Aktualizuj dane towarów w sklepie internetowym Shoptet. Korzystanie ze studium przypadku firmy Flexity

Artykuł opublikowany 24.06.2021

Jeśli zarządzasz wieloma sklepami internetowymi działającymi na rozwiązaniu Shoptet, ważne jest, aby Twoje dane produktów były aktualne. Przy najmniejszej zmianie produktu w jednym e-sklepie musisz jak najszybciej przenieść go do innych obsługiwanych przez Ciebie sklepów. Szczegółową procedurę dla Ciebie w studium przypadku napisał Tomáš Sokol, współzałożyciel sklepu internetowego Flexity.

Manualny eksport i import danych pomiędzy e-sklepami

Shoptet nie oferuje administratora głównego, który byłby w stanie centralnie dystrybuować dane do produktów, w których wystarczyłaby tylko lokalizacja dla poszczególnych stanów. Dlatego szukaliśmy rozwiązania, aby poradzić sobie z problemem utrzymywania aktualnych danych.

Jednym ze sposobów jest ręczny eksport i import CSV, XML lub XLS format między e-sklepami.

Czynnikiem ograniczającym w tej procedurze jest wersja językowa. Na przykład, jeśli muszę dostosować dostępność jednego produktu, musiałbym przetłumaczyć terminy z jednego języka na inny, a następnie zaimportować. Ponadto z opcji ręcznego importowania można korzystać tylko przy ręcznym tłumaczeniu plików XLS i CSV. W przypadku korzystania z XML proces staje się znacznie bardziej skomplikowany.

Przy wzajemnym imporcie należy wiedzieć, które nazwy elementów pozostają w języku angielskim (np. VISIBILITY, PRICE, CODE itp.), a które są już w wersji językowej. Muszę to wiedzieć, jeśli chcę poprawnie zaimportować dane bez przepisywania czegoś w innym języku w e-sklepie.

Mapowanie wartości

Następnie musimy zmapować, które „wartości” są nadal takie same we wszystkich e-sklepach, a które się zmieniają. Np. przy przenoszeniu wartości CODE, EAN, Flag nie mam do czynienia z wersjami językowymi i mogę je bez problemu przenieść. Muszę tylko uważać, aby podstawowy eksport zawsze zawierał nazwę produktu, która będzie w lokalnej wersji językowej.

Jeśli chcę już zsynchronizować dostępność produktów w e-sklepach, mam do czynienia z tłumaczeniami wartości.

 

W przypadku zarządzania wieloma e-sklepami sytuacja często jest taka, że ​​istnieje jeden magazyn centralny i główny e-sklep.

W tym przypadku muszę najpierw zmapować, jakie wartości chcę synchronizować w różnych e-sklepach i z jaką częstotliwością.

  1. Podstawą jest magazyn. Polecam mieć go przez osobne akcesorium, bo to około setnych/sekundę.
  2. Inne dane, takie jak dostępność produktu u dostawcy, widoczność lub korekty cen, również mogą być wyświetlane w ujęciu godzinowym.

Kiedy dokładnie wiem, co chcę przenieść, nadal muszę mieć przygotowane wszystkie problemy techniczne i systemy.

Przekazywanie danych opłaca się nawet w przypadku jednego e-sklepu. Na przykład pod redakcją dostawcy feedu.

Dodatek do automatycznego importu

W wersji podstawowej być może będę musiał jedynie ręcznie eksportować i importować dane, ponieważ sprawdzę częstotliwość, z jaką przesyłam dane (dziennie, co tydzień, co miesiąc). Lepszą opcją jest użycie automatycznego importu za pośrednictwem dodatku Shoppt (inwestycja długoterminowa lub bezpłatna dla Entreprise).

Do szybszej pracy z większą ilością danych polecam skorzystać z kanału XML i poznać jego podstawowe elementy i logikę. Używam aplikacji do automatyzacji zarządzania kanałami XML Mergado. Zapewnia płynne i niezawodne działanie reklamy oraz oferuje wiele możliwości szybkiego i przejrzystego wykonywania codziennych czynności przez e-kupującego.

Procedura wygląda wtedy następująco:

  1. Wybiorę, jakie dane chcę przenieść ze sklepu internetowego do Mergady (które dane wejściowe).
  2.  Konfiguracja w Mergado zasady przetwarzania feedu.
  3. Manualnie załadują kanał wyjściowy.

Zasady, których używamy i ich przeznaczenie

Marża

Przy pomocy zaimportuj plik danych możemy rozciągnąć ceny zakupu na nowy element. W dalszej kolejności możemy skorzystać z reguł kalkulacji, aby uzyskać marżę netto dla każdego produktu lub wartość procentową. Z tymi uzyskanymi wartościami możemy dalej pracować.

  • Nagraj je z powrotem do e-sklepu pod elementem, którego nie używamy - np. MPN/Serial Number itp. Bezpośrednio w interfejsie e-sklepu zobaczymy wysokość marży dla każdego produktu.
  • Możemy podzielić produkty na kilka grup według marży i przypisać tę kategoryzację ABC do dowolnego elementu. Na przykład, jeśli nie chcę, aby konkretny numer był widoczny w e-sklepie.
  • Możemy również wyeksportować wszystkie dane do arkusza kalkulacyjnego i stworzyć własną analizę (polecam to dopiero po wczytaniu większej ilości danych od dostawców).

Dane od dostawców

Jeśli mam przynajmniej jakieś dane od dostawcy, to najlepiej, jak mogę je pobrać w formacie CSV na bezpiecznej stronie FTP, skąd mogę je pobrać. Na początek wystarczyłoby nam, nawet gdybyśmy mieli tylko tabelkę z wartościami CODE, dostępnością i ewentualnie datą.

