑sklepu. Na przykład pod redakcją dostawcy feedu.

Dodatek do automatycznego importu

W wersji podstawowej być może będę musiał jedynie ręcznie eksportować i importować dane, ponieważ sprawdzę częstotliwość, z jaką przesyłam dane (dziennie, co tydzień, co miesiąc). Lepszą opcją jest użycie automatycznego importu za pośrednictwem dodatku Shoppt (inwestycja długoterminowa lub bezpłatna dla Entreprise).

Do szybszej pracy z większą ilością danych polecam skorzystać z kanału XML i poznać jego podstawowe elementy i logikę. Używam aplikacji do automatyzacji zarządzania kanałami XML Mergado. Zapewnia płynne i niezawodne działanie reklamy oraz oferuje wiele możliwości szybkiego i przejrzystego wykonywania codziennych czynności przez e‑kupującego.

Procedura wygląda wtedy następująco:

  1. Wybiorę, jakie dane chcę przenieść ze sklepu internetowego do Mergady (które dane wejściowe).
  2.  Konfiguracja w Mergado zasady przetwarzania feedu.
  3. Manualnie załadują kanał wyjściowy.

Zasady, których używamy i ich przeznaczenie

Marża

Przy pomocy zaimportuj plik danych możemy rozciągnąć ceny zakupu na nowy element. W dalszej kolejności możemy skorzystać z reguł kalkulacji, aby uzyskać marżę netto dla każdego produktu lub wartość procentową. Z tymi uzyskanymi wartościami możemy dalej pracować.

  • Nagraj je z powrotem do e‑sklepu pod elementem, którego nie używamy — np. MPN/​Serial Number itp. Bezpośrednio w interfejsie e‑sklepu zobaczymy wysokość marży dla każdego produktu.
  • Możemy podzielić produkty na kilka grup według marży i przypisać tę kategoryzację ABC do dowolnego elementu. Na przykład, jeśli nie chcę, aby konkretny numer był widoczny w e‑sklepie.
  • Możemy również wyeksportować wszystkie dane do arkusza kalkulacyjnego i stworzyć własną analizę (polecam to dopiero po wczytaniu większej ilości danych od dostawców).

Dane od dostawców

Jeśli mam przynajmniej jakieś dane od dostawcy, to najlepiej, jak mogę je pobrać w formacie CSV na bezpiecznej stronie FTP, skąd mogę je pobrać. Na początek wystarczyłoby nam, nawet gdybyśmy mieli tylko tabelkę z wartościami CODE, dostępnością i ewentualnie datą.

Możemy wtedy zastosować kilka kroków, aby rozwiązać takie sytuacje, jak:

  • czy możliwe jest zamówienie towaru u dostawcy już dziś (jeśli pozwalamy klientom na zakup towaru, którego nie ma w magazynie) dowiedz się,
  • czy jakiś towar wypadł z oferty dostawcy (bez ręcznej kontroli) ukryj produkty, które nie są aktualnie dostępne w e‑sklepie ukryj tylko te warianty produktu, których dostawca nie posiada pokaż produkt ponownie, gdy będzie dostępny u dostawcy!
  • przeciągnij dostępność bezpośrednio do Shoppt zezwalam na zakup przedmiotów, których nie mam na stanie, ale są w wystarczającej ilości od dostawcy
  • zmień ceny zakupu i sugerowane ceny sprzedaży, ustaw promocje i rabaty mieć pełną kontrolę nad poszczególnymi produktami i ustalać zasady według potrzeb dzięki importowi notatek wewnętrznych

W ten sposób możemy znacznie usprawnić zaopatrzenie i skrócić czas inspekcji.

Potrzebujemy do tego kilku zasad i elementów:

1. Zaimportuję wartości od dostawców do własnych elementów dostawca1_​stock. Aby dowiedzieć się, czy nastąpiła zmiana lub czy coś wypadło, ustawiam regułę na wartość taką jak ‑1 dla wszystkich wartości magazynu.

2. Po zaimportowaniu pliku danych te wartości zostaną nadpisane i tam, gdzie pozostaje ‑1, wiem, że tego konkretnego produktu nie ma aktualnie w menu w feedzie.

3. Korzystając z selekcji produktów, mogę następnie wybrać logikę reguł — zmień element VISIBILITY na detailOnly (nie pokazuj), jeśli dostawca nie ma towaru na stanie lub ma go mało.

4. Jednocześnie ustawiłem regułę ponownego wyświetlania produktu, gdy dostawca jest w magazynie. Ważne jest, aby zwracać uwagę na kolejność zasad.

Własny magazyn

  • Jeśli ładujemy zapasy (znowu kolejny kod eksportowy + zapas) przez CSV, możemy przeprowadzić wewnętrzny audyt wyświetlanych produktów. Lub ankietę, aby sprawdzić, czy prawidłowo wyświetlaliśmy/​nie wyświetlaliśmy produkty według naszego własnego magazynu. Zapobiegnie to ukrytym zapasom.
  • Importując datę ostatniego zamówienia (własny eksport CSV zamówień z e‑sklepu) możemy monitorować przegląd towarów, które nie są na sprzedaż. Zwłaszcza w przypadku wielu e‑sklepów, musimy zobaczyć sprzedaż z każdego z nich. Podoba nam się tu zasada, że ​​z każdego e‑sklepu importujemy dane ostatniego zamówienia dla danego kodu produktu z określonej daty (wskazówka: możemy zmienić datę bezpośrednio w adresie URL, jeśli chcę go zaktualizować).

Tłumaczenia i lokalizacje dla wielu e‑sklepów

  • Jeśli musimy aktualizować te dane od dostawców między wieloma e‑sklepami, możemy użyć magazynu głównego jako domyślnego importu.
  • Następnie wystarczy kilka zasad, aby przetłumaczyć elementy, takie jak dostępność w magazynie i dostępność w momencie wyprzedania.
  • Dostosujemy stawki VAT dla danego kraju (np. 3 stawki w Czechach).
  • W przypadku płatności za pobraniem na Węgrzech musimy zaokrąglić kwotę i zakończyć ją na 0 lub 5, co z łatwością poradzimy sobie z zasadami kalkulacji.

Utrzymywanie aktualnych danych o e‑sklepach bezpośrednio wpływa na atrakcyjność oferty. Jeśli podasz poprawne informacje o swoich towarach, nie musisz się martwić, że kupujący opuszczą Twoją witrynę z powodu rozbieżności w ofercie. Obsługa rozwiązań e‑sklepów Shoptet oferuje kompleksowe opcje zarządzania. Jego związek z Mergado jest bardzo proste, więc oprócz doskonale działającego sklepu będziesz również prowadzić wysokiej jakości reklamę na porównywarkach towarów w Czechach i za granicą.

Autorem tego artykułu jest współzałożyciel sklepu internetowego Flexity Tomáš Sokol.

Może Cię również zainteresować:

Autor / Lukáš Horák / 24. 06. 2021

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Tags: Case Studies

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.