Bezpośrednia droga na rynki zagraniczne prowadzi przez międzynarodową sieć CEEDA

Artykuł publikowany 07. 04. 2021
| 3 minuty czytania

Masz duże plany za granicą ze swoim e‑sklepem? Wspieraj ekspansję marki dzięki usługom specjalistów z CEE Digital Aliance. Liczba certyfikowanych agencji pomoże Ci w udanym wejściu w regiony Europy Wschodniej i Środkowej. Jakie inne możliwości daje członkom i klientom? Agencja przedstawiła nam je Effectix.

Zabezpiecz wszystko, aby zapewnić płynną rozbudowę

International Digital Alliance koncentruje się na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, do których kieruje również swoje usługi marketingowe ekspansję e‑sklepów. W jej skład wchodzą eksperci z 12 krajów europejskich, a agencja jest reprezentowana również w Czechach Effectix. Jakie są ich doświadczenia i korzyści w ramach sojuszu, przedstawił nas dyrektor techniczny Radim Kracík.

Jakie jest główne zadanie aliance?

CEEDA skupia sprawdzone agencje, które znają swoje rodzime rynki i udowodniły, że potrafią ugruntować swoją pozycję w świecie marketingu online. Sojusz umożliwia klientom ciągłą ekspansję na nowe rynki oraz wewnętrzne podnoszenie jakości i efektywności pracy agencji.

Jednocześnie agencje otrzymają ciekawe międzynarodowe projekty. Sojusz ze swoimi zweryfikowanymi partnerami objął praktycznie cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Jeśli klient chce się rozszerzyć na konkretny kraj, w swoim portfolio znajdzie certyfikowane agencje krajowe.

Dowiedz się, który rynek europejski jest najlepszy dla Twojej firmy. Przydatne informacje znajdziesz w przejrzystych przewodnikach na Węgry, bałkany czy Polskę w e‑commerce.

Na czym polega współpraca między agencją marketingową a CEEDA?

Współpraca z sojuszem cyfrowym przebiega na dwóch poziomach — biznesowym i edukacyjnym.

  • W przypadku biznesu jest to praca przy projektach klienckich, gdzie różne agencje w różnych krajach prowadzą marketing online na swoim rodzimym rynku. Najlepiej znają lokalny rynek, jego specyfikę, język i otoczenie prawne. Dzięki temu e‑sklep zapobiegnie wielu błędom podczas rozbudowy.

  • W ramach współpracy edukacyjnej chodzi o dzielenie się wiedzą, procedurami i narzędziami. Członkowie sojuszu są ekspertami w dziedzinie marketingu i dzięki temu mogą przekazywać sobie nawzajem niezwykle cenne doświadczenia. W okresie poprzedzającym pandemię CEEDA przeprowadziła także wymiany specjalistyczne.

CEEDA skupia wiele osobowości i pomysłów, które mogą wzbogacić handel elektroniczny i nadać pracy międzynarodowy kontekst. Jako platforma wsparcia dla poszczególnych agencji zorganizowała w 2020 roku kilka ciekawych webinariów. Jeden z nich też prowadził Mergado. Podczas warsztatów online przedstawiła swoje funkcje i pokazała cenne wskazówki, jak usprawnić zarządzanie reklamami.

W jaki sposób Twoja agencja zostanie członkiem aliance?

Agencja musi złożyć wniosek i przedstawić swoje usługi. Podstawowym warunkiem jest wykazanie się fachową wiedzą oraz otwartym i uczciwym podejściem. Decyzja o przyjęciu zostanie podjęta w głosowaniu wszystkich członków CEEDA. Jednak liczcie też na formalności takie jak składki członkowskie.

Jakie są usługi i pomoc alliance w ekspansji zagranicznej?

Główną pomocą są zweryfikowani partnerzy sojuszu. CEEDA również ustaliła metody współpracy, więc nie ma okresu „harmonizacji” na początku projektu. Dobra znajomość rynku, środowiska i mentalności jest również kluczem do ekspansji. Sojusz cyfrowy koncentruje się przede wszystkim na większych rynkach regionu Europy Wschodniej i Środkowej, a dzięki agencji obejmuje również Grecję i większość obszaru Europy Wschodniej Netpeak.

V CEE Digital Alliance znajdziesz i słowackie agencje Basta DigitalGoUP, które są również certyfikowanymi specjalistami Mergady. Używaj ich jako silnych partnerów w ekspansji i pomocników w modyfikowaniu plików produktowych w Mergad0.

Co zaleca Effectix przy ekspansji za granicę? Jakich ścieżek i kanałów użyć?

„Przed faktycznym rozszerzeniem Effectix zalecam najpierw przeanalizować poszczególne rynki i podjąć odpowiednią decyzję. Ekspansji nie można dokonać, obracając kulę ziemską i rozszerzając ją w miejscu, w którym włożysz palec. Ważne jest również przygotowanie logistyki, kontrahentów oraz przygotowanie obsługi klienta dla danego kraju. Przed rozpoczęciem marketingu internetowego konieczne jest posiadanie zlokalizowanego i zaufanego sklepu internetowego. Dopiero wtedy inwestycje w marketing online zaczną mieć sens ”- radzi Radim Kracík.
Skład kanałów różni się w zależności od klientów. Ogólnie możemy tak powiedzieć Google Ads (głównie zakupy) i porównywarki produktów to pewna podstawa, za którą powinny podążać społeczności i SEO. To jednak ostatnie kroki — jeśli poprzednie nie zadziałają, inwestowanie w marketing online może łatwo zamienić się w wyrzucanie pieniędzy przez okno.

Przed samą ekspansją nie lekceważ stanu swojej reklamy, która musi być w idealnym stanie. Z Mergado samodzielnie przygotowujesz go dla zagranicznych klientów i dostosowujesz do lokalnych porównywarek towarów.

Mogłoby Cię również zainteresować:

Autor / Petra Marková / 07. 04. 2021

Swoją melodyjną znajomością języka słowackiego copywriterka Petra dba o rynek słowacki. Pisze teksty, bloguje, tłumaczy i z pasją tworzy treści na portalach społecznościowych. Kiedy nie szuka właściwych słów, poświęca czas swojej mieszkalnej dżungli, pieczeniu, spotkaniom w kawiarniach lub podróżom. 

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.