LOGISTYKA, EKOLOGIA I INNE WYDARZENIA Z E‑HANDLU Z 2019 ROKU

Artykuł publikowany 23. 12. 2019
| 2 minuty czytania

Szacuje się, że w Polsce, z internetu korzysta około 27.5 mln ludzi i 62% z nich jest klientami ecommerce. Liczba ta stale rośnie i w stosunku do roku poprzedniego podniosła się o 6%.

E‑commerce rośnie w siłę!

Polacy cenią zakupy online za całodobową dostępność towaru i zróżnicowany wybór

W badania przeprowadzone przez Gemius czytamy, że niespełna połowa kupujących online zamieszkuje miasta o wielkości do 200 tysięcy mieszkańców. Taka sytuacja jest to odpowiedź na ograniczony asortyment w okolicznych sklepach stacjonarnych.

Co sie sprzedaje w Polsce?

Najtrafniejszą odpowiedzią jest wszystko, ale jest kilku faworytów. Najczęściej kupowanymi produktami są odzież, dodatki, obuwie, książki i kosmetyki. Produkty te są wybierane z uwzględnieniem panujących trendów np. w logistyce.

Logistyka w Polsce

Klienci e‑commerce doceniają wygodę dostawy. 58% ankietowanych wybiera przesyłkę bezpośrednio do domu, a 52% paczkomat.

Na arenie logistyki warto zwrócić uwagę na następujące wydarzenia:

  • poszerzenie ilości punktów dostawy Poczty Polskiej, czytaj więcej TUTAJ
  • współpraca pomiędzy Żabką a DHL i Pocztą Polską, czytaj więcej TUTAJ
  • kooperacja InPost z AliExpress, czytaj więcej TUTAJ

Jakieś uwagi?

Generalnie klienci oceniają swoje doświadczenia z e‑handlem pozytywnie.

Jako największy minus zakupów online podają długie oczekiwanie na przesyłkę i reklamy wcześniej oglądanych produktów. 

Wspomniany remarketing, targetujący niezdecydowanych klientów, w 2020 może jednak napotkać wyzwania nie tylko związane z satysfakcją klientów. Planując kampanie reklamowe warto zwrócić uwagę na nowe funkcje przeglądarek internetowych.

Wzrastające zainteresowanie prywatnością prowadzi użytkowników do blokowania plików cookies, co z kolei tworzy ryzyko, powrotu era hiperpersonalizacji reklam.

Dodatkowo planując reklamy warto  brać pod uwagę przebieg konfliktu pomiędzy Google i porównywarkami cen w Europie. List wystosowany do Komisji Europejskiejw listopadzie 2019 sugeruje, że Google nie stosuje sie do zaleceń z 2017. Czytaj więcej TUTAJ.

Przyszłość e‑commerce

Na szczęście zawirowania na arenie porównywarek cenowych nie zagrażają e‑commerce, a przyszłość e‑handlu maluje się na zielono. Tak, dosłownie zielono, ponieważ nurt proekologiczny cieszy sie coraz wiekszym zainteresowaniem. 

Nastroje w polityce, szczyty klimatyczne, a także coraz bardziej popularny styl życia zero waste może spowodować trwałe zmiany wyglądzie e‑commerce per se. Więcej o ekologicznym e‑handlu będziemy pisać w następnym artykule, a tymczasem napiszcie jakie wydarzenie e‑commerce z 2019 roku było dla Was najważniejsze.

Autor / Anna Grzelczak / 23. 12. 2019

Add new comment

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.