Statystyki GA wielowalutowego e-sklepu w PrestaShop - currencyCode

Jeśli Twój sklep internetowy w PrestaShop obsługuje płatności w kilku walutach, statystyki zamówień w Google Analytics będą wyświetlone tylko w jednej. Niedokładne dane mogą być powodem problemów, dlatego warto korzystać z currencyCode aby te informacje uściślić.

Prowadzenie sklepu internetowego w PrestaShop jest bezpłatne

PrestaShop to rozwiązanie typu open source dla sklepów internetowych, używane przez tysiące użytkowników w 160 krajów na całym świecie. E-klienci nie muszą ingerować w kod ani szablony, aby skutecznie ustawić sklep w administracji.

PrestaShop ma również wiele modułów z których niektóre są bezpłatne, a inne płatne. Aby je uruchomić wystarczy je zainstalować i aktywować.

PrestaShop jest szybki, więc nie wymaga drogiego hostingu.J

ak działa Google Analitics?

Google Analytics to narzędzie, które analizuje ruch na stronie i ocenia jej sukces.

Aby Google Analitics mogło pozyskać wymagane informacje należy korzystać z tzw. Trackera. Za pomocą kodu Google Analytics zbiera informacje o wyświetlanej stronie i użytkowniku i przetwarza je w kompleksowe statystyki i raportach.Jeśli nie wiesz jak zainstalować Tracker polecamy skorzystać w tym celu z aplikacji Mergado Pack. Automatycznie połączy ona Twój sklep z GA.

Jaka jest rola currencyCode?

GA nie wie w jakiej walucie zostało utworzone zamówienie, dlatego wyświetla je w walucie bazowej ustalonej w GA. CurrencyCode może w tym pomóc, ponieważ niczym pośrednik, będzie pobierać informacje ze sklepu i przesłać je do GA uwzględniając walutę sprzedaży.

Ustawienia e-commerce i raportów walutowych w Google Analytics. Źródło: Google Analytics

Przykład

W e-sklepie obsługujesz płatności w CZK i EUR. Klient tworzy zamówienie na 400 EUR. Jeśli skrypt GA nie prześle currencyCode, GA wyświetli wartość transakcji jako 400 CZK, ponieważ ma ustawioną walutę do wyświetlania CZK.

Przegląd zamówień w dwóch walutach w PrestaShop.
Przegląd transakcji w Google Analytics. Transakcja nr 20 została przeliczona na EUR.

Oba zamówienia dotyczyły tego samego produktu w tej samej cenie. Ta stosunkowo duża różnica ceny przeliczanej z CZK na EUR jest spowodowana nieaktualnym kursem wymiany w PrestaShop.

Aby utrzymać jak najbardziej dokładne informacje, konieczna jest regularna aktualizacja kursu wymiany na PrestaShop i zgrania go z kursem w jakim operuje Google.

Podczas pobierania statystyk zamówień nie byliśmy w stanie dokładnie określić, skąd Google Analytics pobiera kursy wymiany. Zakładamy, że korzysta z tej samej usługi co np. przewalutowanie w wyszukiwarce.

Podgląd kursu korony czeskiej w Google. Źródło: google.com

 

Szukasz ułatwień w prowadzeniu wielowalutowego e-sklepu? Użyj Mergado Pack dla PrestaShop. Automatycznie on wysyła kod waluty do GA. Aby skorzystać z tej aplikacji, aktywuj go w swoim e-sklepie.

 

Czy sprzedajecie produkty w jednej  czy w wielu walutach? Czy macie inne problemy związane z płatnościami? Dajcie nam znać w komentarzach.

 

Czytaj dalej:

 

Dodaj komentarz