Możemy wtedy zastosować kilka kroków, aby rozwiązać takie sytuacje, jak:

  • czy możliwe jest zamówienie towaru u dostawcy już dziś (jeśli pozwalamy klientom na zakup towaru, którego nie ma w magazynie) dowiedz się,
  • czy jakiś towar wypadł z oferty dostawcy (bez ręcznej kontroli) ukryj produkty, które nie są aktualnie dostępne w e-sklepie ukryj tylko te warianty produktu, których dostawca nie posiada pokaż produkt ponownie, gdy będzie dostępny u dostawcy!
  • przeciągnij dostępność bezpośrednio do Shoppt zezwalam na zakup przedmiotów, których nie mam na stanie, ale są w wystarczającej ilości od dostawcy
  • zmień ceny zakupu i sugerowane ceny sprzedaży, ustaw promocje i rabaty mieć pełną kontrolę nad poszczególnymi produktami i ustalać zasady według potrzeb dzięki importowi notatek wewnętrznych

W ten sposób możemy znacznie usprawnić zaopatrzenie i skrócić czas inspekcji.

 

Potrzebujemy do tego kilku zasad i elementów:

1. Zaimportuję wartości od dostawców do własnych elementów dostawca1_stock. Aby dowiedzieć się, czy nastąpiła zmiana lub czy coś wypadło, ustawiam regułę na wartość taką jak -1 dla wszystkich wartości magazynu.

2. Po zaimportowaniu pliku danych te wartości zostaną nadpisane i tam, gdzie pozostaje -1, wiem, że tego konkretnego produktu nie ma aktualnie w menu w feedzie.

3. Korzystając z selekcji produktów, mogę następnie wybrać logikę reguł - zmień element VISIBILITY na detailOnly (nie pokazuj), jeśli dostawca nie ma towaru na stanie lub ma go mało.

4. Jednocześnie ustawiłem regułę ponownego wyświetlania produktu, gdy dostawca jest w magazynie. Ważne jest, aby zwracać uwagę na kolejność zasad.

Własny magazyn

  • Jeśli ładujemy zapasy (znowu kolejny kod eksportowy + zapas) przez CSV, możemy przeprowadzić wewnętrzny audyt wyświetlanych produktów. Lub ankietę, aby sprawdzić, czy prawidłowo wyświetlaliśmy/nie wyświetlaliśmy produkty według naszego własnego magazynu. Zapobiegnie to ukrytym zapasom.
  • Importując datę ostatniego zamówienia (własny eksport CSV zamówień z e-sklepu) możemy monitorować przegląd towarów, które nie są na sprzedaż. Zwłaszcza w przypadku wielu e-sklepów, musimy zobaczyć sprzedaż z każdego z nich. Podoba nam się tu zasada, że ​​z każdego e-sklepu importujemy dane ostatniego zamówienia dla danego kodu produktu z określonej daty (wskazówka: możemy zmienić datę bezpośrednio w adresie URL, jeśli chcę go zaktualizować).

Tłumaczenia i lokalizacje dla wielu e-sklepów

  • Jeśli musimy aktualizować te dane od dostawców między wieloma e-sklepami, możemy użyć magazynu głównego jako domyślnego importu.
  • Następnie wystarczy kilka zasad, aby przetłumaczyć elementy, takie jak dostępność w magazynie i dostępność w momencie wyprzedania.
  • Dostosujemy stawki VAT dla danego kraju (np. 3 stawki w Czechach).
  • W przypadku płatności za pobraniem na Węgrzech musimy zaokrąglić kwotę i zakończyć ją na 0 lub 5, co z łatwością poradzimy sobie z zasadami kalkulacji.

Utrzymywanie aktualnych danych o e-sklepach bezpośrednio wpływa na atrakcyjność oferty. Jeśli podasz poprawne informacje o swoich towarach, nie musisz się martwić, że kupujący opuszczą Twoją witrynę z powodu rozbieżności w ofercie. Obsługa rozwiązań e-sklepów Shoptet oferuje kompleksowe opcje zarządzania. Jego związek z Mergado jest bardzo proste, więc oprócz doskonale działającego sklepu będziesz również prowadzić wysokiej jakości reklamę na porównywarkach towarów w Czechach i za granicą.

 

Autorem tego artykułu jest współzałożyciel sklepu internetowego Flexity Tomáš Sokol.

 

Może Cię również zainteresować:

7 najczęstszych błędów w feedzie FAVI i jak im zapobiegać

Jak każda inna porównywarka i FAVI ma swoje kryteria, które musisz spełnić, jeśli chcesz reklamować się na ich stronie. Dlatego przygotowaliśmy artykuł z jego profesjonalistami, aby pomóc Ci rozwiązać 7 najczęstszych problemów na FAVI z Mergado.

07.09.2021
7 typowych niedoskonałości pliku danych Zakupów Google i jak je naprawić w Mergado

Google Shopping to najpopularniejszy format pliku danych o produktach w Mergado zaraz po Heurece. We współpracy z agencją Proficio, Jako Certyfikowany partner Google zebraliśmy 7 najczęstszych problemów, które możesz napotkać w Centrum diagnostycznym Google Merchant.

19.07.2021
Opanuj dynamiczny remarketing Google Ads z witryną bez koszyka. Przy pomocy Mergado Pack i Google Web Designeru

W przypadku branż poza e-sklepami, skonfigurowanie dynamicznego remarketingu wymaga dostosowań technicznych w sieci, przygotowania własnego feeda, a także dynamicznego banera, który będzie wyświetlał informacje z przygotowanego feedu. Jak to wszystko przygotować, dowiesz się z artykułu specjalisty PPC Hany Kobzové.

06.05.2021

Dodaj komentarz