Dzięki Mergado reklama w Google Ads będzie jeszcze prostsza. 

Artykuł publikowany 11. 01. 2019
| 3 minuty czytania

W pierwszej części artykułu dotyczącego korzystania z Google Ads powiedzieliśmy sobie o tym, że dzięki tej usłudze zwiększasz szanse na zainteresowanie swoimi produktami nowych, potencjalnych klientów. Dzisiejszy temat dotyczy korzystania z Google Ads przy pomocy Mergado. Mergado umożliwia tworzenie różnych rodzajów kampanii w Google Ads, to znaczy, że możesz zarządzać kampanią Google wygodnie z jednego miejsca. Zobacz, jak dokładnie wygląda tworzenie poszczególnych kampanii.

W Mergado łatwo utworzysz różne typy kampanii Google Ads

We współpracy z Mergado możesz w Google Ads utworzyć:

  1. kampanię DSA
  2. kampanię do dynamicznego remarketingu
  3. kampanię produktową w Google Zakupach

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce aby trafić z reklamą używają stron swoich użytkowników. Docelowi klienci, to tacy, do których nie trafiła kampania bazująca na słowach kluczowych. Jeśli użytkownik wyszukuje w Google słowa, które są ściśle związane z nazwami lub często używanymi terminami w Twojej witrynie, reklamy Google wybierają stronę docelową i generują odpowiedni tytuł dla reklamy.

Specyfikacja pliku produktowego dla DSA

Dane między Twoją stroną internetową a DSA są przenoszone za pomocą pliku CSV. Przy wyborze kanału stron, który będziesz używać do celowania, masz w DSA dwie możliwości:

  1. celowanie na stronę internetową za pomocą adresu URL
  2. Wykorzystanie niestandardowej etykiety: możliwość edytowania tagu ceny dla poszczególnych etykiet

Abyś mógł reklamować swoje produkty przy pomocy DSA, musisz utworzyć plik produktowy (przesyłając dane np, z Google Zakupów, czy z Ceneo) w specyfikacji “Google AdWords DSA”, a następnie użyć tego pliku produktowy w Google Ads.

Remarketing dynamiczny w Google Ads

Remarketing dynamiczny działa w oparciu o wyświetlanie reklam konkretnych produktów użytkownikom, którzy już wcześniej wyświetlili dany produkt w tej witrynie.

Specyfikacja pliku produktowego do remarketingu dynamicznego

Do remarketingu dynamicznego potrzebujesz pliku produktowego w formacie CSV. Wszystkie obowiązkowe i zalecane elementy znajdziesz w pomocy po kliknięciu na sekcję “Niestandardowy”.

Działanie w Mergado 

W przypadku reklam remarketingu dynamicznego musisz ponownie utworzyć plik produktowy w specyfikacji “Google AdWords Dynamic Remarketing” i ten plik następnie użyć w Google Ads. Jeśli potrzebujesz przewodnika dotyczącego ustawienia pliku produktowego, mamy dla Ciebie instrukcję jak ustawić plik produktowy z Mergado do dynamicznego remarketingu w AdWords.

Kampania produktowa w Google Zakupach

Dzięki kampaniom w Google Zakupach możesz promować swoje towary, zwiększać ruch w witrynie i przyciągać klientów, którzy naprawdę zrobią u Ciebie zakupy. Reklamy produktowe Google wyświetlają użytkownikom zdjęcie i nazwę produktu, nazwę sklepu i inne informacje. Nawet zanim klikną reklamę.

Specyfikacja pliku produktowego do kampanii w Google Zakupach

W przypadku reklam produktowych Google jest to plik XML. Specyfikacje dotyczące formatowania danych produktów można znaleźć pod tym linkiem. Feed produktowy w tej specyfikacji możesz również wykorzystać do tworzenia reklam produktowych na Facebooku.

Działanie w Mregado

Ponownie utwórz plik, tym razem w specyfikacji “Google Zakupy”, a następnie użyj tego pliku w  Google Merchant Center. Sposób połączenia Merchant Center z Google Ads znajdziesz w artykule — promuj swoje produkty w Google Shopping część pierwszadruga.

Google to globalny numer jeden wśród wyszukiwarek. Zarządcom e‑sklepów oferuje niezliczone możliwości reklamy. Wybierz te usługi, które Ci najbardziej odpowiadają i łącz je ze sobą. Testuj, optymalizuj plik produktowy za pomocą Mergado. Dzięki temu będziesz mógł zarządzać reklamą z jednego miejsca. Zobacz co jeszcze potrafi Mergado.

Autor / Lukáš Horák / 11. 01. 2019

Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